2026-03-15, 23:23
Medlem
LostinDarknesss avatar
Rökte under 10 år hasch. Jag slutade dricka alkohol helt under 2-3 års tid. Jag klarade av att arbeta utan att ha grov ångest dagligen för vart jag var. Jag hade energi till att träna när jag kom hem.. möjligt att jag sov 2 timmar sen hoppade upp ur sängen. Hyrde ut ett rum i min bostad på den tiden.. folk väckte mig och jag flög upp ur sängen och landade på fötterna. De alla var förvånade.. sa att de aldrig hade sett något liknande. Även fast jag fortfarande var svintrött.

Skitsamma. jag klarade träna för första gången i mitt liv. Jag mådde bra för en gångs skull och ville inte ta mitt liv längre. Jag kanske inte fungerade ås bra socialt.. inte för att jag var trög. (endast tröga människor tror att man är trög) Men sanningen var att jag hade 7 olika svar innan du ens avslutat din länga jävla segdragna mening.. Och jag tvekade och bollade omkring med vilka ord som passade din energi bäst istället för att oansvarigt svara utan eftertanke rakt av.

Sedan åkte jag dit. För att ajg gick en kvällpromenad utan någonting. Blev dömd på felaktiga grunder til lvarför polis DÅ fick visitera folk. Iallafall nu 10 år senare.. så dricker jag som FAN! JAg tänker inte gå tillbaka till arbete mer igen. Jag har slitit som ett djur och alltid blivit utnbyttjad. Senaste jobbet arbetade jag för 4 pers minst enam,. Jobbet innan det skar jag av halva fingret på en ICKE godkänd arbetsredskap på ett av Sveriges rikaste bolag. Och fick kicken för att jag inte hade samma arbetstempo som innan halva fingret gick av! Arbetet innan det så byggde jag en sak för att underlätta i arbetet på arbetsplatsen, varpå den ingifta chefen hatade min ide för att den var FÖR BRA! Så han kickade mig och sen övertalade en kollega att berätta exakt hur den iden var utformad och fungerade och så tog han all cred själv. Detta var bara de senaste 4-5 åren. Resten bakåt är ännu värre t om. En axelskada för 15 år sedan som än idag är stora problem för mig men som inte erkänns av sjukgymnasten eller vc.

Jag orkar inte mer. ärligt talat. Dragit på mig diabetes och blodfetter p ga alkholen nu förmodligen dessutom.

När fan ska Sverige sluta vara bakbundna av korruption och låta folket få ta sådant som får de att må bättre och därmed kan bidra till så mycket mer ?

Säger inte att det är helt perfekt. Jag var inte så social på det.. men jag hade andra aktiviteter som inte måste inkludera andra människor, samt jag blev kreativ. Nu börjar även jag komma upp till åren och inser hur man har blivit kvävd till olycklighet och nu.. jag ger upp. Varför i helvete ska jag ens försöka mera?

Man lät min förövare som torterade mig med djur-el, svälte mig, låste mig ute i snöstorm för att ha glömt en tesked in i diskmaskinen, i bara kallingar samt tvingad att hämta ved i snöstorm i mörkret, lossade sadeljorden och tvingade mig galloppera ner med hästen ner för en BRANT grusväg med vänster kurva med taggtråd på båda sidorna.. Ja.. Listan går att göra lång, fick gå fri, för att hon var en KVINNA! Hon tog min "oskuld (om man kan kalla det så) Men jag jag var för liten för att få den att stå än.. men hon tryckte ner mig mellan benen nakna och tog tag i axlarna och tvingade mig att röra mig som om jag K* henne. Nej, det är inte kul när du är 6 år gammal med dagligt våld i vardagen från samma person. På allt detta så blir man stämplad som kriminell för en drog som är mindre farlig än öl. Mindre farlig än sprit eller vin, whisky. Snarare så är öldrickarnas narcissism mitt i fyllan värre än vad HASCHET var. Det värsta haschet gjorde var att få mig att träna 2 timmar i sträck stenhårt!

SLÄPP Cannabis Fritt och SLUTA UPP MED LÖNGNERNA! Är så JÄVLA trött på all skit nu! Det går bra att finansiera krig, men JÄVLAR dig om du röker en joint för att må bra! DJÄVLA HYCKLERI FÖR FAN! Det har stoppat mig från att ta hämnd på de som verkligen förtjänar det! Men Nu på alkohol.. så blir jag livsfarlig på riktigt snart då jag inte har något mer att förlora snart. Har redan börjat förlora min fysiska hälsa p ga alkholen. På Cannabis så fick jag fint hår, bra hy, såg friskare ut än någonsin i hyn, såg till och med glad ut !!!! Och jag hade energi och jag försökte LEVA LIVET ! Nu stänger jag in mig och super. Är rädd att råka slå ihjäl nästa idiot. Undviker alla människor p ga det och hatar mitt liv och går i självmordstankar dagligen! FY FAN FÖR DET HÄR LANDETS HYCKLERI OCH NARCISSIM!

En dag snart har jag inget att förlora mer.. Gör uträkningen själva för jag vet verkligen inte svaret på det med alkohol eller utan det. Cannabis hade kunnat rädda både mig och det och det andra. Men MAN VILL INTE DET!.. Hellre fler tråkigheter antar jag.. mend polis resurser.. mer kontroll mer hånflin mot befolkningen.. och de flesta av asen ber ju om att bli rövknullade ju för fan som ber om mer övervakning!!

