Citat:
Ursprungligen postat av
Tekkenisthegame10
Jag menar hon är ju inte en av de snyggaste och hennes scener är medelmåttiga tycker jag, men ändå är hon en av de största i branschen. Jag menar Jenna Jameson, Jill Kelly, Keisha, Rebecca Wild, Stacy Valentine med flera slår henne med hästlängder.
Jag förstår inte hennes storhet alls inom porren?
Vad tycker ni om henne?
På engelska är uttrycket något mer skarpare "One of the Greats" (inte greatest), då blir hon inräknad i den övre ligan, vilket också brukar vara en klasslös liga, dvs inte baserat på år, ålder, nationalitet, studio etc etc.
I USA är mycket inräknat i kategorier, det känner alla till, vi i sverige kanske mer kallar det för "kinks", exempelvis "Jasså du har en speciell grej för blonda tjejer?".
Även jag fick mig en tankeställare för någon dag sen när mitt minne sprang iväg till Lisa Ann och hennes feta pattar, då hon i nutid valt att göra en bröstförminskning och vigt sitt senior-liv till att tillverka och distribuera vin på USAs västkust.
MEN, då tänkte jag i stil med "hon var väl aldrig särskilt stor", men ack så fel jag hade, hon hade en lång karriär som sträckte sig flera decennier, vågade testa många kategorier anal/lez/gb/interracial och hon fick många filmer köpta. Så jag ändrade mig, jag antar att i mitt huvud ser jag något äldre porrskådespelare som kändisar och delar upp dom i A-liga, B-liga, D-liga... etc. Och när jag tänkte Lisa Ann var det inte en direkt kategori A-liga kändis. Så jag fick försöka organisera om litet grand i huvudet där för det är hon definitivt, exakt i samma liga som Nina Hartley.