Citat:
Ursprungligen postat av
ReadyPlayerTwo
Man hör ofta rekrytera vilja att man är stresstålig men det finns flera typer av stress. Stress som går över och man kan andas ut är helt okej, men som jag hade det på mitt förra jobb som customer success manager gav mig magkatarr för att det var så mycket att göra att det egentligen hade behövts två till, och det var ofta som ärenden rann över till nästa dag.
Jag är i tankarna på att utbilda mig till något, men jag vill höra hur ofta det finns ohälsosam stress på andra typer av kontorsjobb. Alltså den som gav magkatarr och där man mådde psykiskt dåligt och våndades över att gå till jobbet för att gasen var på 90 konstant och aldrig gick ner till 40 så man fick andas.
Jag har kollat på lite YH-utbildningar inom programmering, nätverksteknik, spelutveckling, logistik som transportledare och spedditör, medicinsk sekreterare och bank och försäkringsrådgivare. Jag är också öppen för en kortare kandidate på universitetet.
Kort och gott är denna dåliga stress standard på kontor eller hade jag bara otur med min förra arbetsplats?
Det finns olika former av stress, som känns olika.
Hur du upplever stress är också kopplat till dig som person.
Med erfarenhet lär du dig vad som är viktigt och vad du kan skita i. Med god självkänsla kan du sätta gränser och inte identifiera dig med din prestation.
Alla jobb är "jobbiga" i början, men sen släpper det - förhoppningsvis. Eller så är du ett nervvrak som blir sjukskriven fram till pensionen. Grattis.