Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Nej jag går bara inte på allt folk säger.
Barnen är kvar ja men tänk logiskt nu: en så pass vuxen man kommer inte ge hälften av det han äger till sin fru för "kärlek". Det är befängt. Då måste han få nåt mer konkret i utbyte.
Ovanligt exempel kanske men du kan ju kolla hur mkt Epsteins fd livspartner Ghislaine Maxwell fick som arv av Epstein jmf med hur mkt Epsteins nya skumma brutta fick (Karyna Shuliak). (det kan finnas vissa förklaringar till detta men jag utesluter absolut inte att Epstein ansåg Karyna vara "mer värd" i slutändan än Ghislaine - "tyvärr" är ju inte Epstein i liv å kan förklara hur det eg låg till)
Det händer alltså att fd partners förflyttar (eller försöker förflytta) stora delar av sin gemensamma förmögenhet till sin nya partner. Alternativt då, vilket även händer ofta, är att det blir rena jävla striden om vem som egentligen förtjänar vad. Jag läste tex om en snubbe som byggt ett helt hus åt sin hustru - togs över av den nya partnern (=älskaren) och ex-frun genom skickliga advokater. Finns sjukt många fall där både män å kvinnor agerar som riktiga jävla svin mot varandra speciellt när det kommer till större typer av förmögenheter efter en separation/kris/otrohet (men även fall där en sån simpel sak som vem teven eg tillhör m m).
EDIT: barnen? tja, det är ju knappast sällsynt att deras välbefinnande kommer absolut sist ang föräldrars konflikter å otrohetsdraman.