2026-03-19, 22:15
Medlem
Hej fina flashbackare!

På en promenad fann jag en suspekt liten påse, lik en hundbajspåse. Gjorde hål i påsen med foten mot marken (ifall det var skit skulle jag inte vilja rota där med händerna...) och i påsen låg en fin liten haschklimp (nu lite jordig) på fem gram. Skuttade glatt hem. Nu är jag dock ingen van rökare, brukar hålla mig till det hallucinogena, men en godnattis då och då slår ju aldrig fel.

Men nu till frågan: hur vet jag att det jag har är äkta? När jag söker på tester så hittar jag bara pisstester. Om det är THC i är ju intressant, men mer intressant är ju ifall det är massa annat skit i.

Har ni tips på testkit eller dylikt? Vad är er erfarenhet med oäkta cannabis (kanske kallas för spice?) ?

Tack på förhand! Hoppas inte att jag skapade en dubbeltråd nu, ursäktar på förhand då.
<3
Citera
2026-03-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetgroda
Hej fina flashbackare!

På en promenad fann jag en suspekt liten påse, lik en hundbajspåse. Gjorde hål i påsen med foten mot marken (ifall det var skit skulle jag inte vilja rota där med händerna...) och i påsen låg en fin liten haschklimp (nu lite jordig) på fem gram. Skuttade glatt hem. Nu är jag dock ingen van rökare, brukar hålla mig till det hallucinogena, men en godnattis då och då slår ju aldrig fel.

Men nu till frågan: hur vet jag att det jag har är äkta? När jag söker på tester så hittar jag bara pisstester. Om det är THC i är ju intressant, men mer intressant är ju ifall det är massa annat skit i.

Har ni tips på testkit eller dylikt? Vad är er erfarenhet med oäkta cannabis (kanske kallas för spice?) ?

Tack på förhand! Hoppas inte att jag skapade en dubbeltråd nu, ursäktar på förhand då.
<3

Woah! Grattis till en schysst groundscore! har tyvärr inget bra tips förutom att mecka upp en rackare och testa två bloss och sedan vänta och känn efter. Jag hade gjort så iallafall. Lycka till!
Citera
2026-03-19, 22:38
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Testat att röka det skulle jag ha gjort.
Citera
2026-03-19, 23:17
Medlem
Citat:
Hej fina flashbackare!

<3

Du behöver ett EZ test för THC.

Utrikes.

https://eu.eztestkits.com/en-euu/products/thc-drug-testing-kit-1

Inrikes.

https://smoketower.com/ez-test-thc-se.html

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Testat att röka det skulle jag ha gjort.

Om du har svag ekonomi är detta ett väldigt bra och ekonomiskt sätt att veta om det är röka.
Citera
2026-03-20, 21:38
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Felpost
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2026-03-20 kl. 21:40.
Citera
2026-03-20, 21:43
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Om du har svag ekonomi är detta ett väldigt bra och ekonomiskt sätt att veta om det är röka.
Ok eller om man är nyfiken.
Citera
2026-03-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ok eller om man är nyfiken.

Ok saknar du humor?
Citera
2026-03-20, 23:56
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Själv skulle jag nog börjat med att elda lite lätt på det med en tändare för att känna aromerna.

Sen som någon annan skrev så finns det EZ tester att köpa, och som i dagens läge till och med kan vara så pass avancerade att man kan se en ungefärlig uppskattning av THC innehållet i %.

Grattis, och lycka till!

/Mvh
Citera
2026-03-21, 06:56
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hej fina flashbackare!

<3
För att verkligen få reda på allt vad det kan innehålla för tokigheter måste du skicka det till lab för analyser.
Hela biten hade gått åt och det hade kostat massa pengar dock.
Hittar själv hasch och andra droger utomhus då och då.
Haschet testar jag själv.
Droger jag är osäker på frågar jag bättre kunnande vänner eller slänger.
Spice har jag aldrig råkat ut för så. Bara när jag testat andras batcher eller testat spice medvetet.
Citera
2026-03-21, 06:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Ok saknar du humor?
Nä har ganska mycket utav det men det här är flashback å dig har jag aldrig skrivit med (vad jag vet), så jag vet ju inte om du skämtade till det eller inte.
Citera
2026-03-21, 07:35
Medlem
Citat:
Nä har ganska mycket utav det men det här är flashback å dig har jag aldrig skrivit med (vad jag vet), så jag vet ju inte om du skämtade till det eller inte.

Ok...
Citera
2026-03-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
För att verkligen få reda på allt vad det kan innehålla för tokigheter måste du skicka det till lab för analyser.
Hela biten hade gått åt och det hade kostat massa pengar dock.
Hittar själv hasch och andra droger utomhus då och då.
Haschet testar jag själv.
Droger jag är osäker på frågar jag bättre kunnande vänner eller slänger.
Spice har jag aldrig råkat ut för så. Bara när jag testat andras batcher eller testat spice medvetet.

Vart bor du och vart rör du dig som ofta hittar hasch och andra droger? Jag ser ksalol kartor, lyrica kartor, tomma redline och ibland redline med spår av tjack/ladd i men inga mängder jag hade kännt av direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in