2026-03-16, 18:56
Medlem
Vad har hänt här då?

https://www.sverigesradio.se/artikel/erica-stenberg-lamnar-sverigedemokraterna-blir-politisk-vilde

Citat från länken:

"”Partiets distriktsstyrelse ville att jag skulle lämna mina uppdrag utan förklaring och då lämnar jag partiet istället och väljer att sitta kvar”, säger Erica Stenberg."

Mina funderingar:

Att någon uppmanas lämna alla uppdrag man har för ett parti utan att det ges förklaringar känns som ovanligt. Oftast vet ju de inblandade vad det handlar om även om man är oense om vad som hänt. Ericas sambo har också varit engagerad i SD och verkar ha lämnat han också. Bägge två kastar nu skit på partiet (lolaka SD ska nämnas) på sina Facebook-sidor. Sambon har även fått ett meddelande som lagts ut på Facebook där det står något om att en svartsjuk exfru skulle vara inblandad i sörjan.

Vad vet ni där i Timrå om detta?
Citera
2026-03-16, 19:09
Medlem
grungewhores avatar
Ja, eller båda parter vet mycket väl varför, men den ene låtsas som att det regnar och den andre vill inte gå ut i media med det hela.
Citera
2026-03-17, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, eller båda parter vet mycket väl varför, men den ene låtsas som att det regnar och den andre vill inte gå ut i media med det hela.
Jo, det är väl en ytterst trolig tolkning. Inte minst med tanke på det meddelande som sambon fått till sig.

Och givetvis måste någon här på Flashback också veta vad det handlar om. Frågan är bara om denna någon kommer att hitta denna tråd eller om tråden kommer att dör tråddöden utan att ett endaste skvaller offentliggjorts...
Citera
2026-03-17, 22:48
Medlem
Något med den här händelsen kanske?

(FB) Man anhållen för mordförsök i Timrå (2025-04-25)
Citera
2026-03-28, 15:17
Medlem
Hörde av en bekant som också är SD att det har cirkulerat en hel del rykten om Erika och Glenn.
Rykten som från början spridits av exfrun.

Vissa i partiet har trott på detta medans andra inte tror på det alls.
Om det är så som Erika sagt i media att hon inte fått veta någon anledning så är det otroligt dåligt hanterat av partiet.
Citera
2026-04-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnumKork
Hörde av en bekant som också är SD att det har cirkulerat en hel del rykten om Erika och Glenn.
Rykten som från början spridits av exfrun.

Vissa i partiet har trott på detta medans andra inte tror på det alls.
Om det är så som Erika sagt i media att hon inte fått veta någon anledning så är det otroligt dåligt hanterat av partiet.

Ja men är dom inte ett par nu? Så de ryktena verkar ju stämma.
Citera
2026-04-03, 22:46
Medlem
Jo dom är ett par vad jag vet.
Ryktena handlar om hur dom blev ett par där exfrun då spridit ut lögner.
Hon har även spridit saker om honom bara för att smutskasta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in