2026-03-19, 22:33
Medlem
Hej, jag studerar datavetenskap på Stockholms Universitet och Microsoft tvingar sig in i mitt liv och jag kan inte göra något överhuvudtaget. De ändrar konstant bakgrundsbilden på min dator till vad jag skriver i min telefon och dator. De gör detta även på jobbet så om jag skriver något hemma så ändrar de bakgrundsbilden till den allmänna datorn på jobbet. När jag skrev om en rödhårig tjej i skolan som jag gillade till en gammal klasskamrat så färgade en afrikansk tjej som går på skolan sitt hår rött. Samtidigt som när jag stöter på henne så blir hon tårögd. De känner inte ens varandra, så min barndomsvän kan inte ha berättat för henne.

Vad ska jag göra? De förstör mitt liv totalt, jag har ingen aning om hur jag ska få bort dem, jag har kontaktat polisen och politiker flera gånger och de gör ingenting.
Senast redigerad av AnonymssonAnonym 2026-03-19 kl. 22:40.
Citera
2026-03-19, 22:42
Medlem
Det låter som vanföreställningar. Fråga dig själv: varför skulle ett företag spionera på och 'stalka' dig? Vad gör dig så speciell att ett världsomspännande miljardbolag skulle lägga resurser på just dig?

Är det inte en mer sannolik förklaring att du ser samband som inte finns?

Du kan ju också prova Linux istället (Linux Mint är rätt trevligt för oss Microsoft-torskar).
Citera
2026-03-19, 22:55
Medlem
Jag skulle inte säga det överhuvudtaget, är totalt frisk och har ingen i min släkt som lider av något, dessutom är jag över 30 år.

Om jag skriver i min telefon att jag gillar pingviner och sedan är det pingviner som bakgrundsbild på den allmänna datorn som vi alla använder som inte ens är kopplad till mig överhuvudtaget. Jag har ingen email eller något överhuvudtaget kopplad till den. Dessutom är det en bakgrundsbild, alltså framsidan av windows där man har alla program.
Citera
2026-03-19, 23:06
Medlem
Stenballes avatar
Tror helt ärligt att denna trådstart snarare hör hemma under "Psykisk (o)hälsa" än under "Brott och brottsbekämpning".
Alternativt som konspirationsteori.
Citera
2026-03-19, 23:43
Medlem
Som jag berättade innan så lider jag inte av något och ingen i min familj lider av något heller.

Jag snackar med den mörkhyade tjejen i skolan dagen innan, sedan skriver jag till barndomsvännen att jag är förälskad i en person med rött hår. Då färgar afrikanen sitt hår rött och när jag stöter på henne så är hon tårögd.
Citera
2026-03-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymssonAnonym
Hej, jag studerar datavetenskap på Stockholms Universitet och Microsoft tvingar sig in i mitt liv och jag kan inte göra något överhuvudtaget. De ändrar konstant bakgrundsbilden på min dator till vad jag skriver i min telefon och dator. De gör detta även på jobbet så om jag skriver något hemma så ändrar de bakgrundsbilden till den allmänna datorn på jobbet. När jag skrev om en rödhårig tjej i skolan som jag gillade till en gammal klasskamrat så färgade en afrikansk tjej som går på skolan sitt hår rött. Samtidigt som när jag stöter på henne så blir hon tårögd. De känner inte ens varandra, så min barndomsvän kan inte ha berättat för henne.

Vad ska jag göra? De förstör mitt liv totalt, jag har ingen aning om hur jag ska få bort dem, jag har kontaktat polisen och politiker flera gånger och de gör ingenting.

Vad har polisen och politikerna sagt när du kontaktat dem ?
Citera
2026-03-20, 01:25
Medlem
Citat:
Jag skulle inte säga det överhuvudtaget, är totalt frisk och har ingen i min släkt som lider av något, dessutom är jag över 30 år.

Om jag skriver i min telefon att jag gillar pingviner och sedan är det pingviner som bakgrundsbild på den allmänna datorn som vi alla använder som inte ens är kopplad till mig överhuvudtaget. Jag har ingen email eller något överhuvudtaget kopplad till den. Dessutom är det en bakgrundsbild, alltså framsidan av windows där man har alla program.
Snälla filma och dokumentera detta
Jag vill se
Citera
2026-03-20, 08:17
Medlem
Sorry, TS, det där är psykisk ohälsa och inget annat. Du skriver att du inte lider av något samtidigt som du beskriver uppenbart sinnessjuka vanföreställningar.

Att tro att man inte lider av något är en del av sjukdomen.
Citera
2026-03-20, 09:47
Medlem
Citat:

Jag hade en granne en gång i tiden som trodde att satelliter styrde hans tankar. Han trodde på detta fullt ut. Jag ställde samma frågor till honom: "Är det rimligt att en regering har någon sorts hemligt program där de styr folks tankar med hjälp av satelliter? Och varför, av alla miljarder människor på planeter, skulle de välja just dig? Slösa tid, pengar, resurser.. vad gör dig så speciell?"

Hoppas det löser sig för dig!
Citera
2026-03-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
Vad har polisen och politikerna sagt när du kontaktat dem ?

De har inte sagt något specifikt, har bara skickat email, men jag har kontaktat dem i ett par månader och i samma veva så har de raidat Elon Musks bolag i Frankrike så jag hoppas att något händer i alla fall. Donald Trump har ju dessutom gett sig på Microsofts bolag innan och det kan ju ha något med deras olagliga spionering att göra.
Citera
2026-03-20, 11:14
Medlem
sommarlovs avatar
Tänk så här, är det rimligt att ändra skrivbordsbild efter vad du skriver?
Citera
2026-03-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tänk så här, är det rimligt att ändra skrivbordsbild efter vad du skriver?

Ja, om man är tillräckligt desperat som bolag. Men självklart om det är en indie som stör sig på att jag är SDare så är allt ännu rimligare. Men jag vill bara få dem att sluta, inget annat. Om det är en kvinna så är det ännu rimligare för min existens hotar deras förmåga att reproducera sig och de blir helt galna. Det blir jobbigt vid släktens matbord när den svarta kvinnan inte kan hitta någon, men den svarta mannen kan det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in