2026-03-20, 07:36
Medlem
Tänkte köpa eskort för första gången och har pratat med en premium tjej. Det gick nästan lite för smidigt. Infa motfråga om vem jag är osv.
Hon är ny på sidan men "verifierad" av sidan. Dock inga recensioner. Jag har bildsökt och verifierat att bilderna verkar vara unika.

Så har jag bokat in mig för att bli rånad eller råka ut för utpressning?

Så är det där med polisen som blivit mera aktiv i att utreda dessa fruktansvärda brott. Hur är riskerna på den fronten? Är det många som åker fast även på mindre orter nu för tiden?

Jag har bokat Incall. Har inte fått någon adress ännu.

Vad borde jag tänka på?
Blir ju nojig och mer lär jag väl bli...
Citera
2026-03-20, 09:34
Medlem
Utpressning förekommer, men vad polisen beträffar så får de inte börja använda sig av brottsprovokation förrän i april.

Mycket nöje.
Citera
2026-03-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Utpressning förekommer, men vad polisen beträffar så får de inte börja använda sig av brottsprovokation förrän i april.

Mycket nöje.

Finns det någon lag på gång för detta? Finns det någon källa?
Citera
2026-03-20, 10:25
Medlem
thelastmohicans avatar
Citat:

Mycket nöje.

Pratar du om barnpronografi brottet kanske (SOU 2025:109)? Den kommer att gälla fom 1-a mars 2027. Tills dess, får man förlita sig på att Dumpen gör sitt.

Den 1-a april kommer "Lex Dumpen" att gälla också.
Senast redigerad av thelastmohican 2026-03-20 kl. 10:35.
Citera
2026-03-20, 14:46
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Nu vet jag inte på vilket sätt du haft kontakt med tjejen, men är det via din mobiltelefon (sms/Whatsapp) så är du ute på tunn is.

1) Är ditt nummer sökbart så man via Google kan finna det och din identitet är risken mycket stor att du kan utpressas. Det ska finnas en hel del "fula fiskar" som ser det som luckrativ affär att lägga upp falska annonser och när torsken kommer slås fällan ihop där utpressarna har ens identitet och på så vis kräver pengar långt över vad knullet skulle kosta.

2) Även ifall numret inte är sökbart på Google och tjejen är en eskort finns faran att polisen i en framtida razzia hos tjejen får tillgång till hennes mobil och går igenom chatt-konversationer. Alla mobilnummer är listade hos telekomföretagen, vilket polisen plockar ut, och tillsammans med chatten anser de ha bevis nog för fällande dom för sexköp. Det har varit en hel del artiklar om det där 100-tals blivit dömda på det viset.

Så den som använder sin mobil för att ha kontakt med eskorter riskerar dels att bli utpressade, dels bli fällda för sexköp.
Citera
2026-03-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuteboy226
Finns det någon lag på gång för detta? Finns det någon källa?

Uppgiften kom från Chat GPT. Nu när jag skulle kontrollera den började han svamla av bara fan, så jag har ingen aning om vad som gäller.
Citera
2026-03-20, 14:57
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Citat:

Mycket nöje.

Polisen har ingen eller inte heller kommer att få mandat att utföra brottsprovokation för sexköp, med exempelvis falska annonser.

Det som utretts är ifall det finns en misstänkt gärningsperson inom barnsexbrott kan polisen vid speciella utredningsbehov "locka fram" den misstänkte. Det vill säga en mildare form av brottsprovokation.
Citera
2026-03-21, 08:24
Medlem
Vi har inte haft kontakt via telefon enbart "sajten".

Finns det något sätt att verifiera före?

Eller något sätt att träffas som är säkrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in