Citat:
Ursprungligen postat av
Raltzio
(…….)
Jag fick min första renodlade panikattack vid 16-års ålder(……..)
(……) Sertralin 100mg, Mirtazapin 30mg och Quetiapin 125mg (………..) - och panikattackerna inkapaciterar mig ännu idag och blir bara värre för varje dag som går.
(………)
Theralen och Oxascand och ingen av dom hjälpte mig.
(…….)
Vad gör jag när psykiatrin helt enkelt inte lyssnar?
Lyssnar på vad?
Du har nog PTSD, tänk efter vad du var med om i din barndom.
Prata med de människor som var runt dig innan du var gammal nog att få egna minnen, se vilken miljö du var i som litet barn, vad kan ha hänt? Hur var det för ett litet barn? Var det lugnt och stabilt?
Och vad är det för tankar du tänker när du stressar upp dig till en panikattack?
För det är du som skapar panikattackerna med valet av dina tankar.
Och när du dessutom är påverkad av piller som har biverkningar som hjärtklappning, svimningskänsla, förvirring, självmordbenägenhet, vanföreställningar, hallucinationer och ännu fler tillstånd man inte vill uppleva så är det inte konstigt det tillstånd du upplever. Det är logiskt.
Så det är du som ska lyssna på dig själv, vad är det för tankar du har när du känner panik?
Vad är det du tänker på? Vad är det du är rädd för?
Tappa kontrollen? Falla ihop? Bli ett offer inför alla okända människor?
Saknar du trygghet? Finns du inte i ett tryggt socialt sammanhang? Litar du inte på att människor finns för dig?
Har människor omkring dig inte stöttat dig när du behövt stöd?
Vad triggade senaste attacken? Vilken association i omgivningen skapade stressen hos dig? Doft? Ljud? Syn? Våld?
Vilken skrämmande händelse kan det kopplats till från din barndom?
Om du varit med om misshandel som barn, kan någon som liknar den personen passerat dig och din hjärna minns, men du ser inte kopplingen och din panikreaktion känns ogrundad.
Har du haft föräldrar som gått på piller och inte kunnat kontrollerat sitt mående?
Så du har bara tagit efter deras sätt att ”lösa” obekväma känslor, istället för att förbättra livet?
Kan du blivit skrämd som barn? Av barnvakt? Grannar? Är du i någon form av en konflikt nu?
Känner du dig som en god och trygg människa som vill andra väl och behandlar andra som du själv vill bli behandlad?
Trycker du ned vissa känslor istället för att tala om dom?
Det viktigaste du kan göra är att börja välja dina tankar noggrant, tänk inte på tankar du inte stärkts av och undvik Psykriatrin och alla piller.
Läkemedelsbolagen tjänar pengar på de som inte väljer att kontrollera sitt mående med sina tankar.
Läkare äger aktier i Läkemedelsbolag och gör vinst på att staten köper in stora mängder piller som patienter trugas på utan att läsa på om biverkningarna.
Från nätet om
Mirtazapin som du aldrig borde blivit erbjuden och inga andra piller heller.
”Läkemedelsklass: Tetracykliska antidepressiva medel
Varning
Droger som denna har ökat risken för självmordstankar eller -handlingar hos barn och unga vuxna. Risken kan vara större hos personer som har haft dessa tankar eller handlingar tidigare. Alla personer som tar detta läkemedel (mirtazapin tabletter) måste övervakas noga. Ring läkaren omedelbart om tecken som nedstämdhet (depression), nervositet, rastlöshet, pirrighet, panikattacker eller förändringar i humör eller handlingar är nya eller värre. Ring läkaren omedelbart om några tankar eller handlingar om självmord inträffar.
Detta läkemedel är inte godkänt för användning till barn. Prata med doktorn.”
Och den här boken är nog läsvärd;
”Deadly Medicines and Organised Crime ” How big Pharma has corrupted healtcare, författare Peter C Gotzsche.