2026-03-18, 20:23
Medlem
Postade t.om ett inlägg här på FB om att jag var misstänkt för ett grovt brott, något jag alltså drömt om och fastän jag vaknat trott har hänt. Problematiken dyker upp nu och då. Kan "sitta i" under flera dagar. Är Bipolär typ 1 och vet inte om den biten har betydelse.
Citera
2026-03-18, 21:14
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Postade t.om ett inlägg här på FB om att jag var misstänkt för ett grovt brott, något jag alltså drömt om och fastän jag vaknat trott har hänt. Problematiken dyker upp nu och då. Kan "sitta i" under flera dagar. Är Bipolär typ 1 och vet inte om den biten har betydelse.
Oj

Gud vad jobbigt att ha så svårt att skilja på dröm och verklighet..

Alltså alla kan ju ha jätterrealistiska drömmar men sedan vaknar man och vet att det var en dröm.. jag hade nog talat med en psykiatriker om jag var du, låter ganska allvarligt.
Citera
2026-03-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Oj

Gud vad jobbigt att ha så svårt att skilja på dröm och verklighet..

Alltså alla kan ju ha jätterrealistiska drömmar men sedan vaknar man och vet att det var en dröm.. jag hade nog talat med en psykiatriker om jag var du, låter ganska allvarligt.

Har tagit upp det med min psykiater, men han kommenterade det knappt. Är verkligen ångestframkallande när man tror att man är jagad av folk osv, känns som att det är besläktat med psykos på något sätt.
Citera
2026-03-18, 21:58
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Har tagit upp det med min psykiater, men han kommenterade det knappt. Är verkligen ångestframkallande när man tror att man är jagad av folk osv, känns som att det är besläktat med psykos på något sätt.
Ja.. och det är det säkert? Han kanske höjde eller sänkte dosen på din medicin?
Du behöver i alla fall ta upp det igen och säga att det känns problematiskt för dig
Citera
2026-03-18, 23:20
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Jag kan ha svårt för det när jag är halvsovande. Jag vet då inte om jag har ögonen stängda eller öppna. Det försvinner helt när jag vaknat till. Nyss när jag blundade spelade jag ett spel jag inte kört på 7-9 år. Mina tanker är var som helst i fantasin. Det är ju enkelt att veta vad som är verkligt när man flyger runt och använder magiska formler. Ju närmare verklighet desto svårare är det.
Citera
2026-03-18, 23:31
Medlem
zombie-nations avatar
När jag tar melatonin kan jag få för mig att småsaker jag drömt hänt i verkligheten. Men absolut inga stora saker. Det går bort direkt jag slutar med den medicinen.
Citera
2026-03-19, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja.. och det är det säkert? Han kanske höjde eller sänkte dosen på din medicin?
Du behöver i alla fall ta upp det igen och säga att det känns problematiskt för dig

Ja, jag ska ta upp det igen, men kändes som att han inte hört talas om "fenomenet" och därför höll tyst.
Citera
2026-03-19, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
När jag tar melatonin kan jag få för mig att småsaker jag drömt hänt i verkligheten. Men absolut inga stora saker. Det går bort direkt jag slutar med den medicinen.

Ok ja, jag käkar ju en massa sederande medikament och det kanske spelar in.
Citera
2026-03-19, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jag kan ha svårt för det när jag är halvsovande. Jag vet då inte om jag har ögonen stängda eller öppna. Det försvinner helt när jag vaknat till. Nyss när jag blundade spelade jag ett spel jag inte kört på 7-9 år. Mina tanker är var som helst i fantasin. Det är ju enkelt att veta vad som är verkligt när man flyger runt och använder magiska formler. Ju närmare verklighet desto svårare är det.

Precis så har jag det. Jag fastnar mellan dröm och verklighet. Det värsta jag fastnat i var anklagelser om sexbrott och kidnappning. Blir t.om ofta svettig när det pågår och har stark ångest. Har än så länge inte fastnat i något som absolut inte kunde ha hänt, men det känns som en tidsfråga.
Senast redigerad av Florman 2026-03-19 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in