2026-03-20, 15:13
Medlem
KungPungPats avatar
Blev just stannade av poliser som försökte ljuga om att det var olagligt att jag tog en bild på himlen, på flygplan som betedde sig avvikande.

Ofredande sa polisen, och att nån har ringt och sagt att nån med mina signalement tar bilder med mobilkamera riktade mot himlen.

Dom fick inte mina uppgifter. Dom får gissa sig fram tycker jag.

Vi kanske ses igen sa a polisen som avslutande mening, efter att ha hånat min religiösa övertygelse och kläder.
Ja ni profilerar ju väldigt mycket sa jag då som svar på fanskapet otrevligheter.

Då skrattade båda poliserna och sa att det är deras jobb... att profilera... Att döma folks yttre för att sen trakassera folk som "ser kriminella ut".

Skamligt. Men vi alla vet ju det, och polisen försöker inte dölja sina brott.

För att vinna kriget mot droger så ska dom stanna och trakassera mera. Detta har dom varit helt öppna med... Men det är fortfarande inte lagligt att profilera , och antyda att man kan se på nåns yttre om dom är kriminella.

Att poliserna är kriminella och profilerar illegalt, är väl det ultimata beviset för att folks yttre inte bevisar om nån är laglig eller en skurk.

Poliserna är ju skurkar som låtsas att dom är lagliga medans dom profilerar som nå SS-soldater som letar efter judestjärnor på folks armar.

Hur kan detta vara accepterat?
Hur kan poliser skratta åt att dom tror att profilering är ett bra sätt att bekämpa brott?

Det enda som det resulterar i är att redigt folk flyttar utomlands för att slippa idiotin som Polismyndigheten sysslar med. Men det är väl syftet också.

Varför tycker ni normies att poliser ska trakassera fredligt folk som har fel klädstil?
Citera
2026-03-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Blev just stannade av poliser som försökte ljuga om att det var olagligt att jag tog en bild på himlen, på flygplan som betedde sig avvikande.

Ofredande sa polisen, och att nån har ringt och sagt att nån med mina signalement tar bilder med mobilkamera riktade mot himlen.

Vi kanske ses igen sa a polisen som avslutande mening, efter att ha hånat min religiösa övertygelse och kläder.
Ja ni profilerar ju väldigt mycket sa jag då som svar på fanskapet otrevligheter.

Då skrattade båda poliserna och sa att det är deras jobb... att profilera... Att döma folks yttre för att sen trakassera folk som "ser kriminella ut".

För att vinna kriget mot droger så ska dom stanna och trakassera mera. Detta har dom varit helt öppna med... Men det är fortfarande inte lagligt att profilera , och antyda att man kan se på nåns yttre om dom är kriminella.

Att poliserna är kriminella och profilerar illegalt, är väl det ultimata beviset för att folks yttre inte bevisar om nån är laglig eller en skurk.

Poliserna är ju skurkar som låtsas att dom är lagliga medans dom profilerar som nå SS-soldater som letar efter judestjärnor på folks armar.

Hur kan poliser skratta åt att dom tror att profilering är ett bra sätt att bekämpa brott?

Det enda som det resulterar i är att redigt folk flyttar utomlands för att slippa idiotin som Polismyndigheten sysslar med. Men det är väl syftet också.

Varför tycker ni normies att poliser ska trakassera fredligt folk som har fel klädstil?

Det är väl så lagen ser ut nu. Att om man rör sig i vissa zoner så får man räkna med att bli kollad av polisen. Det handlar nog mest om du var på fel plats vid fel tillfälle gissar jag.
Citera
2026-03-20, 15:18
Medlem
franges avatar
Uppenbarligen så tyckte de att du verkade narkotikapåverkad (knappast konstigt i ditt fall!) så de bestämde sig för att kontrollera dig.
Citera
2026-03-20, 15:24
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Varför ser du kriminell ut då, sluta med det så kan du röra dig fritt.
Jag eller folk i min omgivning blir aldrig stoppad och kontrollerad av polisen så nåt måste du ju göra fel menar jag.
Citera
2026-03-20, 15:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är väl så lagen ser ut nu. Att om man rör sig i vissa zoner så får man räkna med att bli kollad av polisen. Det handlar nog mest om du var på fel plats vid fel tillfälle gissar jag.

Nej jag gick till Ica för att handla. Fullt med folk.
Det var ingen speciell zon.

Jag tog en bild på himlen, och nån ringde polisen att sa att det var oroväckande... Och poliser åker ut och stannar mig och ska veta mina uppgifter för att nån ska anmäla mig för ofredande.

Sverige är en äcklig polisstat där det anses vara okej att trakassera folk som väljer specifika klädval.

Skönt att dra ifrån den här cirkusen som Sverige har blivit.

Att folk använder poliser som gladeligen trakasserar åt nån dumskalle som är kameraskygg och vill anmäla nån för användning av kamera utomhus.

Så jävla äckligt. Snutarna skäms inte ens över hur dom ljuger om att jag ska uppge mina uppgifter. Att ljuga är väl en del av deras arbetsuppgifter som dom stolt skryter om, fast det inte ens är lagligt att profilera och börja snacka om nåns religiösa kläder, och säga DiLeva om mig lol.

Dom har ingen skam eller heder alls.
Citera
2026-03-20, 15:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Varför ser du kriminell ut då, sluta med det så kan du röra dig fritt.
Jag eller folk i min omgivning blir aldrig stoppad och kontrollerad av polisen så nåt måste du ju göra fel menar jag.

Ja om man klär sig snyggt med vita kläder och turban så är det såklart bevis för brottslighet som jämt utförs av vitklädda turbanbärare.

Det är religiöst motiverad profilering genom religiöst motiverad diskriminering och trakasserier.
Citera
2026-03-20, 15:37
Medlem
Citat:
Tror snarare på att någon ringt polisen och berättat att en förvirrad man behöver hjälp.

Det är naturligtvis inte förbjudet att fotografera himlen.
Citera
2026-03-20, 15:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror snarare på att någon ringt polisen och berättat att en förvirrad man behöver hjälp.

Det är naturligtvis inte förbjudet att fotografera himlen.

Visst poliser ljuger ju flitigt, men dom sa just det att nån vill anmäla ofredande för att jag tog en bild, utan att gömma mig först.
Så försöker dom skrämmas också som vanligt, genom att kliva ur bilen och ljuga om vilka rättigheter dom har.
Citera
2026-03-20, 15:43
Medlem
Vad är din religiösa övertygelse och hur var du klädd? Är väl knappast olagligt att fota himlen eller plan.
Citera
2026-03-20, 16:20
Medlem
JoeDoughs avatar
En bra polis känner igen ("profilerar") skräpmänniskor på flera hundra meters avstånd. Hur känns det att vara längst ner på samhällsstegen?
Citera
2026-03-20, 17:59
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Det är väl självklart att man profilerar folk - varför inte använda sig av erfarenheter och människokännedom i sitt yrkesutövande, menar du? Att använda sig av profilering sparar tid och resurser.
Citera
2026-03-20, 18:11
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Jag tycker inte det, men jag är kanske inte nån normie. Poliser idag är nog inte av samma kvalitet som förr, de är nog lite mindre sociala personer och grupperar folk som de gick i en lågstadieklass. Det är nog en effekt av den ökande kriminaliteten. Oavsett är det inte acceptabelt att ha förutfattade meningar om någons religion eller klädstil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in