2026-03-17, 11:01
Medlem
Jag har inte tagit tjack på flera år. Tidigare har jag brukat det med några veckors mellanrum men mindre under fester och mer att man tar det själv.

Jag och en polare kände ett sug som senaste månaderna. Även polaren har inte tagit något på flera år. Så vi bestämde oss att vi skulle fixa lite och nu har vi det.

Det har känts lugnt tills jag bestämde vilken helg det skulle bli. Och det jag känner nu är att jag fryser om händer och fötter och darrar okontrollerat när jag tänker på kommande helg. Magkänslan är som ångest. Men jag vill ju ha min helg så jag förstår inte riktigt vad som pågår. Har hört talas om att man det kan vara förväntningar och när man väl tar det så blir det bra. Men jag är orolig till att jag tar med känslan in i ruset.

Har någon kännt denna starka känsla? Isf, hur gick det och vad gjorde ni?

Haft denna känsla sen igår nu. Lade mig så och vaknade bra men sen har det lockat igång igen när jag började tänka på det.
Citera
2026-03-17, 11:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Om det är kommande helg så är det ju snart. Tänk vad stolt du kommer bli över dig själv att du kunde hålla dig dessa dagar. Om du inte känner att du kan lita på dig själv angående att ha det hemma för att det lockar att ta tidigare å du litar på din vän, så kanske din vän kan förvara det tillsvidare, så kanske inte suget är lika starkt?
Citera
2026-03-17, 11:25
Medlem
Förlåt mig jag var otydlig. Det är inte så att jag ör orolig för att ta det innan helgen. Polaren har det och jag kommer inte få det förräns det är dags.

Jag undrar över känslan som överöste mig när jag igår, hittade ett datum som passade. Det är inte en behaglig känsla. Det är en ångestliknande känsla, ett stresspåslag m, adrenalin.

Jag har dock känt en liknande känsla just sekunderna innan jag ska ta det. Och efter har det känts bra igen. Skillnaden mellan då och nu är att man har inte legat på den så länge känslan som nu. Jag undrar om någon känt detta så långt innan.

Som sagt så vill jag ha min helg men det är som om mitt nervsystem skriker nej.
Citera
2026-03-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyFlashbackaren
Förlåt mig jag var otydlig. Det är inte så att jag ör orolig för att ta det innan helgen. Polaren har det och jag kommer inte få det förräns det är dags.

Jag undrar över känslan som överöste mig när jag igår, hittade ett datum som passade. Det är inte en behaglig känsla. Det är en ångestliknande känsla, ett stresspåslag m, adrenalin.

Jag har dock känt en liknande känsla just sekunderna innan jag ska ta det. Och efter har det känts bra igen. Skillnaden mellan då och nu är att man har inte legat på den så länge känslan som nu. Jag undrar om någon känt detta så långt innan.

Som sagt så vill jag ha min helg men det är som om mitt nervsystem skriker nej.

Du är lite paranoid och oroar dig för att torska. Rätt vanligt när man haft uppehåll
Citera
2026-03-20, 12:40
Medlem
Du har nog rätt! Nu när det börjar närma sig har känslan försvunnit men efter att nyligen läst några inlägg om AT psykoser klappar hjärtat lite extra med ångest. Jag borde undvika läsa sådant innan intag. Och bara slappna av.

Hade en panikångest attack för ett par år sen, men det var för att jag fyllde på i några dagar åt lite och sov dåligt. Denna gång blir det en första dos och sen inget mer och kommer nog inte sova förräns morgon om jag kan. Kommer att försöka få i mig något.
Citera
2026-03-20, 17:16
Medlem
Om jag bestämt en dag då jag ska dra i mig tjack brukar jag ha svårt att sova, dagen innan. Mycket för att om jag sover dåligt blir knarkdagen så mycket sämre. Timmarna innan jag drar igång blir jag darrig och lite orolig. Jag tror helt klart att det är förväntningarna, för när jag väl tar tjacket försvinner alla dåliga tankar och jag mår enbart bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in