Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterare
Kan du själv se någon logik i att först svika någon vid tre tillfällen på kort tid men sedan inte förstå den oro det skapar hos den svikne utan blockar för att denne inte får en muntlig dialog för att reda ut det hela utan tvingas skriva meddelanden istället? Gör det den sistnämnde till en känslostörd kärring??
Efter svek nr ett så lämnar man, att du blivit sviken tre gånger faller tillbaks på dig inte den som sviker.
Du tillåter att svikaren trampar på dig flera ggr, vederbörande har ingen respekt för dig alternativt har ingen förmåga till empati och ser inte det som ett svek att välja det som för stunden ger tillfredsställelse.
Du skrev ovan att du älskar henne.
Detta är en konstruktion i din hjärna och en ond cirkel du måste ta dig ur.
Du beter dig inte som Jesus som älskar dig var sig du vill det eller inte.
Hon vill inte ha med dig att göra, hon vill inte förklara sig, hon vill att du försvinner, hon tycker du är jobbig, hon har uppenbarligen inga positiva känslor för dig.
Du förnedrar och nedvärderar dig själv inför henne, dig själv och alla andra genom visa att du behöver hennes icke befintliga kärlek för att du ska ge dig själv ett värde.
Sluta med detta, om du inte trollar så börjar detta kännas som att du behöver proffesionell hjälp att komma ur din destruktiva tankebanor.
Om jag skulle börja komma hem till dig och bajsa i din brevlåda med jämna mellanrum, hade du velat prata vett med mig eller slå ihjäl mig?
Res på dig och förstå att om du behöver någon annan för din inre styrka så kommer du alltid att löpa risken att tappa fotfästet.