2026-03-14, 15:10
Medlem
litenbokstavs avatar
jag vet seriöst inte vart jag ska lägga tråden, har sökt

detta har verkligen slagit mig hårt, mycket brott begås på gallerior och köpcentrum och har märkt en specifik sak -

många länder jag varit i, har mycket vakter, poliser och även ibland militärer som går runt i köpcentrum och gallerior, detta gör så att man känner sig trygg och övervakad, och då menar jag inte bara en vanlig vakt som står inne på en enskild affär - jag menar styrkor som patrullerar överallt - under alla timmar som gallerian är öppen

men sverige verkar ju suga brutalt på detta? det sker droghandel, snatteri, våld och bråk mitt framför ögonen på folk varje dag?

nordstan i göteborg är ett bra exempel. noll jävla vakter men det hänger blattegäng i nästan varenda hörn som söker ögonkontakt och bråk, ingen som bryr sig

hur kommer detta sig? varför kan man inte känna sig trygg i en stor svensk galleria?
Citera
2026-03-14, 15:14
Medlem
One2Manys avatar
Jaha? Gallerior i Stockholm har ordningsvakter.
Citera
2026-03-14, 15:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter märkligt. I min stad och den största köpstad/galleria så finns det ordningsvakter från morgon till kväll. Dom övriga mindre köpstad/galleria så utförs regelbundna tillsyner morgon till kväll.

Men den största som nämns ovan så har man stationärt på plats.
Citera
2026-03-14, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
jag vet seriöst inte vart jag ska lägga tråden, har sökt

detta har verkligen slagit mig hårt, mycket brott begås på gallerior och köpcentrum och har märkt en specifik sak -

många länder jag varit i, har mycket vakter, poliser och även ibland militärer som går runt i köpcentrum och gallerior, detta gör så att man känner sig trygg och övervakad, och då menar jag inte bara en vanlig vakt som står inne på en enskild affär - jag menar styrkor som patrullerar överallt - under alla timmar som gallerian är öppen

men sverige verkar ju suga brutalt på detta? det sker droghandel, snatteri, våld och bråk mitt framför ögonen på folk varje dag?

nordstan i göteborg är ett bra exempel. noll jävla vakter men det hänger blattegäng i nästan varenda hörn som söker ögonkontakt och bråk, ingen som bryr sig

hur kommer detta sig? varför kan man inte känna sig trygg i en stor svensk galleria?

Ordningsvakter finns ju överallt och ibland polis också, alla vill inte blir övervakade som du och militärer ska absolut inte vara i våra gallerior! Vill du ha en polisstat så flytta!
Citera
2026-03-14, 15:31
Medlem
halaltarzans avatar
Eftersom det står så här på Nordstans hemsida så tycker jag TS ska ta kontakt med dem så de får ändra....

Citat:
I det dagliga arbetet gör våra ordningsvakter och väktare ett viktigt jobb för den faktiska och upplevda tryggheten när de rör sig ute i vårt affärscentrum. De en daglig och levande dialog med besökare, verksamheter och löser eventuella problem och serviceärenden.
Citera
2026-03-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ordningsvakter finns ju överallt och ibland polis också, alla vill inte blir övervakade som du och militärer ska absolut inte vara i våra gallerior! Vill du ha en polisstat så flytta!

Ett nytt problem i Sverige efter invandringen: skjutningar i gallerior. Som det nya Sverige nu ser ut behövs det väl snart både militärer och en polisstat för att skydda det svenska folket.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-14 kl. 15:45.
Citera
2026-03-14, 15:40
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

ordningsvakter finns överallt? vilka svenska gallerior är det du har hängt på?
Citera
2026-03-14, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
ordningsvakter finns överallt? vilka svenska gallerior är det du har hängt på?

Stockholm och Malmö och några till i olika städer fast jag hänger inte där, jag är där för att handla!
Citera
2026-03-14, 15:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
I framtiden behövs det väl i det nya Sverige. Det är bara att titta på TV-programmet "Tunnelbanan". Så var det inte på den gamla goda tiden när Sverige var svenskt. Då pendlade jag, och åkte mycket tåg och tunnelbana. Nu är det helt nya tider med mycket våld och misshandel.

Nu har det gått så långt att de även behöver ordningsvakter på vissa akutmottagningar då vissa invandrare beter sig illa mot personalen. Förr i tiden var alla dörrar öppna, men nu för tiden måste alla dörrar låsas.

Nja, hörrudu. På den tiden fanns det en tunnelbanepolis som du inte ville ha att göra med. Brutalitet skapade ordning.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-03-14 kl. 16:15.
Citera
2026-03-14, 16:17
Medlem
Eurodiscos avatar
Det finns vakter i alla gallerior. Så vad e problemet
Citera
2026-03-14, 16:53
Medlem
RiMaXs avatar
Det finns vakter på både gallerior och köpcentra.
Citera
2026-03-14, 18:45
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Det finns vakter i alla gallerior. Så vad e problemet

Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det finns vakter på både gallerior och köpcentra.

nej och nej. jävla lögnare. kanske 2 på sveriges största galleria? var är resten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in