2026-03-14, 05:20
Avstängd
Mohaves avatar
(tråd hänvisad hit från Mod i Mc och mopeder, för tidigare diskussion, läs: (FB) Tjejens pappa är biker! )

Jag har börjat dejta en tjej. Vi har det mysigt och är snälla. Men nu har jag förstått att hennes farsa är en biker. Och när jag googlar så ser han ut som värsta aggressiva snubben. Långt hår, halvgrått skägg och tatueringar.

Ganska gammal, så jag skulle nog kunna spöa honom om han bjöd upp till fajt. Men om han tog med hela sitt gäng, då lär jag ligga risigt till.

En kompis som också kör MC försökte lugna ner mig. Han sa: "Det skrivs så mycket skit i tidningarna. Tro inte på det!"

Hur ska jag göra?
Citera
2026-03-14, 05:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Är väl bara ge fan att mucka gräl. Ömsesidig respekt kommer man långt på/med. Lycka till 🙂
Citera
2026-03-14, 05:33
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Bikers är slödder. Man blir inte biker om man inte är en förlorare i livet. Precis vilken annan livsväg som helst är bättre än att bli en fet skäggmupp som meckar med gammalt skrot på fritiden. Jag hade nog sett mig om efter en annan kvinna. Slöddrighet brukar gå i arv. Rätt som det är blir hon på smällen och vill att ungen ska heta Liam. Låt mig gissa? Hon har tatueringar och färgar håret?
Citera
2026-03-14, 05:40
Avstängd
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Bikers är slödder. Man blir inte biker om man inte är en förlorare i livet. Precis vilken annan livsväg som helst är bättre än att bli en fet skäggmupp som meckar med gammalt skrot på fritiden. Jag hade nog sett mig om efter en annan kvinna. Slöddrighet brukar gå i arv. Rätt som det är blir hon på smällen och vill att ungen ska heta Liam. Låt mig gissa? Hon har tatueringar och färgar håret?
Haha. Nä, hon ser fräsch ut. Inga tatueringar. Men bryr sig väldigt mycket om mode, stil och kläder. Tror hennes drömyrke är Influencer.
Citera
2026-03-14, 05:44
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Haha. Nä, hon ser fräsch ut. Inga tatueringar. Men bryr sig väldigt mycket om mode, stil och kläder. Tror hennes drömyrke är Influencer.
Naturligtvis.

Som sagt, lämna Tindra och hennes farsa Conny innan du får en liten Liam på halsen för då blir du aldrig av med hans jävla raggarklubb. Ja, jag har fördomar om folk. It has served me well over the years.
Citera
2026-03-14, 05:49
Medlem
Nummer ett jag hatar med bikers är att de tycker att oljudet från deras fula pruttcyklar är ofarligt.
Vi talar om betydlig risk för permanent hörselskada och tinnitus.

Primitiva jävla lowlives, tycker jag att dom är.
Citera
2026-03-14, 06:05
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Gör dig själv en tjänst och håll dig borta, om du själv är ett lowlife vill säga.
Isf kan ni nog komma bra överens, om båda är lite problembarn i grunden liksom.
Det finns ju grader i helvetet, är det HA eller bikers by jesus stofilen tillhör?
Citera
2026-03-14, 06:24
Medlem
Varför är ni unga män så rädda för en äldre man som kör motorcykel? Det är bara pinsamt. Han är kanske jättetrevlig?
Senast redigerad av Newton555 2026-03-14 kl. 06:28.
Citera
2026-03-14, 06:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Har biker-farsan egen byggfirma där ev TS överväger att få ett jobb om det börjar bli dags att bli sambo med dottern?
Citera
2026-03-14, 06:53
Medlem
sebastian66s avatar
Man kanske kan säga att det finns många veka klena killar som träffar tjejer med annorlunda pappor.
Jag har erfarenheter av att dessa killar brukar vara ganska trevliga även att man sitter på en motorcykel.
Problemet är att det är många som har förutfattade meningar.
Detsamma gäller om man har många tatueringar så tänker mormor och morfar att man är kriminell och har suttit inne.
Du ska väl inte gifta dig med pappan misstänker jag. Då kan jag inte se vad problemet är överhuvudtaget.

Varför tänker du på att du skulle kunna spöa upp honom om han bjöd upp till en fight? Tycker du inte att det är fel inställningar att tänka på detta sättet? Jag tycker att det känns som att det är bättre att du sitter och spelar Nintendo eller Xbox.
Går till jobbet och gilla läget och blanda dig inte med folk som du inte kan klara av.
Det känns som att det måste vara den bästa medicinen.
Citera
2026-03-14, 07:01
Medlem
CC75s avatar
Om du låter en flickväns pappa diktera ditt intresse för en kvinna, då ska du inte ha en flickvän. Om du ens behöver tänka tankar som om att "jag kan nog spöa upp honom men inte hela hans gäng", då ska du hålla dig borta från denna kvinna för det är en - rent ut skrivet - j-ävla dålig inställning från dig sida.

Sedan, en flickvän som vill bli influencer, det om något är en red flag.

Problemet här är du Mohave och möjligtvis flickvännen, inte pappan.

Vad gäller bikers i övrigt. Är själv långt ifrån den kulturen men har varit på fester med bl.a. de "gul/röda". Har haft vänner som är med i MC-klubbar. Ja, det finns drägg. Ja många är vad andra skulle kalla losers men det finns även goda bra män. Kanske inte de smartaste och ligger åsiktsmässigt utanför PK-linjen men många är öppna, ärliga och lojala till skillnad från många andra människor som du finner på vanliga arbetsplatser inkluderat som går i kostym.

// CC
Citera
2026-03-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
(tråd hänvisad hit från Mod i Mc och mopeder, för tidigare diskussion, läs: (FB) Tjejens pappa är biker! )

Jag har börjat dejta en tjej. Vi har det mysigt och är snälla. Men nu har jag förstått att hennes farsa är en biker. Och när jag googlar så ser han ut som värsta aggressiva snubben. Långt hår, halvgrått skägg och tatueringar.

Ganska gammal, så jag skulle nog kunna spöa honom om han bjöd upp till fajt. Men om han tog med hela sitt gäng, då lär jag ligga risigt till.

En kompis som också kör MC försökte lugna ner mig. Han sa: "Det skrivs så mycket skit i tidningarna. Tro inte på det!"

Hur ska jag göra?

Jag är en kärring och fattar inte varför du är rädd för en gammal biker med tatueringar och långt skägg??
Utseendet och MC intresset har inget med personens uppförande att göra.
Tatuerade är var o varannan människa i dag. (osmakliga tatueringar i mitt tycke men det är upp till var och en, unga och medelålders svennar och svennor som har tatueringar upp över hela halsen,,usch i mitt tycke men deras val och har inget med deras personlighet och agerande att göra!)
Jag var på vårdcentralen häromdagen och det satt fyra äldre män med skägg och tatueringar i väntrummet inte tusan blir jag rädd för det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in