2026-03-14, 13:34
Medlem
Okej, så jag har förvaltare pga. att jag tidigare hade lite av en psykos och nu har diagnosen schizofreni. Detta innebär att jag inte har något BankID och att mitt bankkort inte fungerar för internetköp.

Jag har ett kort hos Revolut och ett kort hos Wirex (krypto-kort), och dessa vill jag försöka få in pengar på på något sätt.

Har tittat på lösningar med Paygoo och paysafecard men det verkar inte som att särskilt många wallets och dylikt accepterar sådana. Så jag undrar följande:

1. Någon som vet hur Paygoo refill funkar. Är BankID-verifikation bara något som krävs för högre belopp?
2. Vet någon om det finns någon wallet som accepterar paysafecard eller Paygoo?
3. Eller vet någon av er något annat sätt att köpa krypto för kontanter som inte förutsätter BankID?

Undanbedes en massa kommentarer om att be en kompis föra över. Har fått ett sånt erbjudande, men undviker gärna kontakt med människor mer än nödvändigt.

Tacksam för svar.
Citera
2026-03-14, 13:54
Medlem
Connykrims avatar
Det går ej. Du behöver ju tillgång till pengar så be din god man om hjälp istället, det är ju de som god man är till för samt för att göra så du inte gör nåt dumt o förhastat
Citera
2026-03-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Det går ej. Du behöver ju tillgång till pengar så be din god man om hjälp istället, det är ju de som god man är till för samt för att göra så du inte gör nåt dumt o förhastat

Förvaltare får inte köpa kryptovaluta till oss, och jag har pengar, jag har 8000 kronor kontant.
Citera
2026-03-14, 15:28
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickyElfson
Förvaltare får inte köpa kryptovaluta till oss, och jag har pengar, jag har 8000 kronor kontant.

Det är förvaltaren som bestämmer över dina pengar så ta och prata med honom/henne!
Citera
2026-03-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är förvaltaren som bestämmer över dina pengar så ta och prata med honom/henne!

Tack för ingenting
Citera
2026-03-14, 17:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickyElfson
Okej, så jag har förvaltare pga. att jag tidigare hade lite av en psykos och nu har diagnosen schizofreni. Detta innebär att jag inte har något BankID och att mitt bankkort inte fungerar för internetköp.

Jag har ett kort hos Revolut och ett kort hos Wirex (krypto-kort), och dessa vill jag försöka få in pengar på på något sätt.

Har tittat på lösningar med Paygoo och paysafecard men det verkar inte som att särskilt många wallets och dylikt accepterar sådana. Så jag undrar följande:

1. Någon som vet hur Paygoo refill funkar. Är BankID-verifikation bara något som krävs för högre belopp?
2. Vet någon om det finns någon wallet som accepterar paysafecard eller Paygoo?
3. Eller vet någon av er något annat sätt att köpa krypto för kontanter som inte förutsätter BankID?

Undanbedes en massa kommentarer om att be en kompis föra över. Har fått ett sånt erbjudande, men undviker gärna kontakt med människor mer än nödvändigt.

Tacksam för svar.
Du har en förvaltare av en anledning. Skit i krypto, du kommer ändå förlora allt.
Citera
2026-03-14, 17:55
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du har en förvaltare av en anledning. Skit i krypto, du kommer ändå förlora allt.
Precis. Sätt in 70% på sparkonto med hyfsad ränta, Collector, exempelvis, ger 2.4% med fria uttag. Resterande 30% kan du sätta in i en Sverigefond typ Avanza Zero eller SEB Sverigefond. Då har du åtminstone kvar pengarna om ett år i köpkraft och kanske nån % däröver, troligtvis iallafall.

Satsar du på krypto kan du lika gärna gambla dem på Eurojackpot. Då har du åtminstone en teoretisk chans att kamma hem stora pengar. Nu är ju chansen försvinnande liten men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in