2026-09-27, 18:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hej , den där repliken av mig åkte iväg i förtid innan den var ens halvfärdig. Bleep med nån tangent som råkade skicka iväg den, det är därför den ser så konstig ut, dessutom hade jag flera andra flikar öppna samtidigt.
Såg först nu att den hade blivit postad, men har begärt den raderad av mod.
Den är ju inte fel i sak, bara i några bokstäver.
Citera
2026-09-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dom säger så för dom skäms över donalds beteende, men de står bakom donalds till 100%.
Och det är en mening som vi hört i repeat i flera år, och hur de försöker säga att det betyder något och att det är fel med mainstream.
Men saken med mainstream är ju att man ser på ett problem och försöker lösa det med saklighet och fakta.
Och av någon underlig anledning anser denna höger och sekt att saklighet och fakta är vänsterextremt.
Så när de säger mainstream, så är det som ett invektiv, inte att det säger ett jävla skit.

Men en sak är helt säker, praktiskt taget alla skulle vara en bättre president än donalds.

Annars tycker jag det är rätt lite surr om mellanårsvalet, för normalt så här nära så brukar det vara ett jävla tjatande.
Men såklart många donalds fans skäms så svårt över donalds, så dom vågar inte visa sig i Politik USA längre.

(Och sen önskar jag verkligen en sak, och det är att inte se opinionssiffror som att de är fantastiska, för lärt mig en sak att de aldrig stämmer, inte ens någon dag innan.)

Dock en intressant sak med mellanårsvalet och siffror, det är hur donald popularitet och vad folk tycker om hans arbete som president är helt åt in i helvete lågt, även på svårt högertiltade som rassmussen.
Mellanårsvalet kommer bli en härlig succe för Donalds. Demokraterna är rökta.
Citera
2026-09-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen

Varefter du vaknar svettig i din säng och inser att allt bara har varit en dröm.

Trump nu 29% i approval!
Citera
2026-09-28, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Varefter du vaknar svettig i din säng och inser att allt bara har varit en dröm.

Trump nu 29% i approval!
Donalds har högre krav på sig jämfört med andra ledare. Biden körde hela landet i botten och var en utrikespolitisk katastrof.
Citera
2026-09-28, 05:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Donalds har högre krav på sig jämfört med andra ledare. Biden körde hela landet i botten och var en utrikespolitisk katastrof.
Ser du inte att Trump är en tjuv? Ser du inte att han är fascist? Ser du inte att han är en våldtäktsmän? Ser du inte han trampar på människor och lag?
Citera
2026-09-28, 09:47
Medlem
Citat:

När Trump tog över från Biden var inflationen lägre, bensin- & Dieselpriset lägre, värmekostnaderna för fastigheter lägre, räntan för huslånen lägre, sysselsättningsgradens högre, tillväxttakten högre, statsskulden mindre och USA var INTE i ett Never Ending War och dessutom inte i några handelskrig som driver upp priserna.

På vilket sätt menar du att Trump gjort det bättre?
Citera
2026-09-28, 11:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Succé av vad?
Undrar i bästa fall är det andra politiker som har succé och inte donalds.
Och två, vad baserar du detta på, histopriskt dåliga siffror för donalds tom på högertiltade rasasmussen?
Citat:
Det är bara agendan som säger det, större fiaskon som donalds gjort är svårt och hitta.
Det är därför det finns de som börjar tro att både senat och huset kommer bli Demokratiskt.
Senaten känns längre ifrån, men huset känns troligt det blir Demokratiskt.

Och korkade amerikaner har redan glömt Joe, och ser nu donalds fiaskon istället
Citat:
När Trump tog över från Biden var inflationen lägre, bensin- & Dieselpriset lägre, värmekostnaderna för fastigheter lägre, räntan för huslånen lägre, sysselsättningsgradens högre, tillväxttakten högre, statsskulden mindre och USA var INTE i ett Never Ending War och dessutom inte i några handelskrig som driver upp priserna.

I sekter låtsas de om att vissa saker inte existerar, och därför inbillar sig att börja prata om Joe är något som hjälper i mellanårsvalet.
Citera
2026-09-28, 13:57
Medlem
Citat:

Tror inflationen låg på 10% under Biden. Mitt bolån ligger på 2.67% nu. Under Biden i full bidenomics ca 5%. Innan Biden 1.04%. Tror folk runt hela världen känner igen sig själva.
Citera
2026-09-28, 14:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tror inflationen låg på 10% under Biden. Mitt bolån ligger på 2.67% nu. Under Biden i full bidenomics ca 5%. Innan Biden 1.04%. Tror folk runt hela världen känner igen sig själva.
Jo, vet vet om effekten av COVID-19 och putlers krig, men nu är det donalds fiaskon som är på tapeten.
Trod du det hjälps av något som politiken har väldigt svårt att påverka ens.

Och berätta lite om inflationen på bränsle och Diesel tex?
Som faktiskt är helt donalds fel och ingen annans.
Citera
2026-09-28, 15:43
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ännu en vilsen Fox-tittare vågar sig fram med en talespunkt ser jag.

Nej, nej nej. Korkade sekt följare
Ifall inflationstakten låg på 10 procent under Bidens tid som president hade den amerikanska statslåneräntan Fed fund rate legat på lika mycket eller mer. Gjorde den det?
Citera
2026-09-28, 17:57
Medlem
5549s avatar
"Bidenomics" - vilket fyndigt begrepp. Den tidigare presidentens efternamn följt av -nomics.
Då var det minsann karga tider och allting gick åt helvete! Men nu är det bra igen..

Jag gissar nog ändå att många konservativa/bönder/"patrioter" längtar tillbaka till den tiden, men det kan/vågar dom inte att erkänna.

Och en epa-raggare med bolån, dessutom med koll på siffror, det tror jag inte på.
Citera
2026-09-28, 19:11
Medlem
Citat:

Antingen ljuger du, eller så är du korkad eller kanske bägge alternativen.

Inflationen var 2,9% när Trump tillträde. Trump lovade att helt eliminera inflationen, i stället har den stigit under hela hans ämbetstid och är idag 3,4%.

De 15-åriga bundna bolånen låg när Trump tillträde på 6,27% och är idag 6,42%.

Jag noterar dessutom att du undviker att nämna bensin- och dieselpriserna, uppvärmningskostnaderna, tillväxttalen, sysselsättningsgraden, handelskrigen och Irankriget.

Nu flyr de Republikanska kongressledamöterna ifrån Trump dom vill inte längre förknippas med honom. Endast 10% av GOP-kandidaterna nämner Trump i sina kampanjfilmer, resten lossas som han inte existerar. Detta trots att Trump vill bedriva valkampanjer som om han själv finns med på röstsedeln, enligt honom själv.

Kommer detta att rädda de Republikanska kandidaternas platser i Kongressen, Nej inte alls. Demokraterna vinner bägge husen i valet i en landslide av en aldrig tidigare skådat slag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in