2026-03-18, 18:12
Medlem
https://www.instagram.com/reel/DTcicCxjP8U/

I videon ser man en man som tydligen råkar ta ett steg in i vad som – av allt att döma – inte är vilket område som helst, utan en så kallad “gayborhood”. Det framgår ju tydligt genom färgerna på övergångsstället, klädvalet och inte minst kvinnans egen deklaration.

När mannen försöker säga något händer dock något fascinerande: istället för en konversation får han en ljudvägg av skrik rakt i ansiktet, som om själva idén att prata först måste neutraliseras omedelbart.

Man kan ju då undra: är detta någon form av standardhälsning i området, eller var detta bara en extra entusiastisk demonstration av “inkludering”? Och är den här typen av bemötande något som anses representativt inom RFSL- eller HBTQ-sammanhang – eller är det mer ett… individuellt uttryck?
Senast redigerad av HouseofKnowledge 2026-03-18 kl. 18:15.
Citera
2026-03-18, 18:19
Medlem
Loreias avatar
Jag hade också skrikit som hon om någon irriterande man kom fram till mig och skulle prata om Jesus och att han kan rädda mig. Han är ju bara ute efter att provocera och visa icke höger-kristna som konstiga och är så fånig att jag förstår varför hon kontrar med att vara skitbarnslig mot honom
Citera
2026-03-18, 19:18
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Man kan ju då undra: är detta någon form av standardhälsning i området, eller var detta bara en extra entusiastisk demonstration av “inkludering”? Och är den här typen av bemötande något som anses representativt inom RFSL- eller HBTQ-sammanhang – eller är det mer ett… individuellt uttryck?

Han var antagligen där bara för att söka konflikt.
Citera
2026-03-18, 22:21
Medlem
Wikitomtes avatar
Kvinnan har troligtvis flera diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in