2026-03-14, 22:20
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
På Facebook så har det på senaste tiden, börjat cirkulera runt massa mystiska filmer där indier/afrikaner eller allmänt brunt folk, filmar när dom gör massa saker. Alla dessa filmer handlar alltid om följande:
  • Sadistisk humor där folk gör illa sig
  • Kiss & bajs
  • Romantiseringar av miljöförstörningar
  • Nedskräpning
  • Grova trafikbrott

Varför är det så?

Det som jag har noterat är att inget narr om religion förekommer dock i deras filmer. Man klagar inte heller på andra. Alltså inga nidbilder kommer upp.

Nidbilder misstänker jag är väll första världens kritik mot fattiga skitländer/u-länder?
Citera
2026-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
På Facebook så har det på senaste tiden, börjat cirkulera runt massa mystiska filmer där indier/afrikaner eller allmänt brunt folk, filmar när dom gör massa saker. Alla dessa filmer handlar alltid om följande:
  • Kiss & bajs
  • Nedskräpning
  • Grova trafikbrott

Varför är det så?

Det som jag har noterat är att inget narr om religion förekommer dock i deras filmer. Man klagar inte heller på andra. Alltså inga nidbilder kommer upp.

Nidbilder misstänker jag är väll första världens kritik mot fattiga skitländer/u-länder?
På min fb förekommer det ofta reels med "mechanical hacks" som är totalt värdelösa, oftast utförda av bruna händer. Eftersom jag är intresserad av bilar och renoveringar av dessa antar jag att fb tror att jag gillar denna skit. Så vad gillar du på fb som får detta utfall?
Citera
2026-03-14, 23:00
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Låter precis som Family Guy.
Är den tv serien enbart för bruna människor?
Citera
2026-03-15, 09:52
Medlem
sommarlovs avatar
Jag sitter också fast i algoritmerna.
I mitt fall cyklar, och hur man fixar dom.
Jag har inte ens en cykel.
Citera
2026-03-15, 10:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
  • Kiss & bajs
  • Nedskräpning
  • Grova trafikbrott

Varför är det så?
Jag tror att det har med närheten till död och elände att göra. Galghumor och cynism.

Det fanns en sorts humorsamling på 1200-talet (?) med skämt som: En kung klagade över att hans tänder satt löst och han var rädd för att tappa dem. En hovman svarade att han inte behövde oroa sig: "Mina pungkulor har hängt löst i 40 år och jag har inte tappat dem än"

Samuel Columbus samling av roliga historier från 1600-talet har också en ganska drastisk humor: Det ringde så mycket i Stockholms kyrkklockor att kungen anmärkte att "det var ju en väldig massa som dör". Varpå Stiernhielm svarade: "Ers Majestät, tänk om det istället ringde varje gång en människa blev till".
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-03-15 kl. 10:32.
Citera
2026-03-15, 11:39
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Låter precis som Family Guy.
Är den tv serien enbart för bruna människor?

Förr var Family Guy bra. Tiden när Peter Griffin hade ögonbryn. Då var det Seth MacFarlane som skrev manuset. Idag är det en yngre billigare generation som gillar skämta om Amazon.

Nej. TV serien är för arbetslösa.
Citera
2026-03-15, 11:40
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag sitter också fast i algoritmerna.
I mitt fall cyklar, och hur man fixar dom.
Jag har inte ens en cykel.

Jag sitter fast i algoritmen att det ska alltid vara en brun indier som skiter och sparkar på folk. Typ som att det är offrets fel att den befinner sig på fel plats.

Ibland kommer det upp afrikaner som dansar till Voodoo och kletar in sig i lera. Typ som det vore en standard i Afrika. Det kanske det är också.
Citera
2026-03-15, 11:45
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror att det har med närheten till död och elände att göra. Galghumor och cynism.

Det fanns en sorts humorsamling på 1200-talet (?) med skämt som: En kung klagade över att hans tänder satt löst och han var rädd för att tappa dem. En hovman svarade att han inte behövde oroa sig: "Mina pungkulor har hängt löst i 40 år och jag har inte tappat dem än"

Samuel Columbus samling av roliga historier från 1600-talet har också en ganska drastisk humor: Det ringde så mycket i Stockholms kyrkklockor att kungen anmärkte att "det var ju en väldig massa som dör". Varpå Stiernhielm svarade: "Ers Majestät, tänk om det istället ringde varje gång en människa blev till".

Påminner lite om Snålvatten och Jäkelskap (2001) där postbäraren Dagotto sade att "Tänk om tidningen skrev om alla som levde...det vore en tjock tidning då". Snålbonden Nils-Erik klagade över att det var bara dödsannonser i tidningen.

Men jag tror att brun humor handlar mycket om att de lever i slummen och då är man befriad från moral, vett och etikett, miljötänk, uppfostran samt vänlighet.

Många filmer ser jag på facebook hur indier bara kastar lera på varandra och beter sig som en svinstia, ändå är dom glad. Sedan är det lite skratthumor i bakgrunden.
Citera
2026-03-15, 13:05
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
På min fb förekommer det ofta reels med "mechanical hacks" som är totalt värdelösa, oftast utförda av bruna händer. Eftersom jag är intresserad av bilar och renoveringar av dessa antar jag att fb tror att jag gillar denna skit. Så vad gillar du på fb som får detta utfall?

Om vi tittar här till exempel:
https://www.facebook.com/reel/1391837015682836

En neger äter kyckling. Negern tittar på en negress som böjer sig neråt för att visa sin överviktiga slappa rumpa. Negern blir till sig och glömmer bort allt. Kyparen kommer och byter ut hans kyckling till en levande kyckling. Negern häller på med dressing över den levande kycklingen, samtidigt som han tittar på negressen.

Han fortsätter och titta och biter i levande kycklingen utan att ens tänka. Sedan inser han att något är fel och han flyger upp som en rappare och snurrar om kring och flaxar med händerna. Han kastar runt kycklingen och går till folk som lagar man och agerar besviken. Som svart magi existerar.

Detta....får jag upp hela tiden. Svart humor.

Edit:
Flera stycken: https://www.facebook.com/reel/1230141459092869
Här stoppar en brun invandrare massa myror i byxan.

https://www.facebook.com/reel/26868072426186164
En indian får eld i röven när han ska bajsa.

https://www.facebook.com/reel/1860123547967814
En muslimsk kvinna får ett finger i munnen.

https://www.facebook.com/reel/874296571653605
En svar negress blir rånad och alla skrattar.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2026-03-15 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in