Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Hon har sagt det själv. Haggie Gyllenhööl, alltså.
Att filmen skall vara en uppmaning till kvinnokamp. Dessutom att hon blev "regisör" när Trump blev vald 2016.
Tydligen skall varenda scen ha forcerade radikalfeministisk mytologi. Den kvinnliga doktorn skall tydligen ha valt ett kvinnligt namn "för kvinnor fick inte pyssla med vetenskap". Som om Marie Curie inte redan fått nobellpriset före filmen utspelar sig...eller att de då erkända kvinnliga forskarna inte fanns.
Dessutom står de och gör sådana där memetiskt fantastiska hysterike-vrål i scener, som bara feminister brukar göra malplacerade i en skog eller motsvarande ABF-lokal...
I
DN säger hon (det kursiverade nedan):
”Vid ett tillfälle skyller monstret i den olyckan på sin skapare Victor Frankenstein och kräver att han ger honom en kvinna.
”Ska alla män”, skrek han, ”ta en fru till sitt hjärta och alla djur ha sin maka och jag vara ensam?”
–
Han är ju på väg att dö av isolering. Han behöver någon. Jag förstår honom och jag känner sådan empati med honom, säger Maggie Gyllenhaal.”
Jag får inte ihop det (att ge en kvinna till en man) med radikalfeminism. Förklara.