2026-03-15, 17:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Är det bara jag eller har nätet varit jävligt shaky de senaste dagarna. Mitt wifi går upp och ner. Det var piss i fredags men helt ok igår lördag så jag trodde det var tillfälligt men idag piss igen. Kan vara surfa på mobilen nu. Mitt wifi bara laggar.

Nån mer? Vad beror det på?
Citera
2026-03-15, 18:00
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Prova starta om din router.

Kontrollera om din operatör har lokala driftstörningar.

Annars är det inget vi egentligen kan svara på då du inte ger några konkreta uppgifter, exempelvis i vilken del av landet du bor eller vilken operatör du har. Att enbart ge uppgifter som "nätet" och "wifi" säger oss ingenting.
Citera
2026-03-15, 18:17
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Tycker att nätet vart lite svajigt både hemma och på mobilen sista tiden..
Citera
2026-03-15, 19:52
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Är det bara jag eller har nätet varit jävligt shaky de senaste dagarna. Mitt wifi går upp och ner. Det var piss i fredags men helt ok igår lördag så jag trodde det var tillfälligt men idag piss igen. Kan vara surfa på mobilen nu. Mitt wifi bara laggar.

Vad har du för ISP?
Citera
2026-03-15, 20:20
Medlem
kalkryggars avatar
Skippa routern och kör ett tag med nätverkskabel och se hur det fungerar.
Citera
2026-03-15, 20:59
Moderator
Neksnors avatar
"wifi går upp och ner" är en lite svag problembeskrivning. Apparaten som ansluter via wifi, får den kontakt med wifi och tilldelas den en IP-adress? Generell metod för att kolla, hur ser wifi-symbolen ut i den (eventuellt) anslutna apparaten?

Om ditt wifi är helt, gå till operatörens webb och sök efter driftstörningar eller något liknande.
Citera
2026-03-16, 07:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera
2026-03-16, 17:48
Avslutad
Mitt wifi fungerar utmärkt, däremot är det på jobbet lite svajigt. Vet inte om det finns något samband med ts problem.
Citera
2026-03-16, 18:06
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Att ditt wifi svajar upp å ner betyder inte att det gör det för nån annan, hade förstått frågan mer om det var 5g du frågade om eller så.

Det är ett ytterst lokalt problem imo och jag har svårt att tro att dina wifiproblem är spridda.
Nån solaktivitet att tala om har det väl inte varit, det brukar ju då å då störa ut kommunikation över ett bredare område?
Citera
2026-03-16, 20:21
Medlem
Hur? Hur kan man vara så oteknisk att man tror att wifi-problem är universellt för alla användare? Hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in