2026-03-17, 15:06
Medlem
Idag ska jag berätta om en av de konstigaste och smärtsammaste grejerna jag varit med om. Här kommer lite om mig som individ.

Jag är en man på 32 år. Jag har spelat LoL ungefär ända sen det släpptes och har peakat GM (Min main är Yasuo).
Jag har då en vängrupp där vi alla är 30+, de är gifta osv. Nyligen så hade jag scrollat runt lite på flashback och fått läsa om någons salviatripp, det lät rätt så härligt. Detta spikade då mitt intresse att testa de då jag varit med om andra substanser såsom Cannabis och psykedeliska svampar. Så jag bestämde mig för att få tag på lite salvia.

Dagen kommer där salvian har anlänt hos mig. Jag frågade mina bekanta ifall de ville vara med och ta salvia. Jag blev kallad helt dum i huvudet av de flesta och några tackade rent ut sagt nej, en annan vän får tyvärr inte dväljas hos mig av sin hustru så där gick planen lite åt skogen. Så nu ser situationen ut så här.

- Jag är själv
- Har ingen tripsitter
- Är tillförne helt obekant med en substans av denna styrka.

Jag hade då bestämt mig att jag skulle ta den samma dag som den anlänt senare på kvällen. För att få en bra stämning varav jag läst att såna här substanser ska man oftast vara i en bra miljö och vara i ett bra psykiskt tillstånd så bestämde mig för att spela lite League of legends och lyssna på MF Doom (ja jag är hip). Tiden närmar sig 10 varav jag bestämmer mig att sätta mig i min soffa. För lite mer context. Jag bor i en lägenhet själv som staten har gett mig samt att jag lever på bidrag. Detta är då positivt då jag inte behöver fånga tillfällen för att testa salvia.

Jag använder då en bong då jag haft de sen tidigare när jag rökt cannabis. Jag tar en stor puff varav sekunden efter känns det som att mina lungor ska fanimej flyga ut genom halsen. Det går ca 1-2 minuter innan kvällen blir ett blankt minne. Helt plötsligt så befinner jag mig i ett led med mini-fåglar. Jag inser att jag är på Summoners rift. För er som är lite förvirrade så är summoners rift mappen där League of legends utspelar sig på. Jag känner hur jag rör mig längst en lång sträcka mot min vilja. Om jag minns rätt var jag påväg upp mot Top lane.

Jag börjar skjuta mot de andra mini fåglarna som jag nu efter min trip insåg var Minions. Jag hinner skjuta 2 magiska laserar innan en lysande gudinna som jag inte riktigt kan se vem det är i stunden kommer med sin rosa lysande allsmäktige piska och skickar mig på kontinuerliga pisk varav varje pisk känns som att jag var mörkhyad man som levde i USA på 1800-talet och hade legat med husbondens fru. Varje pisk kändes som att någons inre ilska blev uttagen på just mig. Så småningom faller jag ihop där jag helt plötsligt är tillbaka i Summoners rift. Jag känner hur jag som Minion blir allt mer panik full att jag ska få uppleva samma händelse igen. Detta repeteras i en mångfald av sammanhang/former, jag dör på grund av andra minions eller denne allsmäktige gudinna; hennes läderpiska tillfogar mig en outsäglig smärta och lämnar min arma själ i djupaste vånda. Ett rent helvete med andra ord.

De har nu förstört våran inhibitor. Eftersom jag är en dum mini fågel som följer samma kretslopp om och om igen med fullt medvetande av den smärta som denna cykeln tillbringar mig, så kan jag inte minnas att Super minions kommer att spawna på mappen. Ja, du undrar säkert nu vad en super minion är. Föreställ dig en Minion med 2 sköldar som har tagit massvis med anabola, tjack och kokain. Detta är Supermans avkomma. Jag möter en av dessa Monster i toplane. Den slår mig en gång och så känner jag hur hela min kropp får uppleva en så stor smäll, nästan som att en tjockis på 400kg svingar sin arm med all sin nåd och prickar mig rakt i tinningen. Även om all denna smärtan finns så kan jag inte göra något annat än att fortsätta slåss.

