2026-03-19, 05:17
Medlem
Siironmaas avatar
Jag pratar med en man på Messenger och jag ser att han har över flera tusen vänner och de flesta är kvinnor, ett fåtal män. Vill gärna höra vad andra anser om det. (Hur får man tag på så många?)
Citera
2026-03-19, 14:25
Moderator
Maviels avatar
Vi provar med en flytt.

Övrigt - ämnen som saknar eget forum --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2026-03-19, 14:39
Avslutad
Nu har jag inte haft facebook på typ 13 år. Men hade som mest kanske runt 300 st "vänner" 280 av ytterst ytligt bekanta som man stött på , på någon fest. Eller typ gått samma skola med för länge sen. Så inte "svårt " att skaff ytliga bekanta på facebook. Sen finns det ju folk som addar random människor de aldrig sett eller träffat innan.

frågan är snarare varför ens bry sig?
Citera
2026-03-19, 22:05
Medlem
Vem0ths avatar
Jag har typ 100 vänner, folk jag respekterar under min livstid. Vi har över 10 miljoner i landet som inte passerat mina krav till att förtjäna sig bli vän med mig.

Det är bara ett luftslott att ha så många "vänner", många är så desperata över att ha många vänner men andra med vett och etikett väljer sina vänner rätt. Kvalité över kvantitet.

T ex, en tjej jag dejtade innan min fru kommenterade för mig "Ugh, varför har du bara 94 vänner på Facebook?" och mitt svar var "Det är typ för många". Hon fattade inte mitt syfte i mitt svar utan ville istället flexa att hon hade ca 800 vänner på sin profil. "Och hur många känner du egentligen?" -Typ hälften. "Okej okej... hur många har du träffat senaste fem åren?" -... inget svar.

Liksom antalet vänner är inte allt, det handlar om att välja sina vänner rätt.
Citera
2026-04-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siironmaa
Jag pratar med en man på Messenger och jag ser att han har över flera tusen vänner och de flesta är kvinnor, ett fåtal män. Vill gärna höra vad andra anser om det. (Hur får man tag på så många?)

Tror han random lägger till bara
Citera
2026-04-07, 08:44
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siironmaa

Han fick dig på kroken, så har han gjort tidigare men alla andra kvinnor
Han är ute efter en sak, när han inser att du inte är på samma spår så går han nog vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in