2026-03-17, 11:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så varför i hela friden låtsades du om att du inte hört talas om vad som menades med Epstein?

Du behöver inte svara. In fact, du behöver aldrig mer skriva till mig. Jag kommer ihåg nu hur enerverande det är att ha med dig att göra.
1. Jag låtsades inte ett dugg. Jag utgick från din mening. Jag bad inte om ett utlägg om Epstein.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har du i åtanke?

"Är det så enkelt som Epstein?"
2. Förvanska inte mitt inlägg. Det var inte ett kort "ja".
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Det är ett helt obekräftat påstående.

Men undrade hur du kopplade ihop detta. Eftersom du påstår att Israel har inflytande över Trump.

Frågan kvarstår.

Vad är kopplingen iom din rubrik:
"Varför har Israel inflytande över Trump?"

Du påstår nämligen att så är fallet, kopplar det till Epstein.

Men kan tydligen inte förklara.
Citera
2026-03-17, 11:17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Till att börja med: Jag ogillar konspirationer. Jag avskyr judekonspirationer. Men det finns något med Israel och Trump som stinker.

Lite bakgrund: Trump är en malign narcississt. Trump har ingen moral, ingen ideologi, inga principer, ingen religion. Trump är intresserad av Trump och ingenting annat. Allt han påstår sig göra för USA handlar om att Trump ska bli ihågkommen som något stort. "Det var Trump som fixade Grönland", "Det var Trump som fixade oljan i Venezuela", "Trump återindustrialeserade USA" osv osv. Trumps drivkraft är Trump. Trump gör inget som inte gynnar Trump.

Ett återkommande tema med Trump är att han ALLTID utnyttjar alla övertag och hållhakar han har eller tror sig ha. Det tydligaste exemplet: Hela världen exporterar saker till USA --> Trump hotar detta med tariffer för att få andra att lyda honom. Gång på gång på gång. Trump tvekar aldrig kring att använda sig av en hållhake för att få det han vill ha. Aldrig. Relationer spelar ingen roll för honom. Han är en transaktionell filur. Bistånd? Glöm det. Känner Trump att han inte får något tillbaka omedelbart så är det stopp.

Men inte när det gäller Israel. USA ger miljarder till Israel varje år. USA är Israels garant. Israel är beroende av Israel. ÄNDÅ är det Trump som gör vad Israel vill. Hur många gånger har gnällt över hur mycket USA behöver göra för NATO? Har han NÅGONSIN sagt ett enda ord om allt USA behöver göra för Israel? Tvärtom, han är beredd att starta ett krig för deras räkning.

NÅNTING får Trump att inte bete sig som Trump i förhållande till Israel. Vad? Är det så enkelt som Epstein? Nånting annat?

Lägg till i vågskålen att Trump är oerhört korkad. Han förstår inte vad USA allierade gör för USA. Så det verkar osannolikt att han förstår vad just Israel gör för USA (för Israel gör faktiskt också bra saker för USA, tro ingenting annat).

Det här blev lite stream of consiousness, för jag känner mig lite lost i frågan.

Vad tror ni andra?

Judar kontrollerar hela kongressen. Det har Massie redan bekräftat.

AIPAC har köpt varenda politiker så varför skulle detsamma inte gälla presidenten?
Citera
2026-03-17, 11:21
Medlem
Judiska företag har satsat mycket i Trumpens presidentskampanjer.
Plus att många av hans väljare är högerkristna som gillar Israel.
Svårare än så är det väl inte?
Senast redigerad av Svempa2014 2026-03-17 kl. 11:23.
Citera
2026-03-17, 11:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Judar kontrollerar hela kongressen.

Den här typen av trötta påståenden är inte vad trådstarten efterfrågar.
Citera
2026-03-17, 11:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Judiska företag har satsat mycket i Trumpens presidentskampanjer. Svårare än så är det väl inte?

Vilka? Hur mycket? Mer än för andra presidenter?
Citera
2026-03-17, 11:34
Medlem
Citat:
Vilka? Hur mycket? Mer än för andra presidenter?

Jag har ingen exakt lista. Om du googlar så ser du ju själv tex att på listan över miljardärer som stöder Trump är många judiska.
Sen i hans inre cirkel finns vänner och svärsonen tex.
Citera
2026-03-17, 11:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Den här typen av trötta påståenden är inte vad trådstarten efterfrågar.

Så trådstarten efterfrågar bara trams?
Citera
2026-03-17, 11:39
Medlem
Flundran90s avatar
Fattar inte varför alla grinar så mycket över att USA och Israel tar ut ledarsmutset i Iran
Citera
2026-03-17, 11:42
Medlem
develis avatar
Trådens rubrik påstår att Israel har inflytande över Trump.
Utan sakfakta, utan minsta förankring i TS.

Jag vänder på frågan och undrar om Trump, en galen fullblodsnarcissist med imperialistisk agenda, ser vinstvinning i att agera ihop med Israel.

Att underkuva länder relaterat till naturtillgångar, styra oljeflödet och sist men inte minst:
Utöva makt.

Är det två högerextrema tummar i samma röv som vill utöka mark och makt?

....med tanke på allt från Gaza till att rota i USAs bakgård, hota Grönland, rita kartor som markerar ett större imperium som inkluderar Kanada, Venezuela, Grönland?

Byta namn på mexikanska Gulfen, ha cravings angående Panamakanalen, leka fredsduva angående Armenien och Azerbajdzjan i utbyte om en större transitkorridor; Trump Route for International Peace and Prosperity.

Trump är hagalen likaväl som hans administration med Project 2025 - och sig själv närmast.

Edit. Lägger till Kuba som står på tur, drivet av Rubio.
Lägger till invasion av Libanon och spekulationer kring Litanifloden relaterat till Netanjahu.
Senast redigerad av develi 2026-03-17 kl. 11:54.
Citera
2026-03-17, 11:44
Medlem
scraftys avatar
Trump och hans vänner i Israel dominerar troligtvis Epsteins klient-lista. Det är en anledning, åtminstone.

Sedan har Trump alltid varit till salu.
Citera
2026-03-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
en amerikansk president sen Kennedy som inte varit pro-Israel?

Var Kennedy inte alls pro-israel i något avseende? Det är ju känt att han motsatte sig Israels kärnvapenutveckling och käbblade med Ben-Gurion om krav på inspektioner av deras kärnanläggning i Dimona, men i övrigt?
Citera
2026-03-17, 11:47
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Fattar inte varför alla grinar så mycket över att USA och Israel tar ut ledarsmutset i Iran.
Om Trumps huvudlöften i presidentkampanjen inte hade varit ”no more wars” och ”lower gas prices” hade folk inte gnällt lika mycket.

En Trump håller aldrig vad han lovat - gammalt ordspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in