2026-03-14, 21:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag funderar på att skaffa en AI app/konto som är för att endast prata. Man håller konversationer med appen och sedan får man utveckla sig frammåt.

Då är frågan: Vilka har ni använt?

Är TalkPal AI bra? Den verkar bra med lågt pris per månad. Men finns det bättre och gratis?

Språket jag vill tala är icke-svenska språk. Inte det som talas heller i stockholms getton.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2026-03-14 kl. 22:15.
Citera
2026-03-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag funderar på att skaffa en AI app/konto som är för att endast prata. Man håller konversationer med appen och sedan får man utveckla sig frammåt.

Då är frågan: Vilka har ni använt?

Är TalkPal AI bra? Den verkar bra med lågt pris per månad. Men finns det bättre och gratis?
Menar du föra diskussioner med eller rent ut lära dig tala?
Alla bottar kan man ju surra med, på ett eller annat sätt, sen om det är via röst eller att skriva. Spelar det roll?
Citera
2026-03-14, 22:07
Medlem
franges avatar
Prata? På andra språk eller på svenska? Om det sistnämnda - är det inte bättre att bara prata med faktiska människor för det?
Citera
2026-03-14, 22:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Menar du föra diskussioner med eller rent ut lära dig tala?
Alla bottar kan man ju surra med, på ett eller annat sätt, sen om det är via röst eller att skriva. Spelar det roll?

Vi säger att man bara slöpratar med ett AI.
Jag vet inte hur TalkPal AI är eller liknande. Jag tänkte att kanske man kan använda ChatGBT? Men det kanske är för dåligt?
Citera
2026-03-14, 22:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Prata? På andra språk eller på svenska? Om det sistnämnda - är det inte bättre att bara prata med faktiska människor för det?

Prata på andra språk.
Nej. Ibland vill man prata lite hemliga saker med AI också.
Citera
2026-03-14, 22:09
Medlem
Citat:
Vi säger att man bara slöpratar med ett AI.
Jag vet inte hur TalkPal AI är eller liknande. Jag tänkte att kanske man kan använda ChatGBT? Men det kanske är för dåligt?
Brukar kunna resonera rätt bra med ChatGpt, den är lite mindre inställsam numera så får inte fara med rasismkort så enkelt, etc.
En bra kompis, i brist på andra
Citera
2026-03-14, 22:13
Medlem
Citat:
Prata på andra språk.
Tror inte du behöver vara så orolig för att ngn spanar på dig. Har du ftg konto så är det hela privat ändå, du kan ställa vilka knäppa frågor som helst utan att det finns risk för att bli avslöjad för det ena eller andra.
Citera
2026-03-14, 22:14
Medlem
franges avatar
Citat:
Prata på andra språk.
Ah, I see. Du skulle förtydliga det i trådstarten
Citera
2026-03-14, 22:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Tror inte du behöver vara så orolig för att ngn spanar på dig. Har du ftg konto så är det hela privat ändå, du kan ställa vilka knäppa frågor som helst utan att det finns risk för att bli avslöjad för det ena eller andra.

Det är inte så hemligt. Men jag skulle inte vilja diskutera porr med en japan direkt....
Då väljer man AI så man känner att min konversation är mellan mig och en dator.
Citera
2026-03-14, 22:17
Medlem
Citat:
Det är inte så hemligt. Men jag skulle inte vilja diskutera porr med en japan direkt....
Då väljer man AI så man känner att min konversation är mellan mig och en dator.
Exakt så är det ju, finns ingen Japan som sitter och tolkar emellan. Dator till människa, så du kan ställa obskyra frågor om sex utan att bli dömd.
Den kan däremot ge dig lite pekpinnar om vad som upplevs som rätt o fel, och sen avfärda sig från vidare diskussioner om sådant som är uppenbarligen kriminellt.
Senast redigerad av Mumbo2022 2026-03-14 kl. 22:20.
Citera
2026-03-14, 22:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Exakt så är det ju, finns ingen Japan som sitter och tolkar emellan. Dator till människa, så du kan ställa obskyra frågor om sex utan att bli dömd.
Den kan däremot ge dig lite pekpinnar om vad som upplevs som rätt o fel, och sen avfärda sig från vidare diskussioner om sådant som är uppenbarligen kriminellt.

Exakt! AI är riktigt bra!
Nu ska jag inte prata porr med AI dock. Utan jag ville bara ha en konversation som jag vet att den stannar endast hos mig och jag behöver inte bry mig om andra.
Citera
2026-03-14, 22:27
Medlem
Citat:
Exakt! AI är riktigt bra!
Nu ska jag inte prata porr med AI dock. Utan jag ville bara ha en konversation som jag vet att den stannar endast hos mig och jag behöver inte bry mig om andra.
Då är AI absoult på rätt väg, den bryr sig inte eller värderar dig
Lycka till. Finns några andra verktyg än chatgpt. Grok är Musks eget, sen finns det väl en uppsjö av andra som är liknande.
Fastnat för chatgpt då den alltid hjälpt mig, både privat och i jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in