2026-03-16, 13:13
Medlem
För några månader började kompisgänget bråka och sedan dess har vi inte träffats något mer(kommer inte säga exakt varför) men hur vanligt är det att man tar bort facebook just för ett bråk? (Jag är inte blockad)
Citera
2026-03-16, 13:17
Medlem
Det räcker väl med att blocka eller byta konto!
Citera
2026-03-16, 13:19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
För några månader började kompisgänget bråka och sedan dess har vi inte träffats något mer(kommer inte säga exakt varför) men hur vanligt är det att man tar bort facebook just för ett bråk? (Jag är inte blockad)

Rätt vanligt om man går på högstadiet men mindre vanligt om man vuxit upp?
Citera
2026-03-16, 13:22
Medlem
kalkryggars avatar
Vad menar du med tar bort? Har de tagit bort dig som vän eller har de avregistrerat sig på facebook?

Du är något otydligt.

Om du menar att ta bort dig som vän så är det extremt vanligt att folk håller på och hattar på det viset. Speciellt kvinnor kan vara så att de tar bort en som vän för att några månader senare fråga efter att bli vän igen.

Jag har endel tjejkompisar som jag varit nära vän med och delar en vänkrets med som tagit bort mig som vän för att deras pojkvänner krävt det. Sen när det tar slut med pojkvännen så vill de att man lägger till varandra igen. Då brukar jag säga att jag inte kan det för min mamma vill inte det.

Då blir de små liven arga. Men de kan inte heller försöka baktala mig till vår vänkrets som normalt sett håller med mig till 100%

Kvinnor... you can't live with them but you can't live without them.

Det roliga är ju de andra killarna i kretsen som pojkvännerna inte kräver att de tas bort, bara jag. De blir arga för det...
Citera
2026-03-16, 13:23
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Det är inte vanligt. Väldigt dysfunktionell kompisgäng isåfall.
Citera
2026-03-16, 13:29
Avstängd
Citat:

Du skriver inte så tydligt. Bråkade ni på facebook? och hur? i messenger-gruppchatt eller på nåns profilsida? eller lite överallt?

och vad menar du hur vanligt, du kan knappast ta bort facebook men du kan radera din profil tex, är det det du menar? och är det du som ska göra det eller undrar du om de gjort det?

fattar inte så mycket av vad som pågår..
Citera
2026-03-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Du skriver inte så tydligt. Bråkade ni på facebook? och hur? i messenger-gruppchatt eller på nåns profilsida? eller lite överallt?

och vad menar du hur vanligt, du kan knappast ta bort facebook men du kan radera din profil tex, är det det du menar? och är det du som ska göra det eller undrar du om de gjort det?

fattar inte så mycket av vad som pågår..
Bråk irl/facebook. vill inte gå in på detaj det hela
Citera
2026-03-16, 13:56
Avstängd
Citat:
Bråk irl/facebook. vill inte gå in på detaj det hela
ok, jag utgår ifrån att du undrar om det är vanligt att folk tar bort sin facebookprofil pga bråk. det tror jag inte det där. man använder väl sin facebook till en massa andra människor med vanligtvis. desto vanligare är det väl att man avföljer vänner, dvs slutar se andras uppdateringar, detta är ju anonymt. sen lite mindre vanligt är väl att man går hela vägen att man tar bort en vänskap i facebook. ett steg längre är ju att blocka, vilket vanligtvis väl inte är nödvändigt om ett kompisgäng börjat bråka då trakasserier inte lär efterfölja utan om nån skjuter ut sig ur situationen så låter de andra denne göra det.

jag har personligen blivit av-friended av massor pga att jag inte hatade SD när det var meningen att alla skulle göra det, men det såg jag bara som att vänsterblivna puckon försvann ur min tillvaro.

sedan dess har jag även raderat min profil för jag tycker fb är ren skit å just nu existerar jag knappt för de flesta. det är skitgött
Citera
2026-03-16, 13:59
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2026-03-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad menar du med tar bort? Har de tagit bort dig som vän eller har de avregistrerat sig på facebook?

Du är något otydligt.

Om du menar att ta bort dig som vän så är det extremt vanligt att folk håller på och hattar på det viset. Speciellt kvinnor kan vara så att de tar bort en som vän för att några månader senare fråga efter att bli vän igen.

Jag har endel tjejkompisar som jag varit nära vän med och delar en vänkrets med som tagit bort mig som vän för att deras pojkvänner krävt det. Sen när det tar slut med pojkvännen så vill de att man lägger till varandra igen. Då brukar jag säga att jag inte kan det för min mamma vill inte det.

Då blir de små liven arga. Men de kan inte heller försöka baktala mig till vår vänkrets som normalt sett håller med mig till 100%

Det roliga är ju de andra killarna i kretsen som pojkvännerna inte kräver att de tas bort, bara jag. De blir arga för det...

avregisterat helt från facebook.
Citera
2026-03-16, 14:11
Medlem
Har ingen aning, men den som gör det kanske är less på Facebook sedan förut?
Annars brukar man väl kanske bara ta bort någon från vänlistan?
Skulle jag själv ta bort mig därifrån efter ett bråk så var jag förmodligen less på Facebook eller kanske less på vännerna?
Eller båda.
Citera
2026-03-16, 14:33
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Kvinnor - You can't Live with them, you can't live With them!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in