Citat:
Ursprungligen postat av
Devinivilla
Det blir nog bra ska du se, om du nu faktiskt hade kännedom om vilket skick dom svenska vägarna är i så skulle du aldrig uttala dig som du gör.
Jag tror inte ens att du äger en bil faktiskt.
Ditt svar här ovan föranleder att jag undrar om du ens läst båda mina tidigare inlägg i tråden, särskilt mitt första…?
Man kan ju liksom tro att du tror jag skulle mena att det inte är några problem alls med några svenska vägar, utan att alla är ok, överallt…? Om det är hur du tolkat mig så undrar jag stilla om du kan citera var jag skulle påstått det…?
Din gissning om mig här ovan är lika verklighetsfrämmande även den, jag äger nämligen 5 bilar i dagsläget, från modern halvdyr vardagsbil, via två ombyggda trimmade sportigare veteraner, och en snart veteran mer lyxig vagn, och slutligen en modern ganska stor husbil.
Jag innehar sedan en massa år alla behörigheter på körkortet, har kört bil sedan 70talet och kör ca 5000-6000 mil/år i alla möjliga fordon, från vardagsbilen upp till långtradare, i alla väder och väglag, över hela Skandinavien och ner genom Europa.
Har dessutom säkerligen några tusen mil runt racebanor i mer eller mindre potenta bilar, på asfalt grus is.
Har dessutom haft dragracinglicens under en massor och alltså även kört på ”strippen” en del.
Så jag är inte helt ovetande och oerfaren på vare sig fordon vägar eller trafik, och har personligen erfarenheten att det inte alls är så jäkla stor skillnad mellan Sveriges vägnäts skick och andra i övrigt jämförbara länders vägnät.
Har du själv erfarenhet i liknande nivå som mig….?
Man kan ju t ex söka på nätet på ”driving videos” så kan man hitta ”dashcam” videos från vägar från hela Europa eller annorstädes om man inte haft eller har möjligheten att köra där själv. Sätt dig gärna och kolla lite sådana och jämför sen liknade vägtyper i liknande områden/regioner som i Sverige, så ska du se att vägar med div skador slitage lappningar gupp gropar etc etc finns i princip alla länder i liknande omfattning som i Sverige, men även helt ok till riktigt bra vägar som det finns även i Sverige.