2026-03-15, 17:07
Medlem
Tyvärr tar jag mitt jobb alldeles för seriöst men det har nog mycket att göra med min kassa självkänsla också. Jag blir väldigt stressad när det krånglar och och vi inte producerar så mycket som det förväntas, speciellt när det är bråttom. Jag bryr mig för mycket om vad kollegorna tycker om mig och mina insatser. och jag tar alltid med mig jobbet hem och grubblar både före och efter jobbet. Hatar även att göra fel.

Hur seriöst tar ni era jobb?
Senast redigerad av Slowliving 2026-03-15 kl. 17:09.
Citera
2026-03-15, 17:21
Medlem
Ducadreams avatar
Jag tar det seriöst, men inte så seriöst att jag skulle uppoffra mitt liv och fritid för det. Nej. Det är ett jobb i slutändan. Jag jobbar som läkare.
Senast redigerad av Ducadream 2026-03-15 kl. 17:45.
Citera
2026-03-15, 17:28
Medlem
Försöker vara så proffessionell som möjligt och även vara en god arbetskamrat.

Men håller även en strikt gräns mellan arbete och fritid. Läser eller svarar inte på jobbmejl efter arbetstid.
Citera
2026-03-15, 18:05
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Klart man försöker göra så bra man kan när man jobbar, stänger bort det när jag är ledig.
Var svårt i början men nu skiter jag i vad som händer när jag är ledig.
Citera
2026-03-15, 18:11
Medlem
slagskotts avatar
Jag har precis kollat arbetsbilen så att allt är med, allt av batterier är laddade och utrustningen är prima.
Så har jag alltid gjort.
Nu ska jag kolla adressen till jobbet imorgon i googlemaps för att se lite på parkeringsmöjligheter och självklart temperatur/väder.
Jag är ganska seriös på jobb, vi skojar ganska mycket men innerst inne ska vi leverera en bra vara till både kund och chef
Citera
2026-03-15, 18:24
Medlem
LeifD2s avatar
Inte speciellt seriöst längre. Det kommer för mycket nonsens från chef och projektledning som gör att arbetstiden används till saker som inte får produkten eller projekten bättre och heller inte för ned tillverkningskostnaden. Det finns ingen anledning för mig att ta det hela på allvar när ingen annan gör det.
Jag har börjat sondera terrängen efter alternativ sysselsättning.
Citera
2026-03-15, 19:00
Medlem
Det är inte längre lönt att ta jobbet seriöst när man har kollegor (svartskallar) som gör allt för att fördröja och sabotera arbetet.
Citera
2026-03-15, 19:10
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowliving
Hur seriöst tar ni era jobb?
Jag jobbar på sjukhuset och gillar mitt jobb med att se till att människor mår bättre. Dessutom impas kvinnliga sjuk- och undersköterskor av manliga kollegor som jobbar bra och är charmiga vilket betyder att man kan ha extra trevligt med vissa av de tjejerna när tillfällena ges på jobbet. Att krama ett par bröst tar inte lång tid och uppskattas av både mig och de kvinnliga kollegor som vill att mina händer används på så sätt.
Citera
2026-03-15, 19:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Har alltid tagit jobbet seriöst. Jobbat länge som sjuksköterska i offentlig regi där arbetsgivare, administration och politik styrt runt finanser som idéer i en administrativ idioti som gått i cykler. Har sett miljarder gå till entreprenörer och sett miljarder odugliga chefer få andra chefsposter. Men det har aldrig förändrat min inställning att jag vill göra folks tid som patienter så bra, begriplig och tidssmart som möjligt.

Om du TS skriver att du tar ditt jobb för seriöst, hur kan du samtidigt bry dig om vad dina kollegor tycker om dina insatser?
Citera
2026-03-15, 19:51
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag har börjat sondera terrängen efter alternativ sysselsättning.
Helt rätt!
När det inte känns rätt, spin the wheel.

Gjort så vid flera tillfällen.

Just nu gungar inte ekan så jag ror så svetten lackar.
Citera
2026-03-15, 19:53
Medlem
Nihennas avatar
Seriöst i att jag tar mina uppgifter seriöst, men inte seriöst till den grad att jag kommer att skrika och svära på kunder som är försenade med leveranser eller något sådant. Aldrig förstått mig på personer som tar jobb så seriöst. Att skrika hjälper inte, plus att det lär vara dåligt för blodtrycket
Citera
2026-03-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag tar det seriöst, men inte så seriöst att jag skulle uppoffra mitt liv och fritid för det. Nej. Det är ett jobb i slutändan. Jag jobbar som läkare.
Håller med. Men är inte läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in