2026-03-17, 09:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Till att börja med: Jag ogillar konspirationer. Jag avskyr judekonspirationer. Men det finns något med Israel och Trump som stinker.

Lite bakgrund: Trump är en malign narcississt. Trump har ingen moral, ingen ideologi, inga principer, ingen religion. Trump är intresserad av Trump och ingenting annat. Allt han påstår sig göra för USA handlar om att Trump ska bli ihågkommen som något stort. "Det var Trump som fixade Grönland", "Det var Trump som fixade oljan i Venezuela", "Trump återindustrialeserade USA" osv osv. Trumps drivkraft är Trump. Trump gör inget som inte gynnar Trump.

Ett återkommande tema med Trump är att han ALLTID utnyttjar alla övertag och hållhakar han har eller tror sig ha. Det tydligaste exemplet: Hela världen exporterar saker till USA --> Trump hotar detta med tariffer för att få andra att lyda honom. Gång på gång på gång. Trump tvekar aldrig kring att använda sig av en hållhake för att få det han vill ha. Aldrig. Relationer spelar ingen roll för honom. Han är en transaktionell filur. Bistånd? Glöm det. Känner Trump att han inte får något tillbaka omedelbart så är det stopp.

Men inte när det gäller Israel. USA ger miljarder till Israel varje år. USA är Israels garant. Israel är beroende av Israel. ÄNDÅ är det Trump som gör vad Israel vill. Hur många gånger har gnällt över hur mycket USA behöver göra för NATO? Har han NÅGONSIN sagt ett enda ord om allt USA behöver göra för Israel? Tvärtom, han är beredd att starta ett krig för deras räkning.

NÅNTING får Trump att inte bete sig som Trump i förhållande till Israel. Vad? Är det så enkelt som Epstein? Nånting annat?

Lägg till i vågskålen att Trump är oerhört korkad. Han förstår inte vad USA allierade gör för USA. Så det verkar osannolikt att han förstår vad just Israel gör för USA (för Israel gör faktiskt också bra saker för USA, tro ingenting annat).

Det här blev lite stream of consiousness, för jag känner mig lite lost i frågan.

Vad tror ni andra?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2026-03-17 kl. 10:00.
Citera
2026-03-17, 09:44
Medlem
negrofobens avatar
Bibi har väl nåt på Trumpen på samma sätt som Putin har filmerna med de pissande hororna.. Ren utpressning alltså.
Kan vara Epstein som försett Israel med material..
Citera
2026-03-17, 09:45
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Kan du nämna en amerikansk president sen Kennedy som inte varit pro-Israel?

1+1 blir ofta 2
Citera
2026-03-17, 09:50
Medlem
Det är en aning komplext denna relation mellan USA och Israel.
Men med tanke på hur du formulerar dig och raljerar så tror jag inte du kan förstå denna relation dessa nationer har.
Det involverar judar och Zionism i en grad och du får allt ta och läsa lite historia.
Israel är ju denna "supermakt" som strategiskt placerats i detta område där olja finns som väst hela tiden har exploaterat.
Konflikten nu har ju med det globala skifte vi håller på att se. USA börjar falla som en supermakt och världen i övrigt letar nya partners att ingå allians med.
Egentligen är det enormt komplicerat för en oinvigt att förstå helheten i detta nu.
Citera
2026-03-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Till att börja med: Jag ogillar konspirationer. Jag avskyr judekonspirationer. Men det finns något med Israel och Trump som stinker.

Lite bakgrund: Trump är en malign narcississt. Trump har ingen moral, ingen ideologi, inga principer, ingen religion. Trump är intresserad av Trump och ingenting annat. Allt han påstår sig göra för USA handlar om att Trump ska bli ihågkommen som något stort. "Det var Trump som fixade Grönland", "Det var Trump som fixade oljan i Venezuela", "Trump återindustrialeserade USA" osv osv. Trumps drivkraft är Trump. Trump gör inget som inte gynnar Trump.

Ett återkommande tema med Trump är att han ALLTID utnyttjar alla övertag och hållhakar han har eller tror sig ha. Det tydligaste exemplet: Hela världen exporterar saker till USA --> Trump hotar detta med tariffer för att få andra att lyda honom. Gång på gång på gång. Trump tvekar aldrig kring att använda sig av en hållhake för att få det han vill ha. Aldrig. Relationer spelar ingen roll för honom. Han är en transaktionell filur. Bistånd? Glöm det. Känner Trump att han inte får något tillbaka omedelbart så är stopp.

Men inte när det gäller Israel. USA ger miljarder till Israel varje år. USA är Israels garant. Israel är beroende av Israel. ÄNDÅ är det Trump som gör vad Israel vill. Hur många gånger har gnällt över hur mycket USA behöver göra för NATO? Har han NÅGONSIN sagt ett enda ord om allt USA behöver göra för Israel? Tvärtom, han är beredd att starta ett krig för deras räkning.

NÅNTING får Trump att inte bete sig som Trump i förhållande till Israel. Vad? Är det så enkelt som Epstein? Nånting annat?

Lägg till i vågskålen att Trump är oerhört korkad. Han förstår inte vad USA allierade gör för USA. Så det verkar osannolikt att han förstår vad just Israel gör för USA (för Israel gör faktiskt också bra saker för USA, tro ingenting annat).

Det här blev lite stream of consiousness, för jag känner mig lite lost i frågan.

Vad tror ni andra?

https://www.tv4play.se/program/17f339eb644990a13a7f/trump-and-putin-de-ryska-hemligheterna
Citera
2026-03-17, 10:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Kan du nämna en amerikansk president sen Kennedy som inte varit pro-Israel?

1+1 blir ofta 2

Som jag skrev så har USA också nytta av Israel. Så det är inte konstigt att de är pro-Israel i sig. Men det är inte alla som springer Israels ärenden så tydligt som Trump gör. Därtill gör han det på ett sätt som gör att Trump frångår hur Trump brukar bete sig. DET är vad som får mig att fundera.
Citera
2026-03-17, 10:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Ett återkommande tema med Trump är att han ALLTID utnyttjar alla övertag och hållhakar han har eller tror sig ha. Det tydligaste exemplet: Hela världen exporterar saker till USA --> Trump hotar detta med tariffer för att få andra att lyda honom. Gång på gång på gång. Trump tvekar aldrig kring att använda sig av en hållhake för att få det han vill ha. Aldrig. Relationer spelar ingen roll för honom. Han är en transaktionell filur. Bistånd? Glöm det. Känner Trump att han inte får något tillbaka omedelbart så är det stopp.

Vad tror ni andra?
Vad har du i åtanke?

"Är det så enkelt som Epstein?"
Citera
2026-03-17, 10:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har du i åtanke?

"Är det så enkelt som Epstein?"

Du har inte hört talas om idén att Jeffrey Epstein samlade komprometterande material för personer med inflytande? Och att han åtminstone delvis gjorde detta för den israeliska underrättelsetjänsten?
Citera
2026-03-17, 10:36
Medlem
Av de pengar som förs över från USA förs en stor del tillbaka till Trump+kompromat
Citera
2026-03-17, 10:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har inte hört talas om idén att Jeffrey Epstein samlade komprometterande material för personer med inflytande? Och att han åtminstone delvis gjorde detta för den israeliska underrättelsetjänsten?
Ja. Det är ett helt obekräftat påstående.

Men undrade hur du kopplade ihop detta. Eftersom du påstår att Israel har inflytande över Trump.
Citera
2026-03-17, 10:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja.

Så varför i hela friden låtsades du om att du inte hört talas om vad som menades med Epstein?

Du behöver inte svara. In fact, du behöver aldrig mer skriva till mig. Jag kommer ihåg nu hur enerverande det är att ha med dig att göra.
Citera
2026-03-17, 10:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggig
Av de pengar som förs över från USA förs en stor del tillbaka till Trump+kompromat

Hur? Vart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in