2026-03-16, 18:48
Medlem
Vad kan man göra? Jag är nu hos min mamma för att hjälpa henne. Hon.är manisk och paranoid. Vad jag än säjer och gör så vänder hon det till att jag är elak och att jag hatar henne. Blir så ledsen. Jag försöker ju hjälpa.
Citera
2026-03-16, 18:53
Avstängd
Har läst dina andra trådar om din mor och tror du behöver hjälp från sjukvården med din mamma!
Citera
2026-03-16, 19:00
Medlem
Connykrims avatar
Mor din är dement enligt dig själv i tidigare trådar. Inget man kan göra åt saken tyvärr.
Citera
2026-03-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har läst dina andra trådar om din mor och tror du behöver hjälp från sjukvården med din mamma!
Jag försökte övertala henne att åka in till akuten men hon vägrar ju förstås.
Citera
2026-03-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Mor din är dement enligt dig själv i tidigare trådar. Inget man kan göra åt saken tyvärr.
Hon är virrig och blandar ihop allt. Noll närminne.
Citera
2026-03-16, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Hon är virrig och blandar ihop allt. Noll närminne.

Kan du inte kontakta en läkare själv som kan göra ett hembesök så här kan varken du eller din mor ha det!
Citera
2026-03-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Kan du inte kontakta en läkare själv som kan göra ett hembesök så här kan varken du eller din mor ha det!
Vi hade besök i fredags av en läkare. Läkaren ville gå igenom medicinering och hur vardagen fungerar. Och då kunde mamma skärpa sig.

Nu är det kaos. Jag ska hjälpa mamma med ett ärende imorgon. Sen åker jag hem.
Citera
2026-03-16, 20:54
Avstängd
Citat:
Vi hade besök i fredags av en läkare. Läkaren ville gå igenom medicinering och hur vardagen fungerar. Och då kunde mamma skärpa sig.

Nu är det kaos. Jag ska hjälpa mamma med ett ärende imorgon. Sen åker jag hem.

Du har gjort så gott du kan och måste också få ha ditt liv!
Citera
2026-03-16, 21:20
Medlem
Hon sitter och säjer: "Du hatar mig eftersom jag äter så långsamt". Suck. Jag har givetvis aldrig haft synpunkter på det. Hon däremot klagar varenda måltid på att jag äter för snabbt. You can never win.
Citera
2026-03-17, 11:02
Medlem
Citat:
Vad kan man göra? Jag är nu hos min mamma för att hjälpa henne. Hon.är manisk och paranoid. Vad jag än säjer och gör så vänder hon det till att jag är elak och att jag hatar henne. Blir så ledsen. Jag försöker ju hjälpa.

Gör ditt bästa och hoppas det löser sig! Lycka till!
Citera
2026-03-18, 04:08
Medlem
Mamma tyckte att jag var extremt elak när jag sa att hon var manisk och paranoid. Jag är ju ingen läkare.

Jag är förtvivlad över att inte kunna hjälpa. Vi rök ihop pch hon sa några fruktansvärda saker. Så jag satte mig i bilen och påbörjade hemresan.
Citera
2026-03-26, 20:50
Medlem
Och nu vägrar hon att prata med mig. Jag är "elak". Ledsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in