2026-03-19, 18:48
  #1
Medlem
Hej!
Jag har sedan en tid funderat på vilken typ av byggnad Norra Grava 621 var när det byggdes? Nu för tiden är det en festlokal, men det känns som att det finns mer att hämta där. Har hört rykten om något typ av barnhem/mentalsjukhus i Hynboholm. Är det den historien som hör huset till? Eller något annat?
Citera
2026-03-20, 15:45
  #2
Moderator
Trixtons avatar
Tveksamt diskussionsunderlag, men rubriken är justerad så att den i alla fall reflekterar vad tråden handlar om.

Moderator
Citera
2026-03-22, 04:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskraparen
Hej!
Jag har sedan en tid funderat på vilken typ av byggnad Norra Grava 621 var när det byggdes? Nu för tiden är det en festlokal, men det känns som att det finns mer att hämta där. Har hört rykten om något typ av barnhem/mentalsjukhus i Hynboholm. Är det den historien som hör huset till? Eller något annat?


Är de det huset jag tänker på, så är det en gammal skola. Grava skola.

Är det fel jag tänker på ber jag om ursäkt
Citera
2026-04-30, 12:18
  #4
Medlem
Det stämmer att det var en skola. Jag hade klasskamrater i högstadiet som hade gått låg- och mellanstadieklasserna på Grava Skola. Den lades ner 2003.

Citat:
Ursprungligen postat av Byxdress
Är de det huset jag tänker på, så är det en gammal skola. Grava skola.

Är det fel jag tänker på ber jag om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in