2026-03-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Hur ser ni på att radera bilder av tidigare partner? Just i detta exempel är det bilder från en långvarig relation +10 år med två gemensamma barn.
Det var så det var då. Det är nu historia. Stoppa dem i en mapp/låda och gå vidare.
Citera
2026-03-27, 09:23
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Eller skall man behålla, kanske för barnens skull?

Ja, naturligtvis. Som alla har sagt, lägg dem i någon mapp och titta aldrig på dem igen - det uppfyller samma funktion som att du har raderat dem, MEN du kan ta fram dem om ytterligare tio år och visa dina barn.
Citera
2026-03-27, 09:37
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Hej

Hur ser ni på att radera bilder av tidigare partner? Just i detta exempel är det bilder från en långvarig relation +10 år med två gemensamma barn.

En bild är ett ögonblick fruset i tiden. Just där och då, vid bildens ögonblick, var man eventuellt lycklig och mådde bra tillsammans.

Men nu är relationen jäkligt dysfunktionell och prognosen för framtiden att relationen skall bli bättre är dålig.

Är det sunt att radera bilderna och bara leva på minnesbilder? Eller skall man behålla, kanske för barnens skull?

Alla bilder som har uppstått i samband med sexting är obligatoriska att radera. Såna känns creepy att behålla.

Men vanliga bilder, från vardag, resor eller events är en annan sak. Jag tycker att det är givande att ha kvar bilder från ens liv, även om ens relation har förändrats med personerna som figurerar i bilderna. Det finns många fina minnen som är kul att se tillbaka på. Detta kan väl förstås variera från person till person beroende på hur ens relation ser ut efter förhållandet. Om det var ett obalanserat uppbrott färgat av bitterhet så kanske det inte är så roligt att titta tillbaka på. Men man kan ju ändå spara dem. En dag kanske man vill se dem igen.
Citera
2026-03-27, 10:18
Avstängd
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Du menar väl inte vanliga bilder?
Jag skulle förstå frågan ifall det handlar om intima bilder, naket och så.
Jag själv blev tvungen att radera sådant efter något år efter att vi bröt upp.
Jag kände att det var ett hinder att ha det kvar.

Om det är naket är det bästa att ladda upp dom på nätet som terapi.

Och posta länk här.
Citera
2026-03-28, 22:18
Avslutad
När jag var yngre sysslade jag och en partner med lite foton. Strikt för personligt bruk. När vi skildes så krävde jag att de skulle förstöras. Det visade sig att det inte skedde, som så mycket annat. Han ljög och lurades om mycket.

Jag har inget behov längre av att ha kvar ”minnen” från en destruktiv relation. Jag lär mig och går vidare, men dumpar det som inte är nödvändigt. Inklusive foton.

Bilder på barnens pappa tillsammans med barnen finns ex kvar. För barnens skull.
Citera
2026-03-28, 22:36
Medlem
ILoveKnarks avatar
Ansvarslöst, tänk om du blir hackad eller någon vill dig illa i framtiden. Varför ska hon löpa risk för att du är en idiot? Det kanske dessutom är av såna här anledningar hon dumpat dig?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in