FUCK YOU ALL! Som inte FATTAR !
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-03-15 kl. 23:40.
Citera
2026-03-15, 23:39
Medlem
null-datas avatar
Tycker man ska förbjuda alkohol. Det är en av de tyngsta drogerna med enorma skador. Kostar massor för samhället. Men då brukar halvalkisarna börja skrika om att det blir illegal handel med alkohol om man förbjuder.

Men de fattar inte att man kan använda precis samma logik om andra droger. De finns ju fast de är förbjudna. Dessa söndersupna idioter. Orka med deras logik.
Citera
2026-03-15, 23:43
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av null-data
Tycker man ska förbjuda alkohol. Det är en av de tyngsta drogerna med enorma skador. Kostar massor för samhället. Men då brukar halvalkisarna börja skrika om att det blir illegal handel med alkohol om man förbjuder.

Men de fattar inte att man kan använda precis samma logik om andra droger. De finns ju fast de är förbjudna. Dessa söndersupna idioter. Orka med deras logik.
Trodde att en idiot skulle svara.. men så svarade du. Tack! Är så jävla ledsen ärligt talat. Det här landet har förstört min chans med c ptsd att få finna mitt rätta jag och få hamna i en bra tillvaro där jag hade kunnat fungera. Idag är allt försent. Det är kört. Har inte mycket kvar at förlora mer. Det enda jag kan förlora kommer jag att göra inom 3 år ungefär. Jag orkar inte mer.
Citera
2026-03-15, 23:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Ja, cannabis är en mirakelplanta. Varför kan du inte börja röka igen?
Citera
2026-03-16, 00:16
Medlem
Ja, du har rätt i det du skriver. Jag är ledsen att höra att du mår så dåligt. Kan du inte kolla om du kan få medicinsk cannabis? Ska finnas nån dodgy klinik i sthlm tror jag.

Vore det möjligt att flyttan och jobba i ett land där det är lagligt? Holland, Portugal, tyskland etc.

Annars vafan, börja röka här igen? Du har mycket mer att förlora på att fortsätta dricka det där lösningsmedlet. Det förtär din kropp, hjärna och själ tio gånger värre än alkohol.

Hoppas du tar tag o det här och mår bättre snart. Du är inte ensam, och du förtjänar att må bra.

Styrkekram
Citera
2026-03-16, 00:25
Medlem
SphericalHamsters avatar
Helvete, årets diagnostråd 2026 och det är bara mars.
Citera
2026-03-16, 00:26
Medlem
null-datas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Trodde att en idiot skulle svara.. men så svarade du. Tack! Är så jävla ledsen ärligt talat. Det här landet har förstört min chans med c ptsd att få finna mitt rätta jag och få hamna i en bra tillvaro där jag hade kunnat fungera. Idag är allt försent. Det är kört. Har inte mycket kvar at förlora mer. Det enda jag kan förlora kommer jag att göra inom 3 år ungefär. Jag orkar inte mer.

Jag använder inte cannabis själv, men känner att vår drogpolitik är helt sned.
Citera
2026-03-16, 00:46
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja, cannabis är en mirakelplanta. Varför kan du inte börja röka igen?
Komplicerat. Men jag skyddade en.. men såklart valde man att döma mig till näst hårdaste. Aldrig varit föremål för våldsamhet någonsin tidigare. Ett enda slag för att skydda min familj. Men tingsrätten valde att döma mig ändå. Aldrig varit föremål fö liknande tidigare. Alltid skyddat, räddat liv osv både med HLR, drunkning och grov misshandel av kvinna så stod jag upp och räddade de.. men När jag slog 1 slag för att skydda en familjemedlem så åker jag dit.
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-03-16 kl. 00:54.
Citera
2026-03-16, 00:51
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Helvete, årets diagnostråd 2026 och det är bara mars.
Du menar årets Alkoholist tråd! De andra alkoholisterna har väl inte vaknat upp ur nyårs fyllan än.. medan koksarna kör bil och flyger av vägen eller party festar loss med rasistiska ståndpunkter de inte kan stå för. Medan de andra tänker ut hur man ska sabotera samhället än mer (läs Moderaterna) eller Sossarna om hur de ska få till sina telefonsamtal igen utan att folket fattar att de står bakom åldrings lurendrejerierna. Du som är så jävla vaken, hur kommer det sig att du inte reagerat på alla jävla ggr som listor försvinner digitalt med personuppgifter om diagnoser (1177) samt kommunala säkerhets informationer ang privatbefolkningen? Osv osv.. Förstår att du har allt ditt på det torra. Grattis för dig. Och att din farsa slog dig 3 ggr i uppväxen är ingenting i jämförelse kan jag reda nnu säga.
Citera
2026-03-16, 07:21
Medlem
Kan du inte prova att bo halvårsvis eller månadsvis i ett land där det är lagligt då?
Citera
2026-03-19, 20:22
Moderator
Lapapps avatar
Tråden passar inte i alternativ medicin. Vi provar i annat delforum istället.

Alternativ medicin --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2026-03-30, 22:57
Medlem
Cannabis är en extremt överskattad och ganska värdelös drog, man får absolut bättre rus av alkohol, fattar verkligen inte varför folk älskar den drogen... finns mycket roligare grejer!

Just därför den dock borde vara laglig dock, den är så mild i ruset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in