2026-03-15, 00:40
Medlem
Va med om en konstig känsla i huvudet där en fläck inne i huvudet plötsligt kändes isande kall .
Någon som varit med om detta och vet orsaken?
Citera
2026-03-15, 00:52
Medlem
Har du ätit isglass eller tuggat och sugit på isbitar?
Citera
2026-03-15, 00:54
Medlem
Nej tyvärr. Blev nämligen lite orolig då jag tagit ryggmärgsprov i dagarna och läste om nervskada .
Citera
2026-03-15, 03:11
Medlem
Man kan emellanåt få lite märkliga förnimmelser både här och där. Kroppen lever sitt liv. Du vet att tråden kommer sluta med ring 1177 så jag ställer redan nu frågan om hur länge du kännt av detta?
Citera
2026-03-15, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzo-88
Nej tyvärr. Blev nämligen lite orolig då jag tagit ryggmärgsprov i dagarna och läste om nervskada .
Ring då de som tog provet!
Du ska inte behöva oroa dig i onödan.
Citera
2026-03-15, 12:14
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzo-88
Va med om en konstig känsla i huvudet där en fläck inne i huvudet plötsligt kändes isande kall .
Någon som varit med om detta och vet orsaken?
Det är blodpropp någonstans. Signalsystemet har inte integrerat med proprioceptionen (systemet som säger var känslan känns) och därför upplevs det i huvudet istället. Skulle rekommendera lätt fysisk träning för ett bättre blodflöde och kanske ett glas vin på kvällen. I lagom dos kan alkohol göra nytta. Undvik mat med mycket smör, ät hellre fisk.
Citera
2026-03-15, 13:30
Medlem
Stress/ångest högst troligen. Kan ge alla möjliga konstiga symtom.

Däremot är det nog din läkare som kan göra den bästa bedömningen.

Kan dock påtala att jag haft liknande vid några få tillfällen. Ångest/stress sa min läkare efter otaliga prover.

Blodpropp som någon skriver låter osannolikt. Haft flertalet blodproppar och aldrig känt mig kall.

Däremot tar jag blodförtunnande så av den anledningen kan jag ibland känna mig kall och frysa.
Citera
2026-03-17, 06:21
Medlem
SysterMorbids avatar
Alla upplever och beskriver saker på olika sätt. Viktigt är väl att veta om smärtan kom plötsligt, gjorde förjävla ont och om du fortfarande har värk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in