2026-03-18, 16:53
Avstängd
Citat:
Strax efter klockan 13 på onsdagen larmades räddningstjänsten till Södra Kustvägen i Klintehamn, där en villa stod i brand.

– Det brinner kraftigt. En person har i alla fall kommit ut ur huset, berättade ledningsoperatören Per Johansson, initialt.

Räddningstjänst, polis och ambulans kallades till platsen. Risken för att branden spred sig till närliggande hus beräknades som låg.

När villan hade genomsökt konstaterades att det inte längre var fara för liv.

– Vi har genomfört det vi kallar livräddning, och har inte funnit några andra personer. Det är vi väldigt tacksamma för, sa räddningsledare Jonathan Adrian.

Vid 15-tiden var vägen fortfarande avstängd och släckningsarbete pågick.
Citat:
Strax efter klockan 16 på onsdagen meddelar polisen att en person har gripits i samband branden i Klintehamn.

– Vi har gripit en man som är misstänkt för mordbrand, säger Ola Österling, polisens presstalesperson.

Polisen har hållit förhör med personer vid platsen och upprättat avspärrningar.

Den misstänkte var lindrigt skadad efter händelsen och tittades till av sjukvårdspersonal vid platsen. Därefter transporterades han till polisstationen i Visby.

https://www.helagotland.se/nyheter/klintehamn/artikel/villabrand-i-klintehamn-onsdag-eftermiddag/r90d2dmr?ref_source=push

Är alltså södra kustvägen 28 det brunnit på om man tittar på fotona på HelaGotland
Citera
2026-03-19, 11:22
Avstängd
Vakter är ännu på plats, men det är väl kanske rätt vanligt tänker jag.
Citera
2026-03-19, 16:49
Medlem
Så nummer 28 säger ni, hmm där bor G*stav, om det är den jag tänker på så är jag inte direkt förvånad.. Nyfiken vem som är gripen!
Citera
2026-03-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GotlandCity1
Så nummer 28 säger ni, hmm där bor G*stav, om det är den jag tänker på så är jag inte direkt förvånad.. Nyfiken vem som är gripen!

Varför är du ej förvånad?
Citera
2026-03-19, 22:20
Medlem
Vakter ännu på plats..
Citera
2026-03-20, 18:31
Medlem
Någon som vet vem som blev gripen? Väktare är inte längre på plats såg jag!
Citera
2026-03-20, 20:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GotlandCity1

Tänker att det måste vara han som är gripen.
Bara mamma och han som bor där. Han på övervåning och hon nere.
Eller iaf bara de som är skrivna där.

Har han barn? Såg barnvagnar utanför.
Drog problem? Tänker på hundarna?
Hörde att han ska ha psykiska bekymmer eller diagnoser?
Citera
2026-03-20, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Djkim2
Någon som vet vem som blev gripen? Väktare är inte längre på plats såg jag!

De va ännu där i morse så de har de avslutat mot kvällen.

Men inte sett att han ska vara släppt? Kanske bara är färdiga med brottsplatsen
Citera
2026-03-22, 19:58
Medlem
Väldigt tyst om detta, inget på radion va jag hört eller i tidningen, kan det vara självmordsförsök då eller?
Citera
2026-03-23, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenisten
Väldigt tyst om detta, inget på radion va jag hört eller i tidningen, kan det vara självmordsförsök då eller?

Märkligt med självmordsförsök med eld i ett hus där man har en eller två boende under sig varav en är ens morsa?
Och vad skulle då polishundarna ha sökt efter?

Nae jag tror droger är inblandat.
Antingen somnat ifrån något medans han noddat eller någon tillverkning
Citera
2026-03-23, 09:50
Avstängd
Senaste på hela Gotland va:

Citat:
Hur arbetar ni vidare i ärendet nu?

– Man ska hålla förhör med den misstänkte och sen ska en teknisk undersökning genomföras vid platsen, men det kan ta lite tid innan det går att göra det, säger Ola Österling.

Vid 17.45 informerade räddningstjänsten att de var klara vid platsen och deras insats avslutad.

På torsdagseftermiddagen meddelande polisen att en person var anhållen. Vidare frågor hänvisades till åklagare, som nu tagit över ärendet.

Så vi får nog vara lite tålmodiga tyvärr.
Men att han ännu är gripen och åklagare tagit över får mig att tänka att det nog kommer bli dom iaf
Citera
2026-03-23, 10:53
Medlem
Fram med häktningsframställan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem