2026-03-16, 23:37
Medlem
Iman2014s avatar
Undrar bara, om det juridiskt är lagligt för en man som är gift med en kvinna eller är i samboförhållande med en kvinna, eller bara har sex med henne, att samtidigt också ha sex med hennes dotter eller syster?

Så låt oss säga att du dejtar en 40 år gammal kvinna och hon har en 18 år gammal dotter som bor tillsammans med sin mamma. Du har sex med kvinnan, alltså den 40 år gamla kvinnan. Efter ett tag blir du attraherad till hennes dotter också och har sex med henne. Är detta lagligt?

Såg en video på Tiktok där en 40 år gammal polsk man var i förhållande med en 18 år gammal kvinna i England. I deras lägenhet bodde också hennes syster som var 16 år gammal. I kommentarerna var det massa folk som skämtade om hur mannen också förmodligen har sex med systern också. Och jag tänkte omedelbart om detta är lagligt, till exempel i Sverige.

Vad säger lagen? Är det tillåtet? Blir sex olagligt med en kvinnas dotter eller syster bara för att du haft sex med kvinnan?

Det vill säga, är detta lagligt eller räknas detta som incest?
Citera
2026-03-16, 23:57
Medlem
Nu är jag ingen jurist. Men det är lagligt om jag förstår dig rätt. Så länge ni inte har en trekant. Moraliskt kan man ju diskutera en hel del om. Men lagligt inga problem, om jag förstått din fråga rätt.
Senast redigerad av mh76 2026-03-17 kl. 00:01.
Citera
2026-03-16, 23:58
Medlem
mikaelss avatar
Incest är sex med sin avkomma, inte andras.
Är du dum i huvudet, eller trollar du?
Citera
2026-03-17, 00:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Nu är jag ingen jurist. Men det är lagligt om jag förstår dig rätt. Så länge ni inte har en trekant. Moraliskt kan man ju diskutera en hel del om. Men lagligt inga problem, om jag förstått din fråga rätt.

Varför är inte trekant lagligt då?

Om jag kan ha sex med en 40 år gammal kvinna klockan 21.00 på kvällen, och sen ha sex med hennes 18 år gamla dotter klockan 07.00 på morgonen precis innan hon går till gymnasiet, varför är då en trekant olaglig? Enda skillnaden är ju att du har sex med båda samtidigt.
Citera
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Incest är sex med sin avkomma, inte andras.
Är du dum i huvudet, eller trollar du?

Så det är alltså lagligt? Och nej, jag trollar inte, jag bara undrar om det är lagligt eller olagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Undrar bara, om det juridiskt är lagligt för en man som är gift med en kvinna eller är i samboförhållande med en kvinna, eller bara har sex med henne, att samtidigt också ha sex med hennes dotter eller syster?

Så låt oss säga att du dejtar en 40 år gammal kvinna och hon har en 18 år gammal dotter som bor tillsammans med sin mamma. Du har sex med kvinnan, alltså den 40 år gamla kvinnan. Efter ett tag blir du attraherad till hennes dotter också och har sex med henne. Är detta lagligt?

Såg en video på Tiktok där en 40 år gammal polsk man var i förhållande med en 18 år gammal kvinna i England. I deras lägenhet bodde också hennes syster som var 16 år gammal. I kommentarerna var det massa folk som skämtade om hur mannen också förmodligen har sex med systern också. Och jag tänkte omedelbart om detta är lagligt, till exempel i Sverige.

Vad säger lagen? Är det tillåtet? Blir sex olagligt med en kvinnas dotter eller syster bara för att du haft sex med kvinnan?

Det vill säga, är detta lagligt eller räknas detta som incest?

Du får nog ett vettigare svar på Google , samtidigt blir du inte dumförklarad.
Citera
2026-03-17, 00:12
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Du får nog ett vettigare svar på Google , samtidigt blir du inte dumförklarad.

Men svara på frågan.
Citera
2026-03-17, 00:15
Medlem
Citat:

Om jag kan ha sex med en 40 år gammal kvinna klockan 21.00 på kvällen, och sen ha sex med hennes 18 år gamla dotter klockan 07.00 på morgonen precis innan hon går till gymnasiet, varför är då en trekant olaglig? Enda skillnaden är ju att du har sex med båda samtidigt.
Om ni skulle ha en trekant betyder det ju också att mamman och dottern troligtvis har sex med varandra och med dig. Om du penetrerar dem sinsemellan. Sedan de smeker varandra och hjälps åt att använda leksaker, medan du gör något annat.
Citera
2026-03-17, 00:15
Medlem
che3s avatar
Citat:
Men svara på frågan.
Det är inte olagligt
Citera
2026-03-17, 00:19
Medlem
Citat:

Sedan om du skulle ligga med båda i samma säng vid samma klockslag, men de inte rör varandra. De kanske inte ens tittar på varann. Så är väl det lagligt. Gränsen är hårfin.
Citera
2026-03-17, 00:21
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Om ni skulle ha en trekant betyder det ju också att mamman och dottern troligtvis har sex med varandra och med dig. Om du penetrerar dem sinsemellan. Sedan de smeker varandra och hjälps åt att använda leksaker, medan du gör något annat.

Okej, så det hade räknats som incest mellan henne och dottern om dem smekt varandra och gjort sexuella saker med varandra?

Men om dem inte gjort det, utan det är bara du som har sex med båda samtidigt i en trekant, då blir det lagligt, eller?
Citera
2026-03-17, 00:22
Medlem
kalkryggars avatar
Det är givetvis inte olagligt. Du kan säkert köra av hennes farfar vid lunch också. Fortfarande lagligt.

Så länge alla parter är 15 fyllda och ger sitt samtycke (kan ge sitt samtycke).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in