2026-03-14, 12:13
Medlem
Jag börjar närma mig 40 och har knappt någon sexlust längre. Jag kom på idag att jag inte har onanerat på flera veckor (och inte haft sex på över ett decennium) men jag känner ingen lust att dra i den heller. Jag började tänka på filmen "40 days and 40 nights" där han blir helt knäpp i att inte ha sex eller sdra i den på 40 dygn, han var förvisso yngre. Men jag känner ingen lust alls.

Är det normalt i min ålder?
Citera
2026-03-14, 12:20
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag börjar närma mig 40 och har knappt någon sexlust längre. Jag kom på idag att jag inte har onanerat på flera veckor (och inte haft sex på över ett decennium) men jag känner ingen lust att dra i den heller. Jag började tänka på filmen "40 days and 40 nights" där han blir helt knäpp i att inte ha sex eller sdra i den på 40 dygn, han var förvisso yngre. Men jag känner ingen lust alls.

Det är väll indivividuellt, men tror du behöver lite TRT om du kan få det genom vården
Citera
2026-03-14, 12:28
Medlem
Finns inget som är normalt eller onormalt gällande sexlusten. Den kan komma och gå i vågor. I ditt fall tror jag dock det beror på en tråkig livsstil, deppighet kring din kropp och din brist på relationer.
Citera
2026-03-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns inget som är normalt eller onormalt gällande sexlusten. Den kan komma och gå i vågor. I ditt fall tror jag dock det beror på en tråkig livsstil, deppighet kring din kropp och din brist på relationer.

Sexperten har talat.
Citera
2026-03-14, 12:48
Medlem
DenverAirports avatar
Lågt testosteron. Hur lever du?
Citera
2026-03-14, 12:52
Medlem
halaltarzans avatar
Du skriver i en annan tråd att du har utseendet emot dig och då kanske det kan vara skönt att inte ha så stark sexdrift?
Citera
2026-03-14, 13:15
Medlem
Citat:

Fråga dig i stället om du är nöjd som det är. I så fall är det okej.
Citera
2026-03-14, 13:17
Medlem
du kommer på 500 inlägg om att spruta in testosteron för problem som antagligen kommer från andra saker.

Den stora frågan här är om du ser det som ett problem? Alla har olika lust vid olika tider och perioder i sitt liv.
Så länge du inte tycker det är ett problem så ser jag inte något fel med det och det bör du inte heller göra.

Att runka 590 gånger om dagen var kul när man var 13 år. När man är runt 40 börja man och kroppen nog få nog av det.
Citera
2026-03-14, 13:20
Medlem
Dille24s avatar
Skulle tro att du har lågt testosteron.... inte så många som svarat det än..

Är själv några år över fyrtio och känner tvärtom. Nu är jag ju gift och kommer till ett par gånger i veckan men jag blir snarare mer knäpp nu om jag inte legat på två-tre dar än när jag var 20
Citera
2026-03-14, 13:36
Medlem
Citat:

Gå ut till nåt ställe ikväll och gå fram till den snyggaste tjejen du ser och prata med henne och lukta på hennes hår. Hon komner tycka att det är roligt och du kommer känna lust sen resten av kvällen/natten.
Citera
2026-03-14, 18:44
Medlem
litenbokstavs avatar
jo det är rätt normalt, skulle inte säga att det är nåt att oroa sig över sålänge inte din kvinna är besviken
Citera
2026-03-14, 19:37
Medlem
Citat:

Fullt normalt. Vad som är normalt är inom ett väldigt brett spektrum.

Varför frågar du ens? Vid 40 är det dags att acceptera den du är, och sluta att som en ängslig tonåring fundera i termer som "vad som är normalt", dvs vad andra ägnar sig åt.

Mår du bra i övrigt? Dvs mår du som vanligt? Att tvångsmässigt runka 7 ggr om dagen är betydligt mer sjukt, även att vilja sätta på varenda snygg tjej och ägna hela sin vakna tid åt att försöka göra det, även om detta är mer kulturellt accepterat och kanske anses som mer status än att vara svalt intresserad av att stoppa kuken i allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in