Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Vad känner ni när ni träffar någon människa som är i medelåldern eller äldre, som fortfarande inte har något barn? Tappar personen i anseende i era ögon? Respekterar ni en människa mindre för att hen bara lever för sig själv?
Är det kanske så att de med barn har mer ansvar, och växer mer som människor. De har plikt. De bygger framtiden för Sverige. Tack vare dem så kommer Sverige och svenskarna leva ytterligare en generation. De gör en uppoffring.
Sedan finns det själviska latmaskar som inte känner för eller orkar ha barn. De har alla möjliga ursäkter, såklart. Som att de inte skulle vara bra föräldrar, de vill satsa på "karriären", vill ha roligt, vill ha frihet, osv.
Bland era vänner och bekanta. Eller även kändisar och politiker. Värderar ni dem lägre eller föraktar dem utan barn?
Jag tycker ingenting. Alla gör sina egna val.
Tvingades dock spendera en hel dag på kurs med en människa som var oerhört jobbig att vara med. Hon vräkte ur sig i slutet av dagen att hon inte kunde få barn. Jag tänkte automatiskt "Vad tur för ditt uteblivna barn". Det var en automatisk tanke. I övrigt så dömer jag inte människors val.