Citat:
Ursprungligen postat av
StonedMonkey
Har du ett kort som inte kräver identifiering med bankID när du handlar saker online? Isåfall ja, annars ingen fara ☺️
Jag tror att jag har det, men betalar i princip aldrig med kortnummer som minns inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Briascca
Ja det hade jag gjort. Eftersom du har en misstanke men även om den inte kan beläggas är helvetet som följer på att någon kan ha ditt kortnummer så hade jag spärrat. Det tar två dagar eller så att få ett nytt kort från banken.
Jag bokade hotellrum för några veckor sedan men såg att pengar på rummet dragits från ett amerikanskt företag som jag inte beställt från. Blev nojjig och ringde banken. De rådde "spärra" så är du på den säkra sidan. Hade ett nytt kort två dagar snare.
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Är du tveksam så ta det säkra före det osäkra, det är liksom inte värt att strul om det visar sig att kortnumret kommit i orätta händer. Men de behöver ju även CVC numret egentligen för att kunna nyttja kortet.
Ja, man kanske ska göra det för att bespara sig oro helt enkelt. Det är ett Klarna-kort förövrigt. Det är kopplat till mitt bankkonto så pengar dras därifrån via autogiro efter några dagar.