2026-03-18, 04:39
Medlem
kraftfoders avatar
Har några SAMSUNG TV-Plus, alltså vanliga QLED som jag använder enbart som datorskärmar. Har wifi för datorerna, inget mer. (Förutom SVT Play)

"Samsung TV Plus" råkade jag trycka på utav en händelse för ett tag sedan, på fjärren.

Massa kanaler som kommer in gratis tydligen, BBC, BBC Series, filmkanaler, SONY-kanaler, CNN, GBN med Nigel Farage eller vad han heter, massa filmkanaler, Sky News med mera, med mera... Några är på svenska. Kanske 50-70 kanaler, har inte räknat.

Det verkar som att det är någon funktion på tv:n som jag kom åt?
Är det något ni känner igen, ni som har SAMSUNG-tv?

(Är det streaming kanske? Måste vara det, men jag fattar inte att TV:n har "streaming" bara "så där"..)
Citera
2026-03-18, 08:50
Avstängd
Connykrims avatar
Okej?
Du kanske skulle googlat innan du gjorde ditt blogginlägg

” Samsung TV Plus är en kostnadsfri, reklamfinansierad streamingtjänst förinstallerad på Samsung Smart TV-apparater (från 2017 och senare) och utvalda Galaxy-enheter. Tjänsten kräver ingen prenumeration, box eller kreditkort, utan ger direkt tillgång till över 100 live-tv-kanaler och on-demand-innehåll inom nyheter, sport och underhållning”
Citera
2026-03-18, 10:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Okej?
Du kanske skulle googlat innan du gjorde ditt blogginlägg

” Samsung TV Plus är en kostnadsfri, reklamfinansierad streamingtjänst förinstallerad på Samsung Smart TV-apparater (från 2017 och senare) och utvalda Galaxy-enheter. Tjänsten kräver ingen prenumeration, box eller kreditkort, utan ger direkt tillgång till över 100 live-tv-kanaler och on-demand-innehåll inom nyheter, sport och underhållning”

Man kanske ska kolla om man har skiten på min TV också då eller om jag köpte TV:n nåt år för tidigt. Känns kanske ändå som att det är mest skräp i detta paket.
Har inte sett någon app eller reklam för det så kanske är jag utan denna funktion.
Citera
2026-03-18, 10:31
Medlem
Har man en enhet med Kodi installerat så finns Samsung TV Plus som addon så en nyare Samsung tv är inte nödvändigt.
Citera
2026-03-18, 10:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har man en enhet med Kodi installerat så finns Samsung TV Plus som addon så en nyare Samsung tv är inte nödvändigt.
Vilket repo finns den på, default?
Citera
2026-03-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Vilket repo finns den på, default?
Slyguys
https://www.matthuisman.nz/2020/02/slyguy-kodi-repository.html
Där finns bla även ett bättre Plutoaddon än Plutos egna.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-03-18 kl. 12:44.
Citera
2026-03-18, 16:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Slyguys
https://www.matthuisman.nz/2020/02/slyguy-kodi-repository.html
Där finns bla även ett bättre Plutoaddon än Plutos egna.
Cheers mate! Har saknat en bra 'TV'-plug.
Citera
2026-03-18, 16:57
Medlem
Citat:
Cheers mate! Har saknat en bra 'TV'-plug.
Utvecklaren hänger i Kodiforumet så har man några problem brukar det vara lätt att få hjälp.
Retrospect är ett rätt trevligt addon annars, innehåller div Playkanaler, även svenska.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-03-18 kl. 17:12.
Citera
2026-03-19, 03:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Utvecklaren hänger i Kodiforumet så har man några problem brukar det vara lätt att få hjälp.
Retrospect är ett rätt trevligt addon annars, innehåller div Playkanaler, även svenska.
Gick inte det helt sönder för ett tag sen?
Citera
2026-03-19, 07:40
Avslutad
Våran tv är ingen QLED. Men funktionen finns på den.
Citera
2026-03-19, 11:17
Medlem
Citat:
SVT funkade nyss när jag kollade i alla fall.
Citera
2026-03-19, 12:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag brukar kolla TV4Play utan reklam i Retrospect men man får synka cache token första gången från sitt konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in