2026-03-19, 00:03
Medlem
Rumpkorvens avatar
Jag är ute efter lite grus. Öppettiderna? 9-16. Öppet på helgerna? Nej.

Hur ska jag kunna köpa grus när jag jobbar kontorstider på vardagar som så många gör? Ska jag behöva ta en jävla semesterdag?

Detta gäller många butiker idag. Hur tänker företagen? Eller riktar de sig helt enkelt bara mot andra företag och skiter i vanligt folk?
Citera
2026-03-19, 00:18
Medlem
Det är ett vanligt problem, att man är på sin arbetsplats samtidigt som alla andra, vilket gör att man inte har tid att utföra sina ärenden för när man slutar sin egen arbetsdag så gör alla andra det också.

Iallafall, det finns en lösning här. Ring företaget. Beställ gruset och att de ska leverera till en utsatt plats. Det är deras jobb.
Citera
2026-03-19, 00:24
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är ett vanligt problem, att man är på sin arbetsplats samtidigt som alla andra, vilket gör att man inte har tid att utföra sina ärenden för när man slutar sin egen arbetsdag så gör alla andra det också.

Iallafall, det finns en lösning här. Ring företaget. Beställ gruset och att de ska leverera till en utsatt plats. Det är deras jobb.
Jag tänker inte betala utkörningsavgiften på 900 kr för en liten hög med grus.
Citera
2026-03-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven

Hur ska jag kunna köpa grus när jag jobbar kontorstider på vardagar som så många gör? Ska jag behöva ta en jävla semesterdag?

Detta gäller många butiker idag. Hur tänker företagen? Eller riktar de sig helt enkelt bara mot andra företag och skiter i vanligt folk?

9-16 e ändå okej för ett sånt företag med få kunder.

Skulle de ha öppet fler timmar får de höja priset på varorna.

Men kolla på bankmaffian som är 100gånger värre som låter kunderna göra allt jobb hemma och tar trippelt betalt för det och vägrar göra sitt grundjobb har sparkat all personal och stängt 95% av kontoren.
De är sjuka i huvudet i sverige pga monopol och vägrar släppa in sina kunder på kontoren och har ofta öppet måndag till fredag kl 10 till 13 på de få kontoren som finns kvar.
Citera
2026-03-19, 01:07
Medlem
Beror väl på hur mycket och vilket slags grus du vill ha. Finns olika "grus" i plastsäck att köpa i bygghandeln.

Den sanden är till för plattläggning, rabatter, murbruk, betong osv.

Annars kan du kanske ställa din släpkärra, om du har en ,utanför firman, sedan ringa dit och säga att de lastar en skopa och sedan skickar fakturan.

Kanske kan lägga en sandhög utanför, som du kommer och skyfflar upp på en hyrd släpkärra efter de har stängt.

Men jag förstår problemet.

Förr var det lika idiotiskt dumt hos bilhandlarna, märkesfirmor.
De hade öppet 09-17 vardagar, och 10-12 på Lördagar.
Kan inte blivit många affärer skrivna då...
Citera
2026-03-19, 01:14
Avstängd
Citat:

Så de ska inte kunna ha det lika bra som du och jobba mellan 9-16.00? Det är du som vill ha en liten grushög så fixa det på lunchen!
Citera
2026-03-19, 03:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

De tjänar inga pengar på att sälja några hinkar sand eller grus till dig. Deras kunder är de som lägger vägar, fixar åt stad och kommun plus byggen då de säljer dumperlass av samma sak.

Ibland har vissa bygghandlare eller vissa trädgårdshandlare detta för oss som då inte köper hela dumperlass.
Citera
2026-03-19, 05:05
Medlem
sebastian66s avatar
Det finns säkert många olika leverantörer som kanske kan leverera senare eller på andra dagar.
Samtidigt så är det väl ganska naturligt att företagets anställda vill komma hem när du också vill komma hem.
Men prioriterar inte småhandlare som ska köpa några hinkar. Då får du ut i skogen och gräva lite grann.
Där kan du få gratis sand utan att tänka på några arbetstider.
Annars får du väl skicka en kompis som kanske kan ställa upp och hjälpa dig.
Om du tittar på Google så kanske du hitta något annat företag i närheten som har öppet på dina tider.
Citera
2026-03-19, 05:31
Medlem
LA8PVs avatar
I den bransch du beskriver vill man ha entreprenad på tonvis av massor. Till kommun, byggföretag, vägbyggen etc. Och fakturera miljonbelopp.
Beställda av nån svåger eller kompis kompis. Även kallat nätverk. Med förtäckt bonus på ett eller annat sätt.

Dom vill inte befatta sig med privatkunder som vill ha sand till sandlådan. På konstiga tider dessutom.
Bara jobb och ingen avans.

Korruptionssamhälle av första klass.
Och sen undrar folk varför kommunalskatten är så hög eller att nybyggen är så dyra.
Naiva beställare med stor plånbok göder detta lurendrejeri.
Citera
2026-03-19, 05:50
Medlem
tnems avatar
Citat:

Då får du hämta själv. Det finns ingen som vill köra ut gratis till dig.
Citera
2026-03-19, 06:43
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:

900 kr för att få det utkört är nog det billigaste jag hört när det gäller grus. Bor du precis bredvid företaget?

Och ja, de gör sina pengar på andra företag. Din lilla hög med grus är nog i praktiken ideellt arbete.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2026-03-19 kl. 06:45.
Citera
2026-03-19, 06:52
Medlem
Connykrims avatar
Citat:

Då får du ta en semesterdag då istället din snåljåp.

Eller bara gå tidigare från jobbet? Du säger att du jobbar kontorstider och de har i princip alltid fria arbetstider under eget ansvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in