Låt säga att du har bemött din partner på ett vänligt och tillmötesgående sätt under hela er relation och ni har i stort sett bara haft det bra tillsammans men så råkar ni hamna i tjafs över något ganska oviktigt som ändå leder till bråk vilket slutar med att du blir blockerad i impulsiv affekt. Du inser att det handlade om ett missförstånd men har inte längre möjlighet att prata ut med din älskade partner. På nätterna kan du inte somna på grund av stor ångest och frustration och på dagarna kan du knappt fokusera på jobbet eller så är du arbetslös och ensam med dina olyckliga tankar. Själv har jag inte kunnat motstå den stora frestelsen att skriva ett välformulerat brev för att förklara den situation som uppstod före blockeringen men jag vet sedan tidigare att många är 100 % emot att skicka brev som blockerad (av integritetsskäl). Min inställning är dock att det är den som sviker relationen på grund av en struntsak som bär det största ansvaret och att den som söker en klargörande dialog för att kunna försonas är seriös och välvillig men efter ett uteblivet svar måste man dock inse att intresset saknas och försöka släppa taget.
Av någon för mig konstig anledning tycker somliga att brev är någonting läskigt i sig i dagens digitala samhälle och att det därför är creepy att få ett sådant även om det är vänligt och hänsynsfullt skrivet. Jag kan bara inte förstå detta eftersom det fram till början av 2000 var helt normalt att skriva brev mellan partners och vänner. Att "kämpa för kärleken" betraktas också som något fult idag eftersom det kan gränsa till besatthet och stalking. Man ska helst bara ge upp direkt utan att göra någonting för att rädda en egentligen fin och bra relation.
Snälla låt oss skippa diskussionen om brev eller inte efter en blockering för jag vill bara veta vad ni har gjort med er svåra sorg och frustration efter att ha blivit dumpade på ett svekfullt sätt, blev blockade på alla sociala medier och inte fick någon möjlighet att reda ut ett missförstånd? När man har förtvivlat starka känslor för sin partner är det ju inte så bara och bara att gå vidare även om varenda vän och bekant säger att man måste glömma henne eller honom.
1. Jag tänker inte svara på kritik och ifrågasättanden utan vill bara läsa om dina egna erfarenheter.
2. I din beskrivning är det intressant att få veta om du är en man eller kvinna.
Av någon för mig konstig anledning tycker somliga att brev är någonting läskigt i sig i dagens digitala samhälle och att det därför är creepy att få ett sådant även om det är vänligt och hänsynsfullt skrivet. Jag kan bara inte förstå detta eftersom det fram till början av 2000 var helt normalt att skriva brev mellan partners och vänner. Att "kämpa för kärleken" betraktas också som något fult idag eftersom det kan gränsa till besatthet och stalking. Man ska helst bara ge upp direkt utan att göra någonting för att rädda en egentligen fin och bra relation.
Snälla låt oss skippa diskussionen om brev eller inte efter en blockering för jag vill bara veta vad ni har gjort med er svåra sorg och frustration efter att ha blivit dumpade på ett svekfullt sätt, blev blockade på alla sociala medier och inte fick någon möjlighet att reda ut ett missförstånd? När man har förtvivlat starka känslor för sin partner är det ju inte så bara och bara att gå vidare även om varenda vän och bekant säger att man måste glömma henne eller honom.
1. Jag tänker inte svara på kritik och ifrågasättanden utan vill bara läsa om dina egna erfarenheter.
2. I din beskrivning är det intressant att få veta om du är en man eller kvinna.
Senast redigerad av Diskuterare 2026-03-19 kl. 17:06.
Senast redigerad av Diskuterare 2026-03-19 kl. 17:06.