2026-03-16, 22:29
Medlem
missWs avatar
Hej,
Jag har inte hittat nåt om ämnet så jag slänger ut frågan här.

Vill testa clen och det kommer bli första gången. Jag önskar endast bli lite mer rippad (och bli av med det envisa lägre bukfettet som inte verkar vilja ge sig…)

Tänkte köra 2v på/ 2v av.

34 år gammal
Tränar 6 ggr/ v
Bf: ca 17%

Någon som har tips på upplägg och/ ev tips om clen generellt?

Tack på förhand!
Citera
2026-03-16, 23:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Här kan du läsa om skiten, lägg gärna vikten på biverkningarna så du vet vad du riskerar att få för problem.

https://www.intensivept.se/blogg/2024/10/8/allt-om-clenbuterol

Biverkningar och hälsorisker

Användningen av clenbuterol innebär betydande hälsorisker. De vanligaste biverkningarna inkluderar hjärtklappning, högt blodtryck, huvudvärk, svettningar och muskelkramper. Vid högre doser eller långvarig användning kan clenbuterol leda till allvarliga hjärt- och kärlproblem, inklusive hjärtinfarkt och plötsligt hjärtstopp. Det finns också rapporter om skador på skelettmuskulatur och lever, samt nedsatt kaliumbalans som kan orsaka ytterligare hjärtproblem.
Citera
2026-03-16, 23:54
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Här kan du läsa om skiten, lägg gärna vikten på biverkningarna så du vet vad du riskerar att få för problem.

https://www.intensivept.se/blogg/2024/10/8/allt-om-clenbuterol

Biverkningar och hälsorisker

Användningen av clenbuterol innebär betydande hälsorisker. De vanligaste biverkningarna inkluderar hjärtklappning, högt blodtryck, huvudvärk, svettningar och muskelkramper. Vid högre doser eller långvarig användning kan clenbuterol leda till allvarliga hjärt- och kärlproblem, inklusive hjärtinfarkt och plötsligt hjärtstopp. Det finns också rapporter om skador på skelettmuskulatur och lever, samt nedsatt kaliumbalans som kan orsaka ytterligare hjärtproblem.

Det har jag läst- tack! Är det inte samma med alla prestationshöjande piller och substanser- är ju knappast bra för en
Citera
2026-03-17, 06:23
Medlem
Green-Devils avatar
Köp hem Taurin och Kalium samt ev en kardioselektiv betablockare.
Klenbuterol bränner fett och bygger muskler, men man kan lätt få kramper som inte är så roliga.
Citera
2026-03-17, 11:23
Medlem
missWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Köp hem Taurin och Kalium samt ev en kardioselektiv betablockare.
Klenbuterol bränner fett och bygger muskler, men man kan lätt få kramper som inte är så roliga.

Tack! Ska läsa på om hur jag ska använda dessa tillsammans med clen 👍🏼
Citera
2026-04-03, 11:25
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missW
Tack! Ska läsa på om hur jag ska använda dessa tillsammans med clen 👍🏼

Hur går det? Börjat än? Hittat ett bra upplägg?
Uppdatera gärna med hur det går, hur du mår, dos och resultat osv.

Offtopic: kan folk vara så vänliga att inte kladda ner alla trådar som en tjej startar på dopingforumet!? Så fort en tjej (eller ung kille) frågar något så bombas dom med förmaningar och glåpord över hur dumma i huvudet dom är som ens tänker tanken.
Kan tänka mig att det är många som inte orkar fråga eller starta en tråd för man ser hur andra trådar startade av tjejer har blivit.
Absolut ska man påpeka biverkningar och vad man ska se upp med men gör det på rätt sätt med en god ton.
Hoppas det här blir en tråd med uppdateringar och info utan sånt trams.
Citera
2026-04-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missW
Hej,
Jag har inte hittat nåt om ämnet så jag slänger ut frågan här.

Vill testa clen och det kommer bli första gången. Jag önskar endast bli lite mer rippad (och bli av med det envisa lägre bukfettet som inte verkar vilja ge sig…)

Tänkte köra 2v på/ 2v av.

34 år gammal
Tränar 6 ggr/ v
Bf: ca 17%

Någon som har tips på upplägg och/ ev tips om clen generellt?

Tack på förhand!

Två veckor on/off är utdaterat upplägg. Bättre att köra den tidsramen man tänkt sig rakt igenom.

Börja på 10mcg och ha som tidigare skrev nebivolol till hands.
Citera
2026-04-04, 12:49
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Två veckor on/off är utdaterat upplägg. Bättre att köra den tidsramen man tänkt sig rakt igenom.

Börja på 10mcg och ha som tidigare skrev nebivolol till hands.
2v on 2v off är ju för att slippa tillvänjning och behöva öka dosen hela tiden.
Och att köra en selektiv betablockerare samtidigt känns kontraproduktivt då den i stort sätt jobbar mot just den effekten man vill få av clen?

