2026-03-19, 19:41
Medlem
Ni män som är gifta eller sambos, hur går tankarna på kvinnan ni var otrogna med? Är det ångest och ånger eller drömmer ni fortfarande om kvinnan?

Om ni lovade att lämna (vanligt) men sen stannade kvar hos frun, är ni nöjda med beslutet eller kommer det alltid finnas en gnagande fråga kring ”what if”?

Tänker ni i efterhand att ni var otrogna pga behövde bekräftelse eller att det var kärlek?

Varför stannade ni kvar?
Citera
2026-03-19, 19:45
Medlem
kristofferGs avatar
Trött på relationen, och nu är den slut! Äntligen singel!
Citera
2026-03-19, 19:51
Medlem
Jag tänkte att det var kul att ha sex med henne och det är allt.

Tror du verkligen män går runt och har ågren för att de knullar med kvinnor?
Citera
2026-03-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag tänkte att det var kul att ha sex med henne och det är allt.

Tror du verkligen män går runt och har ågren för att de knullar med kvinnor?

Jag syftar på en affär, alltså nåt som håller på längre tid och har någon slags känslomässig laddning. Inte bara ett ONS eller snedknull
Citera
2026-03-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Jag syftar på en affär, alltså nåt som håller på längre tid och har någon slags känslomässig laddning. Inte bara ett ONS eller snedknull
För män går affären ut på att ha sex i de flesta fall. Möjligtvis bekräftelse.

Det går i alla fall inte ut på att han blev "kär" i någon. Det är bara nåt män säger för att det ska låta PK när man lämnar sin fru eller ska urskulda sig.
Citera
2026-03-19, 21:10
Medlem
Citat:
För män går affären ut på att ha sex i de flesta fall. Möjligtvis bekräftelse.

Det går i alla fall inte ut på att han blev "kär" i någon. Det är bara nåt män säger för att det ska låta PK när man lämnar sin fru eller ska urskulda sig.

Självklart kan man bli kär i en annan kvinna än frugan och lämna henne för den nya!
Citera
2026-03-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Självklart kan man bli kär i en annan kvinna än frugan och lämna henne för den nya!
Kär är PK-språk för = snyggare, sexigare, rikare.
Man säger att man är kär för att det är en plausible anledning som funkar socialt. Tänk dig en 40+-årig man som lämnar fru och två barn för kärlek. Really now?
Citera
2026-03-19, 21:37
Medlem
Citat:
Kär är PK-språk för = snyggare, sexigare, rikare.
Man säger att man är kär för att det är en plausible anledning som funkar socialt. Tänk dig en 40+-årig man som lämnar fru och två barn för kärlek. Really now?

Du verkar mycket ung och oerfaren, jag har träffat många såna män som faktiskt har blivit kär och lämnat frugan, barnen är ju kvar!
Citera
2026-03-19, 21:41
Medlem
Citat:
Du verkar mycket ung och oerfaren, jag har träffat många såna män som faktiskt har blivit kär och lämnat frugan, barnen är ju kvar!
Nej jag går bara inte på allt folk säger.

Barnen är kvar ja men tänk logiskt nu: en så pass vuxen man kommer inte ge hälften av det han äger till sin fru för "kärlek". Det är befängt. Då måste han få nåt mer konkret i utbyte.
Citera
2026-03-19, 23:56
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Barnen är kvar ja men tänk logiskt nu: en så pass vuxen man kommer inte ge hälften av det han äger till sin fru för "kärlek". Det är befängt. Då måste han få nåt mer konkret i utbyte.
Man behöver absolut inte vara ung och oerfaren för att resonera som Nyepost. Det räcker att vara djupt skadad av tidigare erfarenheter, rädd för att få uppleva dem igen och ha ett väldigt tomt inre.
Det går alldeles utmärkt att ta sig igenom livet ändå
Citera
2026-03-20, 01:33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Ovanligt exempel kanske men du kan ju kolla hur mkt Epsteins fd livspartner Ghislaine Maxwell fick som arv av Epstein jmf med hur mkt Epsteins nya skumma brutta fick (Karyna Shuliak). (det kan finnas vissa förklaringar till detta men jag utesluter absolut inte att Epstein ansåg Karyna vara "mer värd" i slutändan än Ghislaine - "tyvärr" är ju inte Epstein i liv å kan förklara hur det eg låg till)

Det händer alltså att fd partners förflyttar (eller försöker förflytta) stora delar av sin gemensamma förmögenhet till sin nya partner. Alternativt då, vilket även händer ofta, är att det blir rena jävla striden om vem som egentligen förtjänar vad. Jag läste tex om en snubbe som byggt ett helt hus åt sin hustru - togs över av den nya partnern (=älskaren) och ex-frun genom skickliga advokater. Finns sjukt många fall där både män å kvinnor agerar som riktiga jävla svin mot varandra speciellt när det kommer till större typer av förmögenheter efter en separation/kris/otrohet (men även fall där en sån simpel sak som vem teven eg tillhör m m).

EDIT: barnen? tja, det är ju knappast sällsynt att deras välbefinnande kommer absolut sist ang föräldrars konflikter å otrohetsdraman.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-20 kl. 01:44.
Citera
2026-03-20, 09:43
Medlem
Ja alltså min fråga har inte besvarats.

Jag undrar hur ni som varit emotionellt involverade i en annan kvinna under en relation, men valt att stanna, ser på ”den andra kvinnan” efterhand?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in