Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Rubriken kan ändras till: Socialdemokraterna vill tvångsblanda svenskar och invandrare
Men TS kommer knappast att se det som en förbättring, eftersom det är själva begreppet tvångsblanda/tvångsblandning, som TS inte vill ska få användas.
Det framgår tydligt varför TS anser att rubriken är partisk och ditt svar visar tydligt att så är fallet, eller hur menar du att den föreslagna rubriken på minsta sätt är mer neutral?
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Nje, det har jag inte skrivit. Däremot har jag i den här tråden och i PM till dig skrivit att en rubrik som ger sken av att Sossarna själva sagt att man vill "tvångsblanda" befolkningen är osaklig och ej neutral. Sossarna har inte föreslagit "tvångsblandning". Sverigedemokraterna däremot har påstått att Sossarnas förslag är samma sak som eller leder till "tvångsblandning". Jag förstår att du gillar SD men partiets perspektiv ska inte vara allenarådande på Flashback.
Förslaget är väl att kommuner inte ska kunna neka att bygga nödvändiga bostäder hur som helst och har väl egentligen ingenting med invandring att göra även om det är vad SD vill påskina.