2026-03-15, 09:35
Medlem
Hej

Finns det fler här som blivit utsatta för romansbedrägeri av partner/ sambo. Där tydliga narsisistiska drag funnits med och stora summor pengar gått förlorade.

Där ni efter lång relation inser att inget som sagts var sant, allt ett väldigt långt spel för att blåsa dig på pengar. Där alla involverats runt dig, familj, vänner och barn, allt för att lyckas med sin plan.

Om så, anmälde ni eller lever ni med skammen av att ha blivit brutalt lurade?
Citera
2026-03-15, 09:50
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Vad ska anmälas? Att din sambo använder era gemensamma konton för transaktioner och inköp? Det är därför man inte ska ha gemensam ekonomi, även om man bor ihop!
Citera
2026-03-15, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan96
Hej

Finns det fler här som blivit utsatta för romansbedrägeri av partner/ sambo. Där tydliga narsisistiska drag funnits med och stora summor pengar gått förlorade.

Där ni efter lång relation inser att inget som sagts var sant, allt ett väldigt långt spel för att blåsa dig på pengar. Där alla involverats runt dig, familj, vänner och barn, allt för att lyckas med sin plan.

Om så, anmälde ni eller lever ni med skammen av att ha blivit brutalt lurade?

Om ingen av alla de du nämner uppmärksammar det, så är det nog ni själva som är problemet.
Citera
2026-03-15, 10:27
Medlem
Lever ni fortfarande ihop?
Citera
2026-03-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Vad ska anmälas? Att din sambo använder era gemensamma konton för transaktioner och inköp? Det är därför man inte ska ha gemensam ekonomi, även om man bor ihop!

Exakt. Jag har aldrig haft gemensam ekonomi med någon kvinna, har flera barn med olika kvinnor så jag saknar inte erfarenheter, och har alltid delat alla gemensamma kostnader med kvinnan jag levt med.

Vilket sammantaget givit mig mycket god ekonomi med tiden. Kan rekommenderas till alla unga män. Det gallrar även snabbt bort de värsta gold diggers (jag skrev de värsta, för alla kvinnor är sådana om än i olika stor utsträckning).
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2026-03-15 kl. 10:44.
Citera
2026-03-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan96
och stora summor pengar gått förlorade.

Där ni efter lång relation inser att inget som sagts var sant, allt ett väldigt långt spel för att blåsa dig på pengar.

"Kvinnor älskar pengar, inte män."

Män är däremot ett verktyg för kvinnor att få tillgång till (hans) pengar. Hennes verktyg för att lyckas är sex.

Kan du utveckla på vilket sätt hon plockade pengar från dig?
Citera
2026-03-15, 10:57
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Exakt. Jag har aldrig haft gemensam ekonomi med någon kvinna, har flera barn med olika kvinnor så jag saknar inte erfarenheter, och har alltid delat alla gemensamma kostnader med kvinnan jag levt med.

Vilket sammantaget givit mig mycket god ekonomi med tiden. Kan rekommenderas till alla unga män. Det gallrar även snabbt bort de värsta gold diggers (jag skrev de värsta, för alla kvinnor är sådana om än i olika stor utsträckning).

”Har flera barn med olika kvinnor ”

Jag tror snarare ingen av kvinnorna ens velat haft gemensam ekonomi med dig, så du har aldrig haft chansen. Jävla mongolid.

Du är en sån ts beskriver och ts är en lättlurad mupp
Citera
2026-03-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
”Har flera barn med olika kvinnor ”

Jag tror snarare ingen av kvinnorna ens velat haft gemensam ekonomi med dig, så du har aldrig haft chansen. Jävla mongolid.

Du är en sån ts beskriver och ts är en lättlurad mupp

Oj vad du blev kränkt. Hade du något att skriva om ämnet för diskussionen, eller ville du bara visa hur avundsjuk du är på mig?

Du kan också få bra ekonomi och inte behöva vara en vandrande plånbok för kvinnor. Det enda som krävs är bollar (inte ens särskilt stora). Du kanske kan få några sådana donerade till dig av en vän?
Citera
2026-03-15, 11:13
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Oj vad du blev kränkt. Hade du något att skriva om ämnet för diskussionen, eller ville du bara visa hur avundsjuk du är på mig?

Du kan också få bra ekonomi och inte behöva vara en vandrande plånbok för kvinnor. Det enda som krävs är bollar (inte ens särskilt stora). Du kanske kan få några sådana donerade till dig av en vän?

Om du läste hela inlägget så påstod jag att ts va korkad som faller för män som dig.
= ämnet.

Finns inget i att vara avundsjuk på, en man med flera barn med olika kvinnor. Vilket skämt att du ens tror att det är något att skryta om
Citera
2026-03-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Är stora summor, flera hundra tusen jag har betalat för saker som hyror o veteinärvård för att inga pengar fanns, aldrig någonsin! Önskade jag hjälp var det dålig lön eller annat. Skulle få pengar sedan men de kom aldrig. Och när breven till henne från Kronofogden började dimpa ned i brevlådan en vecka in i samborelationen så stack hon från lägenheten jag var tvungen att stå själv på…Så är väl den samlade blåsningen jag vill anmäla eller fortsätta tiga av skam.
Citera
2026-03-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Lever ni fortfarande ihop?

Vi flyttade in i början av januari o första brevet från Kronofogden till henne kom strax därefter. Visade sig att hon hade över 800’ i skuld där utan ett ljud till mig under 15 månader. När jag lyfte ämnet så stack hon o sedan dess inte ett ljud…Så står ensam med en femma o 13000 i hyra ett tag till…
Citera
2026-03-15, 14:43
Medlem
Citat:
"Kvinnor älskar pengar, inte män."

Män är däremot ett verktyg för kvinnor att få tillgång till (hans) pengar. Hennes verktyg för att lyckas är sex.

Kan du utveckla på vilket sätt hon plockade pengar från dig?

Hjälpt henne med hennes hyror, akut vetrinärvård annars skulle hunden avlivas samma dag…, kläder, frisören, handling. Fanns aldrig några pengar så har finasierat två hushåll, semestrar o utflykter. Två vdckor in i relationen såldes hennes bil officiellt men Kronofogden tog den har det visat sig. Så min bil med allt vad det innebär har hon kört mer än jag. Finns så mycket men hennes inkomst var alltid för låg, efteråt har det visat sig att det också var en lögn för att utnyttja mig så länge det gick…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in