Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Ja. Blev själv omkörd av en som sicksackade mellan filerna på en tvåfilig 70-väg. Jag själv höll 80 och det bara blåste förbi. Han stod senare vid rödljuset när jag kom fram dit. Jag vet inte om han bara körde som en idiot eller om han stod i vänsterfilen för att snabbt ta sig till sjukhuset 500m bort.
Men, jo jag har märkt att folk kör fortare i dag rent generellt och många uppvisar stressigt beteende.
Som jag beskrev så höll jag själv 80 på en 70-väg och jag kör konstant lite för fort. Har bla just betalat 2000kr då de klockade mig när jag accelererade från ett rödljus och här ligger en förklaring.
Förr var jag ung och dum och körde som en idiot. I dag har jag mognat och kan gasa på ibland bara för att det är kul. Men oftast beror det på min bil. Den går tyst och svarar bara jag viker tårna mot gaspedalen. Jag hade inte en tanke på att bryta hastighetsbegränsningen på 40-vägen när jag torskade.
En modern bil gör att man inte upplever hastigheterna på samma sätt som min Volvo 142-72 som var min första bil.