2026-03-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Man behöver absolut inte vara ung och oerfaren för att resonera som Nyepost. Det räcker att vara djupt skadad av tidigare erfarenheter, rädd för att få uppleva dem igen och ha ett väldigt tomt inre.
Det går alldeles utmärkt att ta sig igenom livet ändå
Det är inte att jag är kall men jag säger sanningen.

Mannen lämnar kvinnan för att han är "kär" men det handlar i grund och botten om att han byter upp sig. Många män tror att de är kära för att de får bekräftelse och sex av kvinnan och de är naiva. Egentligen skulle ingen vuxen man som är investerad i en relation lämna kvinnan för kärlek. Hur kan man tycka om en person mer som man just träffat när man spenderat många år med den andra, har hus, barn och sånt ihop? Det är inte kärlek det är delulu.
Senast redigerad av Nyepost 2026-03-20 kl. 18:56.
Citera
2026-03-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det är inte att jag är kall men jag säger sanningen.

Mannen lämnar kvinnan för att han är "kär" men det handlar i grund och botten om att han byter upp sig. Många män tror att de är kära för att de får bekräftelse och sex av kvinnan och de är naiva. Egentligen skulle ingen vuxen man som är investerad i en relation lämna kvinnan för kärlek. Hur kan man tycka om en person mer som man just träffat när man spenderat många år med den andra, har hus, barn och sånt ihop? Det är inte kärlek det är delulu.
Jojo. Men som jag ser på det är man förmodligen mer i ett förhållande pga yttre omständigheter än genuin kärlek, nyfikenhet och attraktion om man har ett sådant förhållande att man håller sig med älskare alternativt älskarinna. Och det finns ju en anledning någonstans på vägen att man valt att leva så.
Citera
2026-03-20, 22:54
Medlem
swedishproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Trött på relationen, och nu är den slut! Äntligen singel!

Stort grattis! Måste kännas enormt skönt! 👍👍
Citera
2026-03-30, 20:58
Medlem
Stonedboys avatar
Tänker på henne ibland, men försöker gå vidare.
Citera
2026-03-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Tänker på henne ibland, men försöker gå vidare.

Ångrar du dig? Hur blev din relation efteråt?
Citera
2026-03-31, 08:01
Medlem
CC75s avatar
Jag kan inte utifrån personliga erfarenheter svara dig TS men jag har bekanta som har haft och har affärer vid sidan om. En kvinnliga bekant som är gift har haft det i 5 års tid med en man. Hon är dock öppen med det. Båda hennes män vet om det och hon har varit tydlig mot sin älskare att hon aldrig kommer att lämna sin man för han är hennes själsfrände men han kan inte ge henne allt hon önskar (bl.a. intimitet).

Jag tror det finns olika typer av män som är otrogna. En del är det för att de har hög sexdrift och gillar jakten. Dessa söker hela tiden nya kickar och det är egentligen bara jakten, sexet och bekräftelsen som är intressant. Dessa bryr sig inte nämnvärt om älskarinna för hon är bara en i raden.

Sedan har vi en grupp män som skaffar en älskarinna och dessa gör det bl.a. pga att de inte får utlopp för (oftast) det sexuella på hemmaplan. Frun kanske inte vill eller kan ha intimitet och älskarinna blir ett sätt att få utlopp för det som brister på hemmaplan. Det kan även var en viss typ av sex.

Det finns även dem män som valt en fru / mamma till sina barn men som man inte klickar med intellektuellt och en älskarinna kan bidra med tillfredsställa det behovet. Här har jag lite egen erfarenhet där min exfru och jag inte klickade på det planet utan jag fick det behovet tillfredsställt på annat sätt med andra kvinnor.

Sedan tror jag även att en del kvinnor är riktigt elaka mot sina män och när en man träffar en kvinna som behandlar honom väl, som en man, då blir hon en oas för att "andas", att få känna sig välkommen, omtyckt. Inte bara få en massa skäll och gnäll.

Slutsatsen av det jag vill säga är att inställningen till älskarinnan beror på syftet med henne och det syftet kan variera.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in