2026-03-15, 21:05
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Det finns ju ett antal VR-headset nu för tiden med rätt hyffsad kvalitet. Funderar på att skaffa ett.

Vilket skall man köpa tycker ni och varför?

Skall man vänta på det där som kommer till steam?
Citera
2026-03-16, 02:45
Medlem
webbutvecklarens avatar
Rekommenderar Meta Quest 3S, då den är billig sett till vad du får ut av den gentemot andra VR-headset.
Citera
2026-03-16, 13:30
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Tack för att du gjorde en tråd om ämnet. Har oxå funderat på att införskaffa ett sånt set. Verkar ju skitkul 😀
Citera
2026-03-16, 13:31
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Rekommenderar Meta Quest 3S, då den är billig sett till vad du får ut av den gentemot andra VR-headset.
Tack för tipset.
Citera
2026-03-16, 13:44
Medlem
eldrattans avatar
Ett begagnat billigt meta quest. Sannolikheten att det hamnar på hyllan efter några gånger är väldigt stor. Fast visst är det häftigt sådär i början de första gångerna.
Citera
2026-03-16, 13:50
Medlem
Säger också Meta Quest 3. Har testat det en kort stund och det är långt mycket bättre än 2an som jag har hemma.

2an är alldeles för framtungt för att använda i spel där man rör på sig mycket.

Om du skaffar ett headset så kan jag starkt rekommendera spelet Pistol Whip
Citera
2026-03-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren

Funderade mellan 3S och 3. Jag hade absolut råd med 3 och var rädd att 3S inte skulle vara bra nog. Men jag köpte 3S till slut och blev jättenöjd. Spelar inte så jättemycket dock, blev mest ungen. Men lite HL Alyx och lite annat har det blivit.
Citera
2026-03-17, 12:03
Medlem
Vad tror ni om det där nya som skall komma från Steam?
Citera
2026-03-17, 13:22
Medlem
Finns det något bra beat em up /fightingspel som funkar bra med VR?
Citera
2026-03-18, 12:10
Avstängd
Jag skaffade ett HTC Vive. Dels pga att meta kan dra åt helvete med sin skit och dels för att det fungerar bättre i Linux. Behöver inte ha något konto för att det ska fungera.
Citera
2026-03-18, 12:17
Medlem
Har man aldrig testat och ska köra mobila spel så är quest 3s nog tillräckligt.
Pröva inte quest 3 bara, då kan man inte gå tillbaka.
Ska man köra PCVR så är q3 mest prisvärt, steam frame är förmodligen lite bättre men kommer bli mkt dyrare.
Citera
2026-03-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Funderade mellan 3S och 3. Jag hade absolut råd med 3 och var rädd att 3S inte skulle vara bra nog. Men jag köpte 3S till slut och blev jättenöjd. Spelar inte så jättemycket dock, blev mest ungen. Men lite HL Alyx och lite annat har det blivit.

Jag har Meta Quest 2 och 3 och vill slå ett slag för linserna i 3:an som jag tycker är överlägsna i valet mellan dessa båda. I det sammanhanget har jag förstått det som att 2 och 3S har samma linser.

Jag förstår att du vill veta mer om Steams kommande headset, men för min del har jag märkt att jag tvärt emot vad jag trodde nästan inte spelar nånting som är Steam + VR, utan jag kör mest spel direkt i hjälmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in