2026-03-18, 13:12
Medlem
Lyssnar mycket på musik i hörlurar, men ibland är det skönt att ta av sig dom men ändå fortsätta lyssna. Finns det någon bluetooth-högtalare som är hyfsat okej och billig?
Senast redigerad av Kallopsen 2026-03-18 kl. 13:27.
Citera
2026-03-18, 13:32
Medlem
One2Manys avatar
Vad är billigt?

JBL Go Essential 2 är billig, och har bra kvalitet för priset du betalar.
Citera
2026-03-18, 13:33
Medlem
Riksreptilens avatar
Kan TS tänka sig att köpa en lätt begagnad med kvitto och garanti går det nog göra fynd från hushåll som tänker köpa en större eller en i annan färg till balkongen.

Själv är jag mycket nöjd med min Sony SRS-XG 300, då jag inte begär dundrande bas, handtaget är mycket smidigt och jag gillar att ta längre telefonsamtal via dess inbyggda mic.

https://www.ljudochbild.se/test/hogtalare/sony-srs-xg300/
Den kostar runt 3000 kr men finns mindre modeller i samma serie.
Citera
2026-03-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Lyssnar mycket på musik i hörlurar, men ibland är det skönt att ta av sig dom men ändå fortsätta lyssna. Finns det någon bluetooth-högtalare som är hyfsat okej och billig?

Det beror ju på var din gräns för billig ligger?

UL (Ultimate ears) Wonderboom låter ju helt okej. Köpte min begagnad för några år sen för 300kr. Den kommer nog hålla i 10år till gissar jag.
En ny kostar väl 700-1000kr,

Vill du ha en dyrare variant så har JBL väldigt många som låter helt okej.

Annars går du ju till Elgiganten och testar själv. De finns uppställda så det är bara att koppla upp sig och testa tills du hittar en som du är nöjd med.
Citera
2026-03-18, 14:17
Medlem
Ikea's Kallsup kostar 59 kr, laddbara och kan hopkopplas i stort sett hur många som helst för bättre ljudspridning.
Citera
2026-03-18, 14:26
Medlem
Jag är nöjd med min Marshall Willen. Liten och smig och helt okej ljud,inte jättedyr heller,ca 800kr.
https://www.m3.se/article/1845084/marshall-willen.html
Citera
2026-03-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det beror ju på var din gräns för billig ligger?

Jag tänkte kanske runt 1000? Men om det är mycket bättre för tusen spänn till så kan det ju vara värt tänker jag.
Citera
2026-03-18, 16:01
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Jag är nöjd med min Marshall Willen. Liten och smig och helt okej ljud,inte jättedyr heller,ca 800kr.
https://www.m3.se/article/1845084/marshall-willen.html

OK ?

Nackdelar

Pris
Platt och oengagerat ljud

(Recension på M3)

Låter inte som något fynd inte.
Citera
2026-03-18, 16:08
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Jag tänkte kanske runt 1000? Men om det är mycket bättre för tusen spänn till så kan det ju vara värt tänker jag.

För 400 kr. så får du en doldis bland bluetothhögtalare som spöar all konkurrens upp till 750 :- motsvarande "fina" märkesvaror som har nästan samma komponenter i sina lådor och säljer för överpriser.

https://www.amazon.se/-/en/SoundCore-Bluetooth-Enhanced-Protection-Wireless/dp/B01MTB55WH?th=1

Använder både hörlurar och powerbanks från Soundcore Anker , det är rejäl utdelning för pengarna.
Senast redigerad av Upplyften 2026-03-18 kl. 16:12.
Citera
2026-03-18, 16:30
Medlem
Citat:

Tycker att Wonderboom är bra, men det finns många.

Tänk på att när du kollar en testsida (M3/liknande) så jämför de ju alltid 5-10olika och även de som testar hittar egna favoriter baserat på vilket sound man gillar själv.

Jag har alltid varit en sucker för JBL’s högtalare. Bra bas och mkt glädje i dom. För min del så är det så en högtalare ska låta.

Många som jobbar med att testat musik, högtalare, stereoprylar utvecklar ofta en smak som går åt det mer analytiskt korrekta hållet, vilket i mina öron är fruktansvärt tråkigt att lyssna på.
Musik måste vara engagerande.
Vi är alla olika.
Citera
2026-03-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
OK ?

Nackdelar

Pris
Platt och oengagerat ljud

(Recension på M3)

Låter inte som något fynd inte.
Prova den i någon affär som säljer den om du får tillfälle. Jag tycker nog att ljudet är helt okej och bättre än andra jag testade i den prisklassen. Den har även fått bästa betyg i andra tester.https://www.ljudochbild.se/test/hogtalare/marshall-willen-bluetooth-hoyttaler/
Senast redigerad av kemankaret 2026-03-18 kl. 20:01.
Citera
2026-03-19, 03:53
Medlem
Harman/Kardon är grymt bra! Vet ej vad senaste modellen heter men min h/k onyx 7 är jag riktigt nöjd med.

Den spelar väldigt crisp ljud med bra bas och bra batteri som räcker länge. Den kostade ca 1000kr ny för 3-4 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in