Om man nu ligger på en dos där biverkningarna är jobbiga och man vill göra något utan tex skakiga händer, är det inte bättre att tillfälligt ta några snabbverkande icke selektiva betablockerare tex propranolol, för att inte förstöra effekten av clen?
Men det bästa borde väl vara att lägga sig på en dos där biverkningarna inte för jobbiga.

Att köra 2v on 2v off är ett bra upplägg IMO.
Bara för att det är ett gammalt beprövat sätt som uppenbarligen fungerat och rekommenderas av många så betyder det ju inte att det är utdaterat.
Varför ändra på ett vinnande koncept?

Kom gärna med egna erfarenheter som säger emot mig, jag är intresserad av ämnet och tar till mig information/erfarenheter som visar olika upplägg som fungerar.
Citera
2026-04-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
2v on 2v off är ju för att slippa tillvänjning och behöva öka dosen hela tiden.
Och att köra en selektiv betablockerare samtidigt känns kontraproduktivt då den i stort sätt jobbar mot just den effekten man vill få av clen?

Om man nu ligger på en dos där biverkningarna är jobbiga och man vill göra något utan tex skakiga händer, är det inte bättre att tillfälligt ta några snabbverkande icke selektiva betablockerare tex propranolol, för att inte förstöra effekten av clen?
Men det bästa borde väl vara att lägga sig på en dos där biverkningarna inte för jobbiga.

Att köra 2v on 2v off är ett bra upplägg IMO.
Bara för att det är ett gammalt beprövat sätt som uppenbarligen fungerat och rekommenderas av många så betyder det ju inte att det är utdaterat.
Varför ändra på ett vinnande koncept?

Kom gärna med egna erfarenheter som säger emot mig, jag är intresserad av ämnet och tar till mig information/erfarenheter som visar olika upplägg som fungerar.

Inga proffs kör längre inte 2v on/off då det inte är nödvändigt, tillvänjning sker inte så snabbt. 6-8 veckor rakt igenom med en liten upptrappning är ett bättre upplägg.

nebivolol är selektiv och blockerar endast aktiveringen i hjärtat den effekt du inte vill ha. Den blockerar inte fettmetabolaseringen.
Citera
2026-04-04, 15:25
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Inga proffs kör längre inte 2v on/off då det inte är nödvändigt, tillvänjning sker inte så snabbt. 6-8 veckor rakt igenom med en liten upptrappning är ett bättre upplägg.

nebivolol är selektiv och blockerar endast aktiveringen i hjärtat den effekt du inte vill ha. Den blockerar inte fettmetabolaseringen.
Hur proffs kör och hur en tjej på 60kg kör är två helt olika saker men du har säkert rätt om tillvänjningen.
2v on 2v off kanske är bättre om man ska köra länge.

Är det just nebivolol man vill ha eller funkar tex metoprolol lika bra?
Personligen så känner jag inte av när jag ligger på metoprolol medans propranolol dämpar alla symtom relaterade till stresshormoner.
Jag har betablockerare utskrivet men är inte så insatt i just dom så därför jag frågar.
Citera
2026-04-04, 16:43
Medlem
Citat:
Hur proffs kör och hur en tjej på 60kg kör är två helt olika saker men du har säkert rätt om tillvänjningen.
2v on 2v off kanske är bättre om man ska köra länge.

Är det just nebivolol man vill ha eller funkar tex metoprolol lika bra?
Personligen så känner jag inte av när jag ligger på metoprolol medans propranolol dämpar alla symtom relaterade till stresshormoner.
Jag har betablockerare utskrivet men är inte så insatt i just dom så därför jag frågar.

Finns nog flera selektiva betablockerande, går snabbt att googla men nebivolol är den som ofta nämns. Viktiga är att den endast ska blockera betareceptorerna i hjärtat (minns inte om det är beta-a receptorer eller heter typ beta-a1 receptorer) medan den inte ska blockera beta-b receptorerna då det är aktivtering av dom receptorerna man vill aktivera när man använder clen.
Citera
2026-04-09, 13:14
Medlem
missWs avatar
Tänkte börja imorgon. Har även köpt hem taurin och kalium- det ska tydligen minska biverkningar såsom darrningar.

Jag uppdaterar.

Btw- tack för din offtopic kommentar. Håller med.
Citat:
Hur går det? Börjat än? Hittat ett bra upplägg?
Uppdatera gärna med hur det går, hur du mår, dos och resultat osv.

Offtopic: kan folk vara så vänliga att inte kladda ner alla trådar som en tjej startar på dopingforumet!? Så fort en tjej (eller ung kille) frågar något så bombas dom med förmaningar och glåpord över hur dumma i huvudet dom är som ens tänker tanken.
Kan tänka mig att det är många som inte orkar fråga eller starta en tråd för man ser hur andra trådar startade av tjejer har blivit.
Absolut ska man påpeka biverkningar och vad man ska se upp med men gör det på rätt sätt med en god ton.
Hoppas det här blir en tråd med uppdateringar och info utan sånt trams.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in