2026-03-17, 20:37
Medlem
Hovmastarens avatar
I ett öppet brev på Twitter så säger Joe Kent att Iran inte utgjorde något hot mot USA utan att det var judarna som pressade Trump att anfalla Iran.

Citat:
After much reflection, I have decided to resign from my position as Director of the National Counterterrorism Center, effective today.

I cannot in good conscience support the ongoing war in Iran. Iran posed no imminent threat to our nation, and it is clear that we started this war due to pressure from Israel and its powerful American lobby.

It has been an honor serving under
@POTUS and @DNIGabbard and leading the professionals at NCTC.

May God bless America.

https://x.com/joekent16jan19/status/2033897242986209689

Vi som har kunskap om judarna och hur de betett sig historiskt så är detta givetvis ingen överraskning och de flesta med ett IQ på 100 inser rätt snabbt att judar har en gigantisk makt i USA.

Vad får det för konsekvenser att åter en högt uppsatt chef vågar kritisera judarnas makt över USA precis så som CIA-agenten Micharl Scheuer gjorde?
Citera
2026-03-17, 20:57
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
I ett öppet brev på Twitter så säger Joe Kent att Iran inte utgjorde något hot mot USA utan att det var judarna som pressade Trump att anfalla Iran.

Vi som har kunskap om judarna och hur de betett sig historiskt så är detta givetvis ingen överraskning och de flesta med ett IQ på 100 inser rätt snabbt att judar har en gigantisk makt i USA.

Vad får det för konsekvenser att åter en högt uppsatt chef vågar kritisera judarnas makt över USA precis så som CIA-agenten Micharl Scheuer gjorde?

Det är rakryggat, nåt som är sällsynt i Trump 2.0-administrationen.

Men det som slår mig mest är att det är ett av de mest välskrivna avskedsbrev jag sett.

Rakt på sak, utan att skräda på orden och extremt skickligt uppbyggt. Fulla poäng.
Citera
2026-03-17, 21:12
Medlem
(FB) Varför har Israel inflytande över Trump?

Ts ältar detta i denna tråd redan.
Behövs knappast en till....
Citera
2026-03-17, 21:16
Medlem
Autobahn76s avatar
Det är skönt att det händer något. Samtidigt slog det mig att i en tid då risken för en false flag är överhängande, så har han kanske med sin unika inblick, fått nys om ett kommande ”terrordåd” vilket man naturligtvis kommer att skuldbelägga Iran för. Något som han inte ville delta i? Jag spekulerar vilt naturligtvis. Men det skulle absolut inte förvåna mig.
Citera
2026-03-17, 21:36
Medlem
Förhoppningsvis kan det leda till att fler vågar träda fram
Men modigt gjort bara att hoppas det inte var förgäves
Citera
2026-03-17, 22:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren

Kanske "saving Israel for last" betyder någonting ändå. Återstår att se...
Citera
2026-03-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är rakryggat, nåt som är sällsynt i Trump 2.0-administrationen.

Men det som slår mig mest är att det är ett av de mest välskrivna avskedsbrev jag sett.

Rakt på sak, utan att skräda på orden och extremt skickligt uppbyggt. Fulla poäng.
Säkert AI som hjälpt till.

Antisemtiskt att säga det finns en judelobby som styr politiken.
Citera
2026-03-17, 22:08
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Säkert AI som hjälpt till.

Antisemtiskt att säga det finns en judelobby som styr politiken.

Det är inte anti-semitiskt (), och det är dessutom sant om man tolkar vad bl.a. Rubio har sagt.
Citera
2026-03-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är inte anti-semitiskt (), och det är dessutom sant om man tolkar vad bl.a. Rubio har sagt.
Det är en antisemitiskt konspirationsteori att det finns en judelobby som styr världen (USA). Denna Kent är uppenbarligen en konspirationsteoretiker.

Lägg din tid och energi på att kolla på en Netflixfilm om andra världskriget istället.
Citera
2026-03-17, 22:23
Medlem
Kollade på TV4 Nyheter precis.
Där nämnde de detta men inte en viskning om det där med judarna 😎😉🤪

Råkar han ut för en olycka eller hastigt sjukdomsfall?
Citera
2026-03-17, 22:26
Medlem
Vi bevittnar just nu en total kortslutning av den traditionella höger-vänster-skalan. När progressiva profiler som Cenk Uygur hyllar isolationsistiska högerföreträdare som Joe Kent som "patrioter", medan den klassiska högern svarar med nazist-stämplar.

Vi rör oss mot en framtid där politiska block definieras av sin attityd till makten, inte av sitt program.

Framtiden går mot att vi får dessa politiska block i Sverige så småningom.
Systemblocket (S + M + KD + C)
Antisystemblocket (Populistfronten) SD + V-falanger + "Folklistan"-typer
Citera
2026-03-17, 22:29
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag tycker det är märkligt att när någon nämner Israel så översätts det alltid till judar eller judarna i diskussioner.

Israel är ett land.

Det blir liksom lite Aftonbladet eller Expressen över det. Man hittar trigger-ord som ska förstärka ens tes eller väcka känslor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in