2026-03-15, 12:23
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Den olidliga radikalfeministiska grogghaggan Maggie Gyllenhaal(Haggie Gyllenhööl) fick 90 miljoner dollar för att göra en radikalfeministisk sunkrulle om en olidlig kvinna som återupplivas till att bli en olidlig kvinna... Dessutom fick Haggie ca. 65 miljoner dollar i marknadsföring.

Det ser ut som att hon verkligen lyckades.
Enligt "Box Office" är fruntimmersfilmen så olidlig att inte ens kvinnor vill se den.

Totalt globalt har den dragit in 25 miljoner dollar.
50% går till biograferna, vars peronal måste ha lön.
Det ger hela 12,5 miljoner till produktionsbolaget som bara har lagt ut ca. 155 miljoner dollar totalt för denna fantastiska skapelse som skall förena världens kvinnor.

Har ni sett detta mästerverk, vars enda scen sägs innehålla fantastisk radikalfeminiserad propaganda?
Jag gissar att den kommer kamma hem massor av välförtjänta galapriser mm. för den är ju så "rätt".
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2026-03-15 kl. 12:35.
Citera
2026-03-15, 12:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Inte sett den. Men fy fan vad den har fått slakt, haha!
Citera
2026-03-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inte sett den. Men fy fan vad den har fått slakt, haha!

Ja, så himla orättvist för denna missförstådda rulle.
Citera
2026-03-15, 13:27
Avslutad
Ser välproducerad ut på trailern https://www.youtube.com/watch?v=IhgcUArO3Uo
Citera
2026-03-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Den olidliga radikalfeministiska grogghaggan Maggie Gyllenhaal(Haggie Gyllenhööl) fick 90 miljoner dollar för att göra en radikalfeministisk sunkrulle om en olidlig kvinna som återupplivas till att bli en olidlig kvinna... Dessutom fick Haggie ca. 65 miljoner dollar i marknadsföring.

Det ser ut som att hon verkligen lyckades.
Enligt "Box Office" är fruntimmersfilmen så olidlig att inte ens kvinnor vill se den.

Totalt globalt har den dragit in 25 miljoner dollar.
50% går till biograferna, vars peronal måste ha lön.
Det ger hela 12,5 miljoner till produktionsbolaget som bara har lagt ut ca. 155 miljoner dollar totalt för denna fantastiska skapelse som skall förena världens kvinnor.

Har ni sett detta mästerverk, vars enda scen sägs innehålla fantastisk radikalfeminiserad propaganda?
Jag gissar att den kommer kamma hem massor av välförtjänta galapriser mm. för den är ju så "rätt".
På vilket sätt är filmen radikalfeministisk?
Citera
2026-03-15, 17:59
Medlem
Kundalinis avatar
Variety skriver om fem anledningar till att filmen floppade ekonomiskt.

https://variety.com/2026/film/box-office/bride-box-office-flop-1236681873/

Ett par av anledningarna verkar ha varit att filmen helt enkelt sög. Så pass mycket att "there was probably a reason the cast didn’t want to do a ton of publicity" och "moviegoers were downright dismissive, saddling “The Bride!” with a “C+” grade on CinemaScore exit polls."

Själv gillade jag Maggie i The Secretary.
Citera
2026-03-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
På vilket sätt är filmen radikalfeministisk?

Hon har sagt det själv. Haggie Gyllenhööl, alltså.
Att filmen skall vara en uppmaning till kvinnokamp. Dessutom att hon blev "regisör" när Trump blev vald 2016.

Tydligen skall varenda scen ha forcerade radikalfeministisk mytologi. Den kvinnliga doktorn skall tydligen ha valt ett kvinnligt namn "för kvinnor fick inte pyssla med vetenskap". Som om Marie Curie inte redan fått nobellpriset före filmen utspelar sig...eller att de då erkända kvinnliga forskarna inte fanns.

Dessutom står de och gör sådana där memetiskt fantastiska hysterike-vrål i scener, som bara feminister brukar göra malplacerade i en skog eller motsvarande ABF-lokal...
Citera
2026-03-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hon har sagt det själv. Haggie Gyllenhööl, alltså.
Att filmen skall vara en uppmaning till kvinnokamp. Dessutom att hon blev "regisör" när Trump blev vald 2016.

Tydligen skall varenda scen ha forcerade radikalfeministisk mytologi. Den kvinnliga doktorn skall tydligen ha valt ett kvinnligt namn "för kvinnor fick inte pyssla med vetenskap". Som om Marie Curie inte redan fått nobellpriset före filmen utspelar sig...eller att de då erkända kvinnliga forskarna inte fanns.

Dessutom står de och gör sådana där memetiskt fantastiska hysterike-vrål i scener, som bara feminister brukar göra malplacerade i en skog eller motsvarande ABF-lokal...
I DN säger hon (det kursiverade nedan):

”Vid ett tillfälle skyller monstret i den olyckan på sin skapare Victor Frankenstein och kräver att han ger honom en kvinna.
”Ska alla män”, skrek han, ”ta en fru till sitt hjärta och alla djur ha sin maka och jag vara ensam?”
Han är ju på väg att dö av isolering. Han behöver någon. Jag förstår honom och jag känner sådan empati med honom, säger Maggie Gyllenhaal.”

Jag får inte ihop det (att ge en kvinna till en man) med radikalfeminism. Förklara.
Citera
2026-03-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Ett par av anledningarna verkar ha varit att filmen helt enkelt sög. Så pass mycket att "there was probably a reason the cast didn’t want to do a ton of publicity" och "moviegoers were downright dismissive, saddling “The Bride!” with a “C+” grade on CinemaScore exit polls."

Tydligen suger filmen så hårt att folk går ut runt 30 min. in och sedan halvvägs.
Det är ändå betalande snubbar.

Jag såg ett klipp från en intervju där Christian Bale pratar om roller som kan skrota karriärer mm. Gissningsvis så pratar han inte om "the Machinist", eller "Dark Knight".
Jag gissar att han var mer än bara lite tveksam över denna regi.
Citera
2026-03-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
I DN säger hon (det kursiverade nedan):

”Vid ett tillfälle skyller monstret i den olyckan på sin skapare Victor Frankenstein och kräver att han ger honom en kvinna.
”Ska alla män”, skrek han, ”ta en fru till sitt hjärta och alla djur ha sin maka och jag vara ensam?”
Han är ju på väg att dö av isolering. Han behöver någon. Jag förstår honom och jag känner sådan empati med honom, säger Maggie Gyllenhaal.”

Jag får inte ihop det (att ge en kvinna till en man) med radikalfeminism. Förklara.

Du är välkommen att se fler intervjuer, eller själva filmen vettja.
Det jag har sett är 5 min från en "the New York Times"-intervju. Där spiller hon thé, så att säga.
Citera
2026-03-15, 23:02
Medlem
grungewhores avatar
Har ej sett ännu, men blev nyfiken av din tolkning så läste ett par artiklar.

Låter mer som en lekfull postmodern film med mängder av intertexter för den som kan sin Shelley/Frankenstein. Onekligen har flera recensenter tagit fasta på den påstådda feminismen, men tycks få vänds ut och in på sig själva för att finna den.

Säkert ett mediokert verk (den Frankenstein som kom för inte så länge sen var ju ingen höjdare direkt, men det här låter varken bättre eller sämre).
Citera
2026-03-15, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Jo då, och hon var bra i tv-serien The Deuce också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in