Vid denna stunden hade jag tänkt att jag har gått igenom det värsta, en lysande piska, andra minioner och en super minion. Jag har bannemej aldrig haft sådan fel under mina 32 års levande. Jag får bemöta en gubbe vars namn är Sett. Han är en krampig, stor räv man. Ni må vara förvirrade varav jag ber er att söka upp denna Gubbe, så kommer ni få mer context kring den massiva fistningen jag kommer få uppleva. Eftersom jag är fast i denna kretslopp får jag möta på denna gubben. Ni kanske undrar varför det dyker upp en annan gubbe i top lane än den gudinna med sin piska (Nilah). Jo i LoL finns det något som heter roaming varav andra laners rör sig till en annan lane för att kunna farma minions eller även kallad en dum mini fågel som mig. Jag skjuter mina mini laserar för att sedan inse det hade noll effekt på han. Han rör sig med stora och starka steg mot min lilla dumma fågel kropp. Han smäller mig inte en gång inte två gång utan tre gånger. Varav de tredje slaget är mer laddat än de första två. Jag känner hur all livslust som en minion har nu försvunnit. Det känns som att jag går i högstadiet och har inte prickat puberteten än varav alla kallar mig för mini-penis i omklädningsrummet. Jag har rättare sagt blivit ett mobboffer.

Jag känner hur allt blir suddigt och jag vaknar till i min soffa med en obeskrivlig mängd saliv som jag har dräglat. Jag vaknar till liv och insett vad jag precis har gått igenom. För att kunna komma tillbaka till verkligheten behöver jag ta på saker o ting runt om i min omgivning.

Med detta sagt har jag nu bestämt mig att jag aldrig mer ska spela detta äckliga spelet League of legends. Varje gång det nämns eller varje gång jag får syn på de får jag grova ångest tankar där jag tänker tillbaka till dessa hemska upplevelserna. Jag har från och med nu börjat sympatisera med dessa små fåglarna, ni ser de som pixlar jag ser de som saker med ett medvetande.

Hur många minutrar, timmar, dagar, veckor eller år jag fick uppleva detta kan jag inte besvara. Det enda jag kan säga är att jag aldrig mer vill uppleva detta och salvia var en gångs grej.
Citera
2026-03-17, 15:29
Medlem
Soneking1s avatar
Salvia är en fucking ört.
Citera
2026-03-17, 16:24
Medlem
Din poäng är vadå?
Citera
2026-03-17, 16:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soneking1

Profetsalvians blad är den starkaste substans i naturen man känner till, som kan brukas som drog. Det beror på dess innehåll av salvinorin A, som är mycket potent.
Citera
2026-03-17, 16:59
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Cannabis också.
Citera
2026-03-17, 18:26
Medlem
Soneking1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Profetsalvians blad är den starkaste substans i naturen man känner till, som kan brukas som drog. Det beror på dess innehåll av salvinorin A, som är mycket potent.
Tack!
Citera
2026-03-19, 17:16
Medlem
Citat:
Det finns två helt olika saker som kallas salvia, vilket ofta skapar förvirring. Den ena är salvia officinalis, en vanlig kryddväxt som används i matlagning och ibland som te eller naturmedel.

Den har milda effekter och är helt laglig att odla och använda.

Den andra är salvia divinorum, en psykoaktiv växt som kan orsaka mycket starka och kortvariga hallucinationer samt kraftigt förändrad verklighetsuppfattning.

Den innehåller ämnet salvinorin A och används inte i mat utan som drog.

I Sverige är salvia divinorum klassad som narkotika och därmed olaglig. Trots att de tillhör samma växtsläkte är deras användning, effekter och lagliga status helt olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in