2026-03-14, 05:12
Medlem
Kan ni som gör det åtminstone ge förklaring?

Jag har haft sossar och andra vänsterblivna här som sagt:

-Man ska inte förstöra gärningsmannens liv genom att låsa in den för länge
-Om man blir misshandlad och rånad så släpper man det och går vidare
-Tänk om gärningsmannen är tvingad att göra det

och massa andra liknande "argument".

Jag tänker i första hand på smärtan, skräcken, paniken och dödsångesten som offret känner
när det blir misshandlat.

Så få läsa nu: VEM OCH VILKA, förutom gärningsmännen själva och deras fans dvs alla de politiskt rödgröna, TJÄNAR PÅ ATT BAGATELLISERA VÅLD ?

Jurister, kom jag på, i för sig, också. Men tjänar majoriteten något på att våld ses som en småsak ?
Citera
2026-03-14, 06:51
Medlem
Man-At-Armss avatar
En förklaring är att det är skillnad på misshandel och misshandel.
Alla får inte livslånga psykiska och fysiska men av våld, många går vidare i livet.
Våld är vanligt förekommande i mångas liv.
Citera
2026-03-14, 07:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Kan ni som gör det åtminstone ge förklaring?

Jag har haft sossar och andra vänsterblivna här som sagt:

-Man ska inte förstöra gärningsmannens liv genom att låsa in den för länge
-Om man blir misshandlad och rånad så släpper man det och går vidare
-Tänk om gärningsmannen är tvingad att göra det

och massa andra liknande "argument".

Jag tänker i första hand på smärtan, skräcken, paniken och dödsångesten som offret känner
när det blir misshandlat.

Så få läsa nu: VEM OCH VILKA, förutom gärningsmännen själva och deras fans dvs alla de politiskt rödgröna, TJÄNAR PÅ ATT BAGATELLISERA VÅLD ?

Jurister, kom jag på, i för sig, också. Men tjänar majoriteten något på att våld ses som en småsak ?

Dessa individer som bagitilliserar våld skulle själva behöva få sig en rejäl omgång stryk ett antal gånger! Sen kan dom få svar på frågan om det var en angenäm upplevelse och om det är okej för dom att vända blad och gå vidare i livet.
Citera
2026-03-14, 07:51
Medlem
zombie-nations avatar
Har aldrig hört sådana saker sägas. Tror du hittar på. Visst att det finns naiva människor, men de är inte i majoritet.
Citera
2026-03-14, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Dessa individer som bagitilliserar våld skulle själva behöva få sig en rejäl omgång stryk ett antal gånger! Sen kan dom få svar på frågan om det var en angenäm upplevelse och om det är okej för dom att vända blad och gå vidare i livet.

Det har kommit till det att våld mot dessa djävulens advokater vore det enda raka, ja.
Deras ideologi att man ska med dumsnällhet bota våldsverkare samtidigt som man pissar på offren, jag tycker inte den funkar nåt vidare.
Citera
2026-03-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
En förklaring är att det är skillnad på misshandel och misshandel.
Alla får inte livslånga psykiska och fysiska men av våld, många går vidare i livet.
Våld är vanligt förekommande i mångas liv.

Så ALLA ska vara sadomasokister som snällt accepterar våld?
Det kan ju bli allvarliga skador av våld.
Visst kan man gå vidare, men inte utan att straffa gärningsmännen, väl ?
Citera
2026-03-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har aldrig hört sådana saker sägas. Tror du hittar på. Visst att det finns naiva människor, men de är inte i majoritet.

Men jag har hört det sägas och sett det skrivas.
Bara för att du inte hört och sett så är det hittepå?

Om naiva människor i Sverige inte är i majoritet, varför är det så slapphänt politik mot misshandel då?
Citera
2026-03-14, 08:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Men jag har hört det sägas och sett det skrivas.
Bara för att du inte hört och sett så är det hittepå?

Om naiva människor i Sverige inte är i majoritet, varför är det så slapphänt politik mot misshandel då?

Kanske för att riksdagspolitiker inte har ett dyft att göra med vad annat folk tycker.
Citera
2026-03-14, 08:25
Medlem
Citat:
Kanske för att riksdagspolitiker inte har ett dyft att göra med vad annat folk tycker.

Va bryr dom sig om då?
Pengar?
Om dom vill att vi alla ska tjäna pengar åt dom så borde dom väl tänka på våran säkerhet?
Hur ska man jobba om man blir sönderslagen?
Citera
2026-03-14, 08:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Va bryr dom sig om då?
Pengar?
Om dom vill att vi alla ska tjäna pengar åt dom så borde dom väl tänka på våran säkerhet?
Hur ska man jobba om man blir sönderslagen?

De bryr sig om pengar och makt.

Vänstern har tidigare, säg 20-30 år sedan, klagat på att våld mot människan straffas mycket lindrigare än ekonomiska brott. Så nej, vänstern har inte en historia av att tycka om våldsbrottslingar.
Citera
2026-03-14, 08:33
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Så ALLA ska vara sadomasokister som snällt accepterar våld?
Det kan ju bli allvarliga skador av våld.
Visst kan man gå vidare, men inte utan att straffa gärningsmännen, väl ?
Vad tusan skrev jag det? Jag menar bara att det är skillnad på fylleslagsmål som leder till en blåtira och slagsmål som leder till permanent hjärnskada. Sen att mildare former av våld är vanligt förekommande bland fyllon och festprisar är beklagligt, men det är en rimlig förklaring till din fråga.

Jag tycker dock absolut att våldsbrott ska straffas hårdare. Men jag tror inte de flesta våldsbrott anmäls.
Citera
2026-03-14, 08:55
Medlem
Citat:
De bryr sig om pengar och makt.

Vänstern har tidigare, säg 20-30 år sedan, klagat på att våld mot människan straffas mycket lindrigare än ekonomiska brott. Så nej, vänstern har inte en historia av att tycka om våldsbrottslingar.

Men det är ju vänstern som är emot att våldsamma ungdomar ska låsas in, och vänstern tror inte på längre straff. Så hur